Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Uusi pino 2006 KESÄKERTUILLE**

27.07.2006 |

Heipä hei! Aloitan uuden pinon, kun edellinen on jo 6 sivua pitkä...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei meidän poika saa nimeänsä MUN mukaan vaan mun isän ja appiukon mukaan :)). Kyllä on pienet huvit mullakin kun tämä nyt niin mua naurattaa, siis ajatus että pojalla olisi äidin nimi :))))).

Mikäs tässä nyt on ollessa kun ollaan miehen kanssa molemmat kotona ja isommat on mummolassa niin kyllähän tässä taas joutaa istumaan poju sylissä, helppoa!! Hermot lepää.

Vierailija
42/54 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon!

Tuli vaan mieleen kun laitoit että kun kerkeis tehdä vatsalihaksia niin mun mielestä on suositus ettei niitä saisikaan tehdä vielä, en kyllä muista milloin niitä saa sitten tehdä? Muistikuvieni mukaan on enemmän haittaa kuin hyötyä jos alkaa liian aikaisin niitä treenaamaan..joku viisaampi valistakoon miksi näin mahtaa olla??

Täällä kanssa taistellaan noiden kilojen kanssa, masentaa. Esikoisesta lähti kaikki sairaalassa, samoin toisestakin, itseasiassa toisen kanssa painoin jopa monta kiloa vähemmän kuin raskauden alussa. Nyt tämän kolmannen kanssa olo on karsea! Vaa' alla en ole siis edes käynyt, ahdistaa. Erityisesti tuo mahanahka on sellainen ettei se ikuuna tule enää palautumaan, olen aivan varma siitä :(.

t. mariadee + " jussi" 5vko+5pvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen! Lukemassa käyn kyllä päivittäin mutta melkein aina roikkuu pikkumies käsivarrella, joten kirjoittaminen on jäänyt!

Nyt tuolla sängyllä ähistään siihen malliin, että tekstistä tulee lyhyt..

Meillä arki on alkanut rullata kohtalaisesti. Masua on meilläkin valiteltu mutta en oo juuri huomannu apua olevan tipoista tai muista.. Tisu on paras lääke ollut ja sen kyllä huomaa: painoa jo yli 5kg, kun lähtö oli 3,8kg. Meillä mennään siis pelkällä rintamaidolla. Tuttia oon kovasti yrittänyt opettaa mutta huonolla menestyksellä..

Väsyttänyt on aivan sikana ja ihmettelen miten ne, joilla on muitakin lapsia, jaksaa tätä selväjärkisinä! Erityisesti Mariadeelle voimia ja kovasti tsemppiä, en voi kuin yrittää ymmärtää.. Oonkin omien ja muiden kokemusten perusteella päättänyt, että mahdollinen seuraava lapsi on tervetullut, kun tämä herra osaa käyttää mikroa ruuan lämmittämiseen! :) Muutenkin, kun on tarkoitus pitää pitempi väli lapsilla yhteisestä toiveesta ja tulevaisuudensuunnitelmista johtuen. Ellei nyt sitten valtaisa vauvakuume iske.. :)

Liikunta on jäänyt todella vaunuttelukertoihin ja odotan kovasti kuntosalille pääsyä. Ajattelin aloittaa varovasti vatsalihakset ensi viikon jälkitarkastuksen jälkeen. Oon myös päättäny aloittaa säännölliset lenkit miehen mentyä töihin kesälomaltaan. Saapa päiviin sillain jonkilaista säännöllisyyttä ja kiloja (ehkä) karistettua.. Niitä on vielä MONTA muuta en niistä ole huolissaan. Itsekurilla uskon sellaisista pääsevän niin kuin joskus aiemmin (ennen raskautta)laihduttaessakin.

Nyt ukkeli hymyilee rinnalla ja pitää varuiksi tisusta kaksin käsin kiinni.. Meidän pikku tisuhiiri. :) Kuinka sitä omaa lasta voikaan rakastaa hirvittävän paljon!! Ei voi olla äärettömän onnellinen..

Voimia jokaiselle vauva-arkeen - tää on rankkaa mutta niin ihanaa! Ei tällaista väsymystä ja valvomista jaksais ilman noita rakkaita vauvelita yksikään meistä!

Alide ja Muru 4vk3pvää

Vierailija
44/54 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei voi olla kuin äärettömän onnellinen tästä rakkaudesta omaan lapseen..

A. taas.

Vierailija
45/54 |
03.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokuri: Meillä ollaan kestovaippailtu alusta alkean ja mennyt tosi hyvin. Hätävarana mulla on aina kertsejä kuitenkin varalla. Jos sulla on mahdollisuus, niin kannattaisi ehkä kokeilla paria eri juttua (vaippoja), jotta löytää omansa. En tiedä kuinka paljon tiedät kestovaipoista, mutta kestovaippainfosta (www.kestovaippainfo.fi) saat kaiken tiedon ym.

Mä ostin aluksi harsoja, kun luulin sen olevan " mun juttu" , mutta ei sittenkään. Mulla on nyt 20kpl disanan nauhavaippoja, joihin oon aivan rakastunut. Ne on harsoja helpompia, koska niitä ei tarvi taitella, mutta yhtä käytännöllisiä, koska käyvät koko vaippaiän. Sen lisäks mulla on 6kpl hamppunauhavaippoja. Ja 10kpl kaverilta saatuja täyttövaippoja. Täyttövaipat on erikokoisia ja nyt noi vastasyntyneen koot käyneet liian pieneksi.

Harsot eivät menneet hukkaan, vaan käytän niitä nauhavaipoissa lisäimuina. Jos ostat harsoja, niin kandee ottaa 70 X 70 cm . Popolinin harsot on musta ihanan pehmeitä.

Täyttövaipat on kanssa musta käteviä, vähän niin kuin pestävät kertsit, mutta lisäimuilla. Mä it suosittelen nauhavaippoja, mutta kaikilla tietty omat mieltymyksensä.

Ja yks juttu..Vaipan päälle (joka tulee kosketuksiin vauvan pepun kans) kandee laittaa pala fleeceä (mikrofleeceä tm.) koska se pitää ihon kuivana. Muuten peppu on litimärkä, varsinkin meiän pissapojalla.

Kuoria meillä on 5kpl (PUL) ja yhdet hahtuvat. En tiedä oliko tästä sekavasta selostuksesta apua, mutta kysy jotain, niin vastaan. Tosin itsekin aloitin kestoilun kk sitten :)

täällä voidaan todella paksusti. Poika painaa jo 5050gr ja pituutta 57cm..Vedetään yläkäyrillä kasvun kanssa.

anninapa ja poju 1kk ja pari päivää

Vierailija
46/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MARIADEElle et tais olla niin et eka lantionpohja lihakset kuntoon, sitte syvät vatsalihakset ja sit vasta treenaa vatsalihaksia, mulle sanottiin synnärillä et eka pitää olla tukeva lattia (=lantionpohjalihakset) ennen ku seiniän rakentaa(=vatsalihakset) ku jos niitä alkaa treenaa voi lantionpohjalihakset pettää ja saada kohdunlaskeuman tms.

ja MARJUTR77 meillä ollu ed. lapsilla joskus samaa, viimeinen keino laittaa suppo 60mg se liukastaa kai jotenki suolen seinämiä, vaikka ei kai ole hyvä turhaan lääkitä mut jos ei muu auta. pari kertaa kokeiltu ja auttanu meillä parissa tunnissa.

Vierailija
47/54 |
04.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut aloitinkin aktiivisen liikunnan 4 viikkoa synnytyksen jälkeen, eli ei kait se ole liian aikaisin. Lantionpohjalihaksia pystyn jännittämään ihan yhtä hyvin kuin ennenkin synnytystä, eli kait ne on kunnossa. Oon mie niitä treenaillutkin kun aina muistan. Mies osti mulle geishakuulat, pitää kaiketi testailla joku päivä.

Huh, tulihan siihen meidän neidin huutoon illalla tauko. Huus melkein vuorokauden putkeen, tietty välillä vähän torkahteli, mut me vanhemmat ei oikein saatu levättyä. No, illalla neiti nukkui 4 tunnin päikkärit ja vielä yön siihen päälle kahdella syönnillä. Aamulla se olikin sitten aika aurinkoinen. Nyt on projekti päällä, että sais sen taas nukkumaan. Tuolla se sängyssä on äheltänyt jo ainakin puoli tuntia ja tuttia on käyty laittaa jo sata kertaa. Alkaa jo usko loppua, että se sinne nyt rauhottuis nukkumaan. No, katsellaan!

Tytteli-83 ja neiti 7vk 2pv

Vierailija
48/54 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, tänään sitten on se ristiäispäivä!!!Meikäläinen nousi jo ylös kuuden jälkeen, tyssi halus syödä ja nukahti, mutta mie en saanu enää unta. Muut vielä nukkuu...

Kaikki pitäis olla nyt sitten suht valmiina bileisiin. Yllättävän vähällä ahdistuksella nää taitaa järkkäytyä, muuten ei tarvii enää poistua mihinkään kaupoille, kun tilatut kukat pitää vaan hakee. Ootteko te ottanu minkähintaisia kukkia? Siis kastepöydälle ja kahvipöydälle? Mie otin 30 euron kukat, saa nähdä minkälaisen väkellyksen se kauppias on tehny..nättejähän ne on aina...

Meijänpä isyydentunnustus ei onnistunukaan ennen ristäisiä...(ei olla nääs naimisissa), hitsi vie, sosiaali-ihminen oli lomalla ja nyt sitten pitää ristiäisten jälkeen maistraatin kautta jotenkin hommailla nimijutut. Tyssi on vielä siihen asti miun nimellä. Ristiäiset voi kuulemma kuitenkin pitää. Nää on inhottavia nää paperi asiat. Sais vaan ohitse kaikki ja vois taas rentoutuu tähän perhe-elämään.

Tulossa tosi hyvä ilma, jopa hellepäivä mahollisesti. Katellaan jos jaksan niin kirjottelen illalla uudestaan ja paljastan nimen teille...sen verran taikauskoinen olen, etten viekä sitä tee..hihiii. Pitäkää peukkuja!

Marjut+ " pikku-iita" 6vko

Vierailija
49/54 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan lyhyesti täältä anoppilasta kirjoittelen. Ollaan taas " hoidossa" koko porukka täällä anoppilassa ja mun vanhemmilla koko ens viikon. Ens vkonloppuna olis kavereiden häät ja yritetään totuttaa neiti 2 kk muidenkin syliin kuin äiskän, on nimittäin myöskin aika sylikissa tämä meidän pikkuprinsessa ja vielä äidin sylikissa.. Välillä säälittