Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

9-vuotiaan kivut jaloissa? Mikä vialla?

Vierailija
17.03.2014 |

Ovatko ne "kasvukipuja" vai mitä, kivut ovat lähinnä säärissä. Mikä auttaisi kipuihin, kipulääkkeen lisäksi/sijaan?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkygeeliä ja buranaa noilla lähti itseltä säryt penskana.

Vierailija
2/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin jo unohtanut koko kasvukivut! Mulla autto aikoinaan kaurapussi eli lämpö ja toisena hieronta. Joskus otin myös särkylääkettä jos halusin nukkua varmasti rauhassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä toimii lämmin jaloille. poikani kärsii niistä ja sitten istumme ammeen raunalla suihkuttelemassa jalkoja kun kivut tulevat. tulevat yleensä sen jälkeen kun jalat ovat joutuneet rasitukselle. esim löhöilyviikonlopun jälkeen maanantain ja tiistain välisenä yönä.

Vierailija
4/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta myös kokeilla MAGNESIUMIA. Kivun syy voi olla myös sen puute.

Se on apteekissakin samassa "kipuhyllyssä" särkykääkkeiden (Buranan yms.) kanssa.

Vierailija
5/21 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli levottomat jalat. Ihmettelin että koska kasvukivut loppuu kun en ollut enää kasvanut moneen vuoteen. Oireet ovat siinä erilaiset joten erottaa kasvukivuista helposti. Kukaan ei kuitenkaan vaivautunut selvittämään asiaa.

Vierailija
6/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja vaan mitä todennäköisimmin. Ei niihin valitettavasti oikein mikään auta. Itse muistan vieläkin kuinka inhottavia nuo kasvukivut oli joskus ennen teini-ikää kun kasvu oli oikein nopeaa...

Vierailija
7/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja varmasti, minä kärsin niistä läpi ala-asteen ja pahimmillaan en pystynyt kävelemään. Villasukat jalkaan yöksi! :)

Vierailija
8/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiero jalkoja kevyellä perusvoiteella tai Basan-geelillä. Se auttaa kasvukipuihin.

Vierailija
9/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja. Hirveää. Minulla ja siskollani maanantait olivat kamalia rennon viikonlopun jälkeen.

Vierailija
10/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta, lämpimät kaurapussit, joskus painava peitto tai jalkojen kohottaminen tyynyjen avulla voi auttaa. Jos eivät auta, niin tarvittaessa tulehduskipulääke.

Vierailija
11/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, villasukat esiin ja geeliä jalkoihin siis. Olisikohan vielä muita keinoja? luin äsken soijalesitiinistä toisesta ketjusta, auttaa kuulemma kipuun. Sopiikohan se lapsille ja onkohan soijalesitiini ihan ok "ainetta"?

ap 

Vierailija
12/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseksi tuli mieleen jokakeväinen liikkuvien lasten vaiva eli Severin tauti. Siihen auttavat kunnolliset sisäpohjalliset, esim. urheilulääkäri Martti Kvist osaa tehdä erinomaisia tukipohjallisia ja tukipohjallisten lisäksi lepo eli ei hyppimistä asfaltilla vaikka se olisi kuinka hauskaa pelata korista/hypätä narua jne talven jälkeen. 

Vierailija
13/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö auttaa kasvukipuihin. Oma poika tykkäsi lämpimistä kylvyistä, vedellä on kuntouttava ja lihaksia rentouttava vaikutus. Yöksi villasukat jalkaan. Tämä toimi meillä.

Vierailija
14/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 22:58"]

Kiitos, villasukat esiin ja geeliä jalkoihin siis. Olisikohan vielä muita keinoja? luin äsken soijalesitiinistä toisesta ketjusta, auttaa kuulemma kipuun. Sopiikohan se lapsille ja onkohan soijalesitiini ihan ok "ainetta"?

ap 

[/quote]

Soijalesitiinistä tuskin on vaaraa koska sitähän on elintarvikkeissakin, muun muassa suklaassa.

Vierailija
15/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvukipuja

Vierailija
16/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että olisi ollut kasvukipuja. Nyt oon 168-170 nainen

Vierailija
17/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi urheilee paljon voi kyseessä olla myös penikkatauti. 

Vierailija
18/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan noi!

Piti pitää jalkoja vaan paikallaan koholla, ja nukahtaa kipuun. :/ lämpö auttoi.

Vierailija
19/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vain burana auttoi ja se että sen vaikutukseen asti hieroi jalkapohjia. Ihan järkyttävän kovat kivut.

Vierailija
20/21 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään vakavampaa, jos kivut jatkuvat pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi