¤¤ Hyvän mielen laihduttajan matka, 170cm/68kg, tavoite 55kg ¤¤
Hei! Ajattelin aloittaa laihdutusketjun jossa kerron omasta laihduttamisestani ja tulen päivittelemään päivigttäine miten sujuu ja kirjaan ylös päivän ruokailuni aina tänne. :-)
Olen ns. ikilaihduttaja ja nyt tuntuu, että olis kiva kesäks vähän kiinteytyä takas samoihin mittoihin kun mitä olin vuosi sitten. 55kg:na viihdyn todella hyvin omassa kehossani ja sillon vaatteetkin mahduu päälle, kun ei viitsisi koko vaatekaappia laittaa uusiks. :-)
Suurin kompastuskiveni on ollut liian pitkät ruokailuvälit, eli epäsäännöllinen syöminen, joka sitten illalla johtaa siihen, että syön kuin hevonen. Ei kiva. Nyt otan semmosen tavan tähän testiin, että syön 4krt päivässä suht normaaleja annoksia ja 1-2 lämmintä ruokaa. En koita ihmediettejä tai ääripäitä, mutta kartan jonkun verran leipää/pastaa/perunaa/riisiä, mutten ole ehdoton sen suhteen. Aion otta rennosti, eli välillä voi yksi noista 4stä ruokailusta olla vaikka pullakahvit ystävän kanssa. :-)
Hevosen nälästä säännölliseen syömiseen olisi tavoite suht terveellistä ruokaa enimmikseen, poikkeuksia lukuunottamatta.
Eilisen hevosennälän jälkeen ei ollut aamulla kova nälkä joten:
Aamupala klo 9 : 2 kuppia kahvia ja kiiwi
Lounas ennen töitä n. klo 12 : tonnikalasalaattia
Tulevia ruokailuja tänään suurinpiirtein näin:
Välipala töissä: banaani
Iltapala: maustettu skyr-rahka ja kiiwi.
Riippun nälästä. Joko toinen lämmin ruoka iltapäivällä tai sitten vaikka pähkinöitä tmv. Tämä päivä menee muuten aika kevyellä linjalla jos syön noin niinkuin suunnittelin, joten voi tulla hevosennälkä, ehkä lisään vielä jotakin!
Toivottavasti jäätte seuraamaan! Kommentteja saa antaa ja kertoa mielipiteitä ja parannus keinoja. :-)
Liikunta on aivan jäänyt mutta yritän saada liikunnanilosta pikku hiljaa taas kiinni!
Kommentit (29)
Repsahduksia on tullut mutta paino tällä hetkellä 65,5kg, kuukaudessa vain -200g mutta parempi sekin kun ylöspäin!
ap
aamupaino oli 65,1kg ja sitten tapahtui repsahdut töitten jälkeen. Ahmein 500g ranskalaisia ketsupilla, 0,5litraa jäätelöä, 1/2 pussia paahtoleipää voilla, 8hapankorppua, 300g karkkia, 3 pientä munkkirinkeliä. Oksensin kaksi kertaa ja osan sain ehkä ulos. Sen jälkeen paino oli 65,7kg. Tuli todella huono olo. Heivasin kaikki jämät roskiin ja kohta lähden lenkille. Huomenna myös. Tänään en enään syö muuta. Huomenna normaalisti. Toivottavasti huomenna ei ole paino yli 66kg. Nyt minä teen tämän ja onnistun.
En ymmärrä miksi ahmin? Ei tehnyt ees mieli eikä ollut nälkä, olin juuri syönyt kunnon päivällisen.
Noh nyt unohdan tämän ja jatkan normaalisti laihduttamista.
ap
Moikka, mullakin on bulimia, jutellaanko?
Kiva juttu.Minäkin olen yrittäny laihduttaa:)Käyn ottamassa vinkkejä täältä sit.
Mitäpä jos ottaisit ap tavoitteeksesi syödä ihan aikuisten oikeasti kunnolla sitä ruokaa ja välipaloja? Ihan naurettavia närppimisiä noi edelliset syömisesi ja kuten itsekin totesit niin paino ei ole kuukaudessa pudonnut paljon mitään repsahduksien takia + luettelit aikamoisen listan noita repsahdukseen kuuluneita "ruokia". Syömishäiriö sulla valitettavasti on. Itse yritin kanssa laihduttaa joskus tuohon tyyliin ja sitten tuli noita kuuluisia hulluja repsahduspäiviä ja paino ei loppujen lopuksi edes pudonnut paljoa. Otapa tavoitteeksi syödä päivittäin ihan kunnolla ja säännöllisesti niin paino putoaa aivan varmasti paremmin.
Tää on selvä syömishäiriöprovo... Jo otsikko on sanomattoman ärsuttävä - "hyvän mielen laihduttaja" tosiaan, ahmiminen ja oksenteluhan se sitä hyvää mieltä on... Itsekin olen laihduttanut normaalipainon sisällä mutta noin sekaisin en onneksi ole...
Hei kaikki! Tämän päivän syömiset meni niinkuin suunnittelinkin.
Olen todella leveälanteinen ja vartaloni on yliampuva päärynä tällähetkellä. Eniten läskiä alavatsassa, pyllyssä ja reisissä. Mutta sieltä se lähteekin enimmikseen kun painoa saa alas. Olen ollut ennen kauan tuossa 55-57kg painossa ja siinä vartaloni on suht sopusuhtaisen näköinen ja viihdyn parhaiten.
En aloita kituudiettiä, enkä edelleenkään aio olla ehdoton minkään ruoka-aineen poissulkemisessa, toisia suosin enemmän kun toisia. Ja pyrin ruokavalioon jossa siis syön 4krt/päivä ja vaihtelevasti riippuen mitä ruokaa perhe tahtoo/mitä on tarjolla ja kohtuus kaikessa. Ei liian vähän, mutten liikaakaan mitään. Ja herkuilla tarkoitan siis karkkia, keksejä, kakkuja, sipsejä jne "normi" herkkuja. Ei joka päivä, mutta jos tarjotaan, niin mikäettei yksi pala maistu. Eli, en pyri epätoivoiseen dieettiin vaan vaihtelevaan, mutta pyrin "valitsemaan parhaan mahdollisen vaihtoehdon" esim vaikka kahvilassa, otan vain normaalin kahvin, tai kahvin ja ruisleivän (jos ruokailusta on kauan), tai keksin ison leivoksen sijaan. Ymmärsitte varmaan pointin.
Ajattelin kerran viikossa pitää punnituspäivän. Voisi olla vaikka perjantai. Katsotaan millon tekisi mieli astua vaa'alle. :-)
Ap
Olen itsekkin painanut joskus parhaimmillaan 54kg vaikka 172 pituutta tuolloin. Olin kyllä jo liian laiha mut tyytyväinen ulkonäkööni.
Nyt sit raskaude jälkee painan 95kg, joten olen tod pullava. Ja hajottaa kyl alottaa laihari..mielummin mättäsin makkaraa, limuja, munkkeja..jne..jne.
Mut terveyssyyt ovat ne jotkat potkivat ruokavaliomuutoksen pariin. Ja en haluu enää ostaa äitiysvaatteita mahamakkaroiden vuoksi.