Kännykkä kuuntelee
Olen ottanut Googlen audiotallenteet-toiminnon pois käytöstä. Kännykkä kuitenkin edelleen kuuntelee. Tänään gynellä käynnin jälkeen alkoi Facebook mainostaa lääkärin suosittelemaa lääkettä. Ei kiva. Pitääkö rueta laittamaan kännykkä pois päältä, kun puhuu arkaluontoisia asioita. Kai se kännykän sammuttaminen sentään auttaa...?
Kommentit (25)
Mikä kaheli tuo ap oikein on?
Miksi ihmeessä hän ei sulje puhelintaan, kun menee yksityisille asioilleen?
Tuohan on pelkästään omaa tyhmyyttä,
Ja onko vielä näinäkin päivinä tyyppejä, jotka eivät ole ottaneet käyttöönsä puhelinvastaaja.
Kun kännyt kiinni, niin puhelut menevät vastaan.
Tällöin saa teksiviestinä tiedon, mistä nroista on soitettu, silloin kun puheluun on soitettu eikä puhelimen nron omistaja ole siihen vastannut.
Puhelimen sammutus ei auta. Se kuuntelee silti mikin läpi, oli oikeuksia tai ei. Eikai tää yllätä ketään kuten ei sekään että esimerkiksi Google myy asiakkaidensa kaikki tiedot mitä se kerää (estettynäkin!) Venäjälle ja Kiinalle. Perehtykää Edward Snowdenin paljastukseen.
Mä oon aina ihmetellyt kun kaikkien muiden puhelimia kuulemma kuunnellaan mut en mä ole omassa puhelimessani tätä huomannut kertaakaan.
Älkää pösilöt asentako turhia sovelluksia, googlen ja muiden sovellusten toimintaa voi hallita vaikka erillisellä palomuurilla, mihin ottavat yhteyttä. Sijainti ja bluetootti pois päältä ja sovellusten oikeudet kohilleen, ei kyllä enää siinävaiheessa kuuntele. Niin ja mobiilidataa tarvi pitää kokoaikaa auki, eikä mitään hemmetin mesejä ja mäsejä siinä puhelimessa mitkä tarvis olla kokoajan päällä. Tekstiviesti ja puhelinsoitto ovat täysin riittävät toiminnot yhteydenpitämiseen.
Vielä pidemmälle kun mennään, voi älypuhelimen ohjelmiston asennella kokonaan uusiksi, tai ei käytä mitään hemmetin androideja sunmuita, vaan vanhaa peruskapulaa.
Olet sairas ap.
Ja miksi kummassa pidät kännykkää aina vieressäsi?
Itse pidän kännyä kotona aina eteisen pöydällä, että muistan ottaa sen mukaani, kun lähden pois kotoa,
Jos en joskus kuule keittiöön saakka, että joku soittaa, niin useimmiten joku kolmihenkisestä perhestääme kuulee sen.
Ja jos kukaan ei kuule, niin asiallinen soittaja kyllä jättää viestin vastaajaani tai tekstiviestin.
Työskentelen alalla, jossa työtahti on hektinen ja yritän pitää yksityiselämän työn ulkopuolella.
Ja kyllä, kyllä minä vilkaisen yksityistä puhelintani aina silloin tällöin.
Ja erityisesti silloin, kun olen menossa suihkuun, ennen vuoteseen menoa.
Sorry, mutta en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, joilla puhelin on aina käden ojennuksen päässä, ellei siihen ole mitään vakavaa tai erityistä syytä!