Mitä sivuaineeksi yhteiskuntatieteilijälle?
Juuh, kun tullut valittua tälläinen ala, jolla työllistyminen ei ole itsestäänselvyys kiinostaisi tietää, mitä tuohon kannattaisi opiskella rinnalle? Pääaineeni on siis sosiaalipolitiikka. Kv-politiikan ja historian opiskelu kiinnostaisi, mutta ne ovat työllistymisen kannalta todella huonoja vaihtoehtoja ja suljettu siis pois. Kauppatieteitä tai hallintotieteitä olen ajatellut vaihtoehtoina, mutta olen avoin ehdotuksille! Lisäksi aion opiskella joko Viron tai Venäjän kielen hyvälle tasolle.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2014 klo 12:52"]
Jos olet oikeasti jo opiskelija, niin mikset ole tehnyt HOPSia? Siinähän nää sivuvalinnat tehdään ainakin alustavasti.
[/quote]
En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta pakko kommentoida. HOPS on ihan kiva juttu joo, mutta se alustava valinta merkkaa ihan sitä alustavaa valintaa. Itse pari vuotta opiskelleena aprikoin osaa sivuaineistani edelleen. Opinto-ohjauksesta apua ei saa, kun ohjaajat eivät saa suosia tai suositella mitään.
Itselläni on sivuaineina mediaopintoja, taloustiedettä, ranskaa ja saksaa. Lisäksi luen venäjää. Ei aavistustakaan urasuunnitelmista; minulla on mielenterveysongelmataustaa, cv:ssä on isoja aukkoja ja olen aika skeptinen työnsaannin suhteen.
Ehkä voisit tehdä niin että valitset aineen joka on "järkevä" ja auttaisi työllistymään (esim. taloustiede) ja myös sellaisen joka sinua kiinnostaa ilman että ajattelet muiden mielipiteitä. Olet vasta nuori joten sinulla on aikaa opiskella