Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys hiustenvärjäyksen lopettaneille

Vierailija
17.11.2020 |

Ovatko hiuksenne muuttuneet sen jälkeen, kun lopetitte niiden värjäämisen, vaalentamisen tai raidoittamisen?

Minä lopetin kolmenkymmenen vuoden värjäysputken vuosi sitten. Nyt minulla on 12-15 senttimetrin mittainen "tyvikasvu" ja valtavasti muutaman sentin mittaisia uusia hiuksia. Nämä versot eivät siis ole katkenneita hiuksia, vaan upouusia, pehmeitä ja kiiltäviä. Minulla on hartiapituiset luonnonkiharat hiukset, mutta muuten on vielä vaikea sanoa, miten kiharina tai suorina uudet hiukset kasvavat. Suurin yllätys on ollut se, että vaikka viime vuosien aikana tyvikasvu on näyttänyt keskiharmaalta, pitempänä se onkin osoittautunut valkoiseksi.

Millaisia yllätyksiä te olette kokeneet, vai onko hiuslaatu pysynyt entisellään? :)

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslaatu parantui huomattavasti :)

Vierailija
2/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa, että ne uudet hiukset johtuvat keski-iän hormonimuutoksista, eivätkä liity värjäyksen lopettamiseen. Olet myös harmaantunut sinä aikana, kun värjäsit tukkaa. 

Ei värjäys oikeasti vaikuta hiuslaatuun. Ehkä sitten, jos sen värin nauttisi sisäisesti...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät varsinaisesti muuttuneet tajusin vain yhtenä päivänä että miksi haluan kusettaa itseäni esittämällä olevani jotain muuta kuin oma itseni. Sama homma meikkien kanssa. 100% rahastusta ja itsensä huijaamista.

Vierailija
4/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 vuotta värjäämättä. Ei muuttunut kunto huonompaan eikä parempaan

Vierailija
5/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät varsinaisesti muuttuneet tajusin vain yhtenä päivänä että miksi haluan kusettaa itseäni esittämällä olevani jotain muuta kuin oma itseni. Sama homma meikkien kanssa. 100% rahastusta ja itsensä huijaamista.

Mitäpä tuota vaatteitakaan puet? Turhaa koreilua kun ihminen syntyykin alasti

Vierailija
6/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hiukset voi paremmin kun en värjää niitä. Ovat vahvemmat , paksummat ja kiiltävämmät. Näin minulla, toisten ihmisten hiusten värjäämisiin en puutu.

Vierailija
7/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No värjättynä on suorat, epämääräistä lainetta tai törröttämistä ja on kuivat, ilman väriä pehmeät ja melko nätisti kiharat.

Vierailija
8/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ovat luonnollisen kiiltävät. Joku kysyikin, että olenko värjännyt hiukseni, kun ovat noin kiiltävät. Värjäys kyllä antaa väriä, mutta ei ilmeikästä sävykkyyttä. Enää en värjää, enkä myöskään leikkaa, vaan se saa kasvaa tasapitkänä.

Olen myös huomannut nuo kasvupyrähdykset, nytkin on sentin mittaista uutta hiusta ohimoilla.

Vierailija
9/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset oli parempikuntoiset, kiiltävämmät ja paksummat kun värjäsin niitä hennalla. Kyllästyin kuitenkin olemaan värjäämisestä "riippuvainen" eli se ainainen juurikasvu ahdisti. Tyydyn olemaan lättähius.

Vierailija
10/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaanpa, että ne uudet hiukset johtuvat keski-iän hormonimuutoksista, eivätkä liity värjäyksen lopettamiseen. Olet myös harmaantunut sinä aikana, kun värjäsit tukkaa. 

Ei värjäys oikeasti vaikuta hiuslaatuun. Ehkä sitten, jos sen värin nauttisi sisäisesti...

Minäpä veikkaan, että hiuspohjani tykkää siitä, ettei se saa päälleen rajua, kerta kerralta ikävämmältä tuntuvaa kemikaalilastia kolmen viikon välein. Hiuslaatuahan mikään käsittely ei muuta, mutta jo olemassa olevien hiusten kuntoa se voi muuttaa. Ja kun on värjännyt tosi kauan, ei voi tietää, millaiset hiukset siellä värin alla ovat vuosikymmenienkin jälkeen.

"Olet myös harmaantunut sinä aikana, kun värjäsit tukkaa."

Äläs nyt. :D Jos huomasin ensimmäisen harmaan kolmikymppisenä, totta helmetissä hiukseni ovat harmaantuneet reilusti 20 vuodessa sen jälkeen. Se, että sentin mittainen selvästi harmaa tyvikasvu paljastuukin pitempänä valkoiseksi, oli se jännä optinen ilmiö, mihin viittasin.

Mutta mitäpä sinä olet hiuksissasi huomannut sen jälkeen, kun lopetit värjäämisen? Et kai tullut vain...mikä se sana olikaan...pätemään? ;)

Ap

Vierailija
11/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten moni on sanonut, vaikuttaa hiuslaatuun.

Lopetin värjäyksen jo lähemmäs 5 vuotta sitte.

Hiukset ovat paksummat ja liukkaammat.

Väri on paaaaljon kivempi kuin muistin.

Vierailija
12/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla projekti on vasta alussa, luovuin vaalentamisesta (lähinnä raidoittamalla) kesällä. Aloitin projektin värjäämällä hiukset mahdollisimman lähelle omaa väriäni, jotta siirtymävaihe menisi helpommin.

