En ymmärrä miten ihmiset voi syödä sokerijogurtteja....
Nyt oli itselläni kotona hedelmäpommi, enkä saanut annosta vedettyä myslin kanssa edes puoleenväliin kun alkoi jo yököttää.. En ole mikään 'iiihhh ei sokeria' -tyyppi, mutta nää maustetut jogurtit on vaan jotain niin hirveätä. Olen tottunut maustamattomaan turkkilaiseen ja kreikkalaiseen jogurttiin marjoilla/ hedelmillä sekä myslillä.
Kommentit (35)
En ymmärrä ihmisiä jotka eivät ymmärrä että makuja on monia! Minä en voi sietää rahkaa mutta se on varmasti monen mielestä hyvää kun sitä niin paljon myydään.
En kyllä ihmettele ettei hedelmäpommi maistu myslin kanssa. Myslikin on todella makeaa. Olisit laittanut pellavarouhetta se on terveellisempääkin.
Mä en ymmärrä miten jotkut pystyvät syömään hapanta jogurttia. Se maistuu älyttömän pahalle ja karvaalle ja mulla ainakin tulee liian happamasta heti vatsa kipeäksi.
Mä ihmettelen samaa kuin ap, mun makuun noi on niin makeita, että pahaa tekee. Se harmittaa mua, koska tahdon syödä maustettuja jogurtteja, mutta puolet sokerin määrästä riittäisi.
Onko vinkkejä vähemmän sokeroiduista vaihtoehdoista? Nyt syön Valion proteiinijogurtteja, mitkä on ihan ok makeusasteeltaan, onko muita?
Ihmettelen kun ihmiset ihmettelevät ihmisten erilaisia makuaisteja ja -tottumuksia.
Ap: oletko jutellut koskaan lääkärille noista ymmärtämisvaikeuksista? Tuollainen ymmärtämättömyys saattaa johtua jostain neurologisesta sairaudesta vai vaikkapa aivokasvaimesta. Normaali ihminen pystyy ymmärtämään erilaisia mielipiteitä, mutta tuollainen ei ole normaalia. Suosittelisin että otat pikaisesti yhteyttä lääkäriin ja pyydät aivotutkimusta.
Hyvin maistuu kiitos. Syö sinä sitä maustamatonta vain niin ollaan molemmat tyytyväisiä.
4, kaikkeen tottuu. Mä olen syönyt noita makeita ennen monta päivässä. Sitten tuli raskausdiabetes ja piti muuttaa ruokavaliota. Alkuun oli vaikeaa, mutta kun makuaisti tottui en voi minäkään sietää enää noita "sokerijugurtteja". En ole nyt pariin vuoteen niitä syönyt... Ja sokeria en muuten ole jättänyt kokonaan pois. Herkuttelen kyllä, syön karkkia yms. silloin tällöin, mutta arkiruuan pyrin pitämään terveellisenä. :)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 08:21"]
4, kaikkeen tottuu. Mä olen syönyt noita makeita ennen monta päivässä. Sitten tuli raskausdiabetes ja piti muuttaa ruokavaliota. Alkuun oli vaikeaa, mutta kun makuaisti tottui en voi minäkään sietää enää noita "sokerijugurtteja". En ole nyt pariin vuoteen niitä syönyt... Ja sokeria en muuten ole jättänyt kokonaan pois. Herkuttelen kyllä, syön karkkia yms. silloin tällöin, mutta arkiruuan pyrin pitämään terveellisenä. :)
[/quote]Ei mun VATSA totu. Vaikka suuni pystyisi sietämään niin vatsa ei siedä. En voi juoda mitään happamia mehujakaan. Pitää olla kunnolla sokeroitu, että vatsani kestää. Joten, mä en syö jogurtteja ollenkaan enää. Lopetin kun Valio alkoi vähentämään niistä sokeria.
Valion Hedelmäpommi jugurtissa on yhteensä 12 grammaa sokeria 100 grammaa kohden. Tästä osa on hedelmien ja maidon luontaista sokeria. Jossain Pirkan myslissä sokeria on jopa 25 grammaa 100 grammaa kohden, Alpenissa juuri noin 12 grammaa. Tästäpä voi sitten kukin keskenään päätellä, mistä se paha olo tulee.
Oikeasti, tuntuisi, että ihmiset ovat aika tietoisia jugurtin "piilosokerista", joka kyllä ei edes oikein ole sitä, koska se makeushan tulee hyvin läpi jugurtissa. Mutta jotain einesmaksalaatikkoa, jossa on lähes 10 grammaa sokeria 100 grammaa kohden, saatetaan syödä surutta 200-300 grammaa ajattelematta, kuinka paljon sokeria siitä saa.
Kyllä on taas löydetty todella tärkeä keskustelunaihe. Täällä vois kirjoittaa mistä vaan maan ja taivaan välillä, itselle tärkeästä aiheesta, muuttaa tätä maailmaa ehkä himpun verran paremmaksi paikaksi ja joku halusi tehdä aloituksen aiheesta: "maustettu jogurtti on ällöä".
Mä haluaisin niihin jogurtteihin enemmän sokeria! Jogurtin on tarkoituskin olla makea herkku.
Mä tykkään makeista jogurteista. Hedelmäpommi on ihan parasta.
Minä taas oikein rakastan kaikkea makeaa. Mutta kaikki jogurtit ovat n-i-i-n pliisuja litkuja, etten niitä suin surmin välitä syödä. Ja jos jollekin valion perusmaustettu hedelmäjogurtti on liikaa -- hoh hoh -- matkustakaa Keski-Eurooppaan ja maistakaa niiden jogurtteja. Tulkaa sitten valittamaan uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 08:43"]Minä taas oikein rakastan kaikkea makeaa. Mutta kaikki jogurtit ovat n-i-i-n pliisuja litkuja, etten niitä suin surmin välitä syödä. Ja jos jollekin valion perusmaustettu hedelmäjogurtti on liikaa -- hoh hoh -- matkustakaa Keski-Eurooppaan ja maistakaa niiden jogurtteja. Tulkaa sitten valittamaan uudestaan.
[/quote]
On maistettu ja yhtä hirveitä olivat. Jogurtin pitää maistua jogurtilta eikä sokerilitkulta... D:
AP
Minä en taas ymmärrä ollenkaan miksi kukaan syö minkäänlaista jugurttia. Hyh
Siis minä en ymmärrä miks kaikki ei laira vaniljajäätelön sekaan ketsuppia. Minusta se on vaan paras kastike vaniljajäätelölle. Siis miks kaikki ei tee näin!
Mä en taas ymmärrä niitä, jotka juo fun-light litkuja - nimensä mukaisesti (~sun light) maistuvat samalle kuin tiskivesi.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 09:01"]Mä en taas ymmärrä niitä, jotka juo fun-light litkuja - nimensä mukaisesti (~sun light) maistuvat samalle kuin tiskivesi.
[/quote]
Komppaan! Inhokkejani ovat myös kaikki lisäainein maustetut...
AP
Joskus pystyn makeannälkään syömään yhden. Tuosta hedelmäpommistakin voiso ottaa sen 30% pois sokeria mitä joissain valion jugurteissa on tehty.
Olet hyvä esimerkki länsimaisesta ihmisestä, jolla on asiat hyvin. Pieniä on murheet.