Apua! Vinkkejä syömiseen, ero päällä
Hei.
Mies ilmoitti, että muuttaa pois kotoa. Tästä on nyt muutama päivä. Ruoka ei maistu, voin pahoin, mutta syödä pitäisi, että jaksan arkea (lapset, talo, työ). Onko teillä vinkkejä, mitä kannattaisi tankata? Mistä siis saisin energiaa ym.mutta olisi "helppoa" syödä (väkisin).
Kiitos.
Kommentit (13)
Hae apteekista melatoniinia nukahtamisen turvaksi, hyvät yöunet tekevät jo paljon jaksamisen kannalta. Jos et saa syötyä, niin juo vaikkapa smoothieita, mehuja yms., niistä saat kuitenkin edes jotain vitamiineja ja energiaa. Siemenet ja pähkinät on myös hyvä vaihtoehto, helppo syödä missä vain, runsaasti energiaa ja hyviä rasvoja.
Kurja tilanne. Jaksamista sinulle!
Viime kesänä itselläni oli samantapainen kriisi ja minulle maistui banaanit, mehukeitto ja vaalea leipä. Laihduin muutamassa päivässä 5kg ja olo oli kyllä tosi kurja. Päälle vielä diabetes niin väkisin oli syötävä.
Kiitos. Ja kiitos vinkistä: haen huomenna banskuja ja mehukeittoa. Plus käyn apteekissa.
Ap
Ihan mikä tahansa maistuu. Hiiteen terveysintoilu. Maistuuko suklaa? Jäätelö? Terveyttä voi vaalia sen jälkeen kun tilanne on tasoittunutkin.
Paljon voimia tilanteeseen! <3
Miten jaatte arjen nyt vielä kun mies kotona? Jaksamisia!
Miten jaatte arjen nyt vielä kun mies kotona? Jaksamisia!
Mä söin Nutriletin valmispirtelöitä, siis join, sain ravintoaineet, mutta tosiaan kun mikään ei maistunut. Lähti muuten 10 kg kuussa, se hyvä puoli surussa.
Kävin itse lääkärissä kertomassa tilanteestani. Sain avukseni psyk. Shn keskusteluapua kerran viikossa ja lääkkeeksi diapam 5mg. Sen otettuani pystyin toiminaan 5-6h "normaalisti", ruoka maistui eikä ahdistanut. Keskusteluapu jatkui 3kk, lääkkeitä söin puolisen vuotta aina tarvittaessa.
T. Vuonna 2012 eronnut, nyt jo normiarkea elävä herkkä naineb
Komppaan kakkosta. Kaikki, mikä menee helposti alas ja jota ei tarvitse hirveästi laittaa (lapset pitä tietystiu ruokkia, mutta ...). Jos mitenkään voit, niin koita syödä jotakuinkin säännöllisesti (jätskiä, jugurttia, banaaneja, piimää ....).
Saatko nukuttua? Tarvitset nyt voimia ja elämän ristiriitoja on se, että kriiseissä - jolloin voimia eniten tarvitaan - sekä syöminen että nukkuminen ovat usein vaikeita.
Saatko oltua ulkona, esim. lasten kanssa pihatöitä? Jo pelkkä happi ja päivänvalo auttaa.
Paljon voimia!
Tumma chilisuklaa tai mikä tahansa chilin ja suklaan yhdistelmä.
On kuitenkin tiettyjä ruokia, jotka parantavat oloa myös henkissesti, joten niitä kannattaa enemmän syödä kuin muita.
Pähkinät, esimerkiksi, ja niissä on hyvin ravinteitakin. Ja ovat helppoja syödä.
Kalat. Jos et jaksa itse laittaa, osta valmista savu- tai loimukalaa.
Kaalit. Ruusukaali, parsakaali, kukkakaali.
Paprikat ja chilit. Ylipäänsä mausteinen, intialaistyyppinen ruoka ja toisaalta meksikolaistyyppinen (ei välttis texmex, vaan oikeammin meksikolainen), mut nämä pitäid laittaa itse, eineshyllystä ei saa samaa vaikutusta.
kamomillateetä, mäkikuismateetä, lehmusteetä tai mitä tahanssa hunajalla makeutettua hauduketta.
Kiitos ihanista ja ymmärtävistä vastauksista. Meinaa itku tulla...
Arjen jakamisesta en vielä osaa sanoa, tällä hetkellä lapset tietää asian, mies nukkuu sohvalla, muuten "elää" kuten aiemmin -tosin ei panosta tähän taloon ja tulee/menee kuten haluaa, uusi (tai "uusi" -en tiedä kauan ovat jo pyörineet) nainen jo kehissä.
Nukuttua saan aamyöstä, aika pitkään pitää odottaa unta. Lapset herättävät aamulla 7-8 välillä.
Olen ulkoillut lasten kanssa, paljon niin, että kun mies on täällä, olen itse poissa.
Ap
Ja nyt kun sain unta jo klo 23, heräsin 4.30.
Ap