Tyvikasvu rasvoittuu järkyttävän nopeaa ja makaa lättänänä pitkin päätä. Hiuslaatu tuntuu ohuemmalta ja liukkaammalta. Toki tämä on ymmärrettävää, vaalennushan ikään kuin "turvottaa" hiuksen pinnan rikki. Kontrasti kuivaan ja käsiteltyyn hiukseen on kuitenkin juuri nyt ärsyttävä. Kuivashampoo onkin käytössä nykyään päivittäin. Leikkautin myös lyhyemmän mallin, jotta tyvikin jaksaisi nousta päänahasta paremmin. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä, että loiva luonnonkihara katoaa blondauksen myötä, kun uusi hius on liukkaampaa ja sileämpää.

Haasteista huolimatta ajattelin katsoa tämän kortin loppuun. Värjäämiskierre käy kukkarolle ja on epäterveellistä, enkä kuitenkaan koskaan ollut väriin tyytyväinen. Nyt onkin voimassa vapauttava "tukkarauha". Väri tuntuu muuttuvan koko ajan tummemmaksi ja kylmemmäksi, saapa nähdä miten kevätauringossa sitten käy.

Vierailija
13/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä veikkaan, että hiuspohjani tykkää siitä, ettei se saa päälleen rajua, kerta kerralta ikävämmältä tuntuvaa kemikaalilastia kolmen viikon välein. Hiuslaatuahan mikään käsittely ei muuta, mutta jo olemassa olevien hiusten kuntoa se voi muuttaa.

Just tätä mä tarkoitin. Sain väärän käsityksen sun aloituksesta.

Mulle tuli noita samoja uusia kiharia pehmeitä hiuksia kun tulin vanhaksi. Kuulosti niin tutulta sun juttu.

Mä huomasin, että mulla on kauniin väriset hiukset. Hulluutta värjätä tukkaa. Moni tekee sitä ihan turhaan.

Vierailija
14/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä petyin siihen, että hiusten kunto ei merkittävästi kohentunut värjäämisen lopetettuani, vaikka sitä odotin. 

Vierailija
15/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä tuota vaatteitakaan puet? Turhaa koreilua kun ihminen syntyykin alasti

Lapsellinen ja epäkypsä argumentti. Mutta maksa sinä toki vain itsesi paskaksi meikeistä, partureista, väreistä ja vaatteista, joiden ylläpitämisesi ja esitteleminen ei kiinnosta ketään.

Vierailija
16/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusten laatu tai kunto ei ole muuttunut miksikään. Ennenkin käytin vain kevytvärejä, joten niistä ei sinänsä ollut kovasti haittaa tukalle. Harmaat näkyvät toki nyt enemmän, mutta mitäpä tuosta. 

Vierailija
17/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiinnostunut värjäämiseen lopettamisesta, mutta miten tehdä stoppi värjäämiselle niin ettei oman värin kasvu näytä ihan kauhealle?

Vierailija
18/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla projekti on vasta alussa, luovuin vaalentamisesta (lähinnä raidoittamalla) kesällä. Aloitin projektin värjäämällä hiukset mahdollisimman lähelle omaa väriäni, jotta siirtymävaihe menisi helpommin.

Tyvikasvu rasvoittuu järkyttävän nopeaa ja makaa lättänänä pitkin päätä. Hiuslaatu tuntuu ohuemmalta ja liukkaammalta. Toki tämä on ymmärrettävää, vaalennushan ikään kuin "turvottaa" hiuksen pinnan rikki. Kontrasti kuivaan ja käsiteltyyn hiukseen on kuitenkin juuri nyt ärsyttävä. Kuivashampoo onkin käytössä nykyään päivittäin. Leikkautin myös lyhyemmän mallin, jotta tyvikin jaksaisi nousta päänahasta paremmin. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä, että loiva luonnonkihara katoaa blondauksen myötä, kun uusi hius on liukkaampaa ja sileämpää.

Haasteista huolimatta ajattelin katsoa tämän kortin loppuun. Värjäämiskierre käy kukkarolle ja on epäterveellistä, enkä kuitenkaan koskaan ollut väriin tyytyväinen. Nyt onkin voimassa vapauttava "tukkarauha". Väri tuntuu muuttuvan koko ajan tummemmaksi ja kylmemmäksi, saapa nähdä miten kevätauringossa sitten käy.

Se on vain se juuri kun on hyvin liukasta ja lättänää :)

Pituudet on yleensä erilaista. Itselläni ainakin hius kuivahtaa ja jämäköityy. Näitä eroja ei värjätyssä ilmenekään..

Vierailija
19/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin joskus 50-vuotiaana. Värjäys mielestäni hieman paksuntaa hiusta (siis sitä värjättyä osaa, ei kasvua tietenkään), mutta minulla kasvaa hiukset nopeasti ja juurikasvu haramaantuvissa hiuksissa sai pään näyttämään osittain kaljulta. Nyt minulla on alta tummat hiukset ja päällä on harmaita raitoja, eli oikeastaan olen ihan tyytyväinen tähän luonnon monivärjäykseen.

Vierailija
20/36 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksista tuli kiharammat, kun eivät olleet enää kuivat. Väri on mahonginruskea, ei maantienharmaa, kuten parturikampaajat ovat aina sitä luonnehtineet... 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi