Kännykkä kuuntelee
Olen ottanut Googlen audiotallenteet-toiminnon pois käytöstä. Kännykkä kuitenkin edelleen kuuntelee. Tänään gynellä käynnin jälkeen alkoi Facebook mainostaa lääkärin suosittelemaa lääkettä. Ei kiva. Pitääkö rueta laittamaan kännykkä pois päältä, kun puhuu arkaluontoisia asioita. Kai se kännykän sammuttaminen sentään auttaa...?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Just luen sun diagnoosia täällä......
Ihan vapaasti, kunhan et ala mainostamaan mitään.
Tuo on niin totta. Puhuin miehelleni polkupyörän ostosta ja että merkin tulisi olla Tunturi. Seuraavaksi facebookia selaillessa tulikin uutisfeediin Tunturimainoksia. Ja vannon, etten ollut asiaa mitenkään netissä googletellut. Toinen esimerkki: meillä oli ystäviä käymässä ja otin kuvan faceen, missä kaikilla on drinksut kädessä ja Baileys pullo taka-alalla pöydällä. Eipä aikaakaan kun mulle tuli Baileys mainoksia faceen. Silloinkaan ei oltu merkistä puhuttu mitään. Kuvasta kyllä sai selvän, että kyseessä Baileys pullo. Pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sallinut whattsappin käyttää mikrofonia?
Kiitos! Se olikin päällä, samoin Instassa.
Ottakaa mikrofonin käyttöoikeudet pois kaikista sovelluksista niin eipä kuuntele.
Senpä takia itselläni ei älyluuria ole eikä tule. Peruspuhelin,jolla kyllä pääsee nettiin jos haluaa,toistaiseksi on kotikone riittänyt. Ainoa joka mitään lääkärivastaanotoilla mitään nauhoittaa,olen minä itse, koska kaikki potilasasikirjani jokunen vuosi sitten tilattuani kävi ilmi, miten lähes joka käynnin jälkeen hoitajat ja lääkärit kirjoittelevat aivan käsittämätöntä pas..aa papereihin, asiattomasta käyntiin liittymättömästä urkinnasta puhumattakaan. Noh se peli loppui siihen, että olen ilmoittanut kaikki käynnit ja puhelut tallentavani jos/ kun tulee vastaisuudessa tarvetta todisteille rikosilmoitusten tekoa/oikeudenkäyntiä varten. Kyllä on ryhdytty auliisti kyselemään käyntien yhteydessä, että kirjataanko näin ja näin ja näin.. Sellaista terveydenhoitoa Suomessa.
mun kännykkä käy panemassa minua kun nukun, jos tulee lapsi niin onko sillä vinot silmät, känny on huawei.
Vierailija kirjoitti:
mun kännykkä käy panemassa minua kun nukun, jos tulee lapsi niin onko sillä vinot silmät, känny on huawei.
🤣
Vierailija kirjoitti:
Senpä takia itselläni ei älyluuria ole eikä tule. Peruspuhelin,jolla kyllä pääsee nettiin jos haluaa,toistaiseksi on kotikone riittänyt. Ainoa joka mitään lääkärivastaanotoilla mitään nauhoittaa,olen minä itse, koska kaikki potilasasikirjani jokunen vuosi sitten tilattuani kävi ilmi, miten lähes joka käynnin jälkeen hoitajat ja lääkärit kirjoittelevat aivan käsittämätöntä pas..aa papereihin, asiattomasta käyntiin liittymättömästä urkinnasta puhumattakaan. Noh se peli loppui siihen, että olen ilmoittanut kaikki käynnit ja puhelut tallentavani jos/ kun tulee vastaisuudessa tarvetta todisteille rikosilmoitusten tekoa/oikeudenkäyntiä varten. Kyllä on ryhdytty auliisti kyselemään käyntien yhteydessä, että kirjataanko näin ja näin ja näin.. Sellaista terveydenhoitoa Suomessa.
samoin se tietokonekin kuuntelee sinun touhujasi ja kaikki kirjataan ja talletetaan sinun nimelläsi, kaikki muut paitsi sinä pääsee lukemaan toilailujasi, surrr rurr vaan suriset.
"Ottakaa mikrofonin käyttöoikeudet pois kaikista sovelluksista niin eipä kuuntele."
Kuule ei homma ole enää toiminut näin pitkään aikaan. Joskus viime vuosituhannella mekaanisen härvelin saattoi vielä sammuttaa melkoisella varmuudella nappia painamalla. Näissä nykyisissä tietokonehärveleissä taas kun painaa nappia niin koodinpätkä ilmoittaa käyttäjälle että "joo, nyt on mikrofonin käyttöoikeudet poistettu kaikista sovelluksista" ja kenties joku etupaneelin ledikin sammuu, mutta todellisuudessa kuuntelu vain jatkuu. Näin se nyt vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
samoin se tietokonekin kuuntelee sinun touhujasi ja kaikki kirjataan ja talletetaan sinun nimelläsi, kaikki muut paitsi sinä pääsee lukemaan toilailujasi, surrr rurr vaan suriset.
Jaa, mutta kun laite in pois päältä ja eri tilassa kuin sinä itse, ei tallennu mitään, mitä ei itse halua tallentuvan. Mikrofonisovellukset banniin. Aloituksessa oli kyse kuitenkin th käynnistä ja lähinnä sitä kommentoin, miten olen itse ratkaissut asian. Seuraava askel on tor.
Miten Android - älypuhelimesta saa kaikki kuuntelulaitteet pois päältä?
Ja minä en saa puhelinta kuuntelemaan vaikka haluaisin. Olisi niin näppärää kun voisi huudella komentoja sille, mutta ei.
Sehän on hyvä että fanit seuraa. Voi elää elokuvaelämää. Ajattelee kaiken siten miten sinua seuraava yleisö haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa mikrofonin käyttöoikeudet pois kaikista sovelluksista niin eipä kuuntele.
Kaikista sovelluksista sitä ei saa pois, esimerkiksi erään pankin sovellus ja ilman sovellusta et pääse helposti tilille. Sama parissa muussa.
Just luen sun diagnoosia täällä......