En ymmärrä miten ihmiset voi syödä sokerijogurtteja....
Nyt oli itselläni kotona hedelmäpommi, enkä saanut annosta vedettyä myslin kanssa edes puoleenväliin kun alkoi jo yököttää.. En ole mikään 'iiihhh ei sokeria' -tyyppi, mutta nää maustetut jogurtit on vaan jotain niin hirveätä. Olen tottunut maustamattomaan turkkilaiseen ja kreikkalaiseen jogurttiin marjoilla/ hedelmillä sekä myslillä.
Kommentit (35)
No en minäkään kyllä hedelmäpommia myslin kanssa söisi...
Hedelmäpommi on ihana jugurtti, mutta ehdottomasti herkku. Tykkään makeasta toffeejätskistäkin, mutta en sitä joka aamu myslin kanssa vedä.
Maustamaton jugurtti + mysli on päivittäinen aamupala.
Minä taas en ymmärrä kuka tykkää (tai siis voi syödä edes muutamaa lusikallista) tuosta turkkilaisesta jugurtista tai rahkasta, kun minä en niistä pidä. Myslillä enkä ilman.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 08:11"]
En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ymmärrä että makuja on monia! Minä en voi sietää rahkaa mutta se on varmasti monen mielestä hyvää kun sitä niin paljon myydään.
En kyllä ihmettele ettei hedelmäpommi maistu myslin kanssa. Myslikin on todella makeaa. Olisit laittanut pellavarouhetta se on terveellisempääkin.
[/quote]
Ei naiset rahkaa sen takia syö, että se olis hyvää, vaan siksi, että ne luulee sen laihduttavan :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 08:15"]Mä ihmettelen samaa kuin ap, mun makuun noi on niin makeita, että pahaa tekee. Se harmittaa mua, koska tahdon syödä maustettuja jogurtteja, mutta puolet sokerin määrästä riittäisi.
Onko vinkkejä vähemmän sokeroiduista vaihtoehdoista? Nyt syön Valion proteiinijogurtteja, mitkä on ihan ok makeusasteeltaan, onko muita?
[/quote]
Sekoita itse maustettua sokerijugurttia ja maustamatonta. Tai maustamatonta ja vauvan hedelmäsosetta
Mä en ymmärrä miten joku voi syödä mysliä. Sepä vasta sokerista onkin.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 08:21"]
4, kaikkeen tottuu. Mä olen syönyt noita makeita ennen monta päivässä. Sitten tuli raskausdiabetes ja piti muuttaa ruokavaliota. Alkuun oli vaikeaa, mutta kun makuaisti tottui en voi minäkään sietää enää noita "sokerijugurtteja". En ole nyt pariin vuoteen niitä syönyt... Ja sokeria en muuten ole jättänyt kokonaan pois. Herkuttelen kyllä, syön karkkia yms. silloin tällöin, mutta arkiruuan pyrin pitämään terveellisenä. :)
[/quote]Tämä on erittäin ot, mutta minulla kävi samoin alkoholin kanssa. Ennen raskauksia join makeaa siideriä/valkoviiniä. Raskausaikana kun halusin joskus saunassa ottaa alkoholittoman siiderin, niin niitä oli vain aivan järkyttävän makeita tai Alkon Stowford jotain, joka on tosi kuivaa. Suu tottui tuohon kuivaan, ja nyt makeat tai edes puolimakeat siiderit/viinit maistuvat pahalle. Pitää olla kuivaa tai extrakuivaa.
Tästäpä on saatu nyt oikein kiihkeä keskustelu aikaiseksi. Minä liityn mukaan ketjuun, sillä juuri tänä aamuna olen miettinyt ap:n kanssa ihan samaa. Puolet käytetystä sokerimäärästä riittäisi vallan hyvin, niin noissa tavallisissa maustetuissa jugurteissa kuin soijaversioissakin.
Itse en maustettuja syö, mutta lapsille laitan jugurttia aamuisin, että jotakin proteiinia menisi alas. Teen heille oman 50%-50% sekoituksen: puolet maustettua ja puolet maustamatonta. Aivan loistavasti uppoaa lapsille sama määrä jugurttia puolella sokerimäärällä. Ei ehkä edelleenkään se terveellisin vaihtoehto, mutta hieman parempi kuitenkin.
Sokerin haitoista puhutaan niin laajasti mediassa, että minusta tämä ei ole edes makukysymys, vaan terveyskysymys. Jos kerran tiedetään sokerin haitat, niin eikö ainut järkevä vaihtoehto ole yrittää vähentää sitä?
En mäkään tykkää, mutta ymmärrän että toiset tykkää:) Mun vanhemmat on monta vuotta syöneet joka aamu aamu- ja iltapalaksi jugurttia ja hoikassa kunnossa ovat :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 10:00"]En mäkään tykkää, mutta ymmärrän että toiset tykkää:) Mun vanhemmat on monta vuotta syöneet joka aamu aamu- ja iltapalaksi jugurttia ja hoikassa kunnossa ovat :)
[/quote]
Eihän se yksittäinen sokeriannos mitään kerro jos on kokonaisuus muuten kunnossa :)
Hedelmäpommi on hirvein jogurtti mitä on. Juuri makeutensa takia.
Mä sekoitan nykyään puolet maustamatonta ja puolet maustettua jugurttia. Pelkästään maustamatonta en saa alas millään.
Mä oon tehnyt joskus niin, että maustan turkkilaista jogurttia ihan silkalla hillolla. Vaikka kirsikkahillolla, josta tykkään. Siinä nyt ainakin näkee, että sitä sokeria on siellä oikeasti eikä piilossa. Ja saa säädeltyä sen maun sopivaksi. Valmiiksi maustetut on niin makeita, ettei niitä pysty syömään, ellei ole sokerin ongelmakäyttäjä muutenkin.
Jos haluaa makua, mutta ei sokeria, niin sitten toimii paremmin sellaiset purkissa olevat marjasoseet. Vadelma ainakin on tosi makeaa jo sellaisenaankin, ilman lisättyä sokeria. Sillä voi helposti maustaa turkkilaisen jogurtin.
Tuo "en ymmärrä miten joku voi..." -juttu on aikamme tyyli ilmaista paremmuutta niitä "joitakin" kohtaan - kyse ei ole siitä, etteikö oikesti ymmärrettäisi, vaan nimenomaan ymmärretään - mutta se, että ne muut on vähän tyhmempiä ja sivistymättömämpiä ja niillä on vähän huonompi maku.
Ja vielä tällaisesta asiasta, kuin jogurtista. Voi jestas.
Onhan sokeria kekseissäkin ellet tee itse sokerittomia keksejä. Itse suosin rahkaa maustettuna ja maustamattomana.
Sokeri vanhentaa ihoa kuten tupakka ja aurinko. Joten välttäkäämme noita.
Jokainen saa syödä jogurttinsa just sellaisena kuin haluaa, sokerilla tai ilman. Itse inhosin aikaisemmin maustamatonta jogurttia, mutta sitten keksin siihen makeudeksi hunajan. Nykyään syön päivittäin maustamatonta jogurttia & mysliä & pellavarouhetta makeutettuna vajaalla teelusikallisella hunajaa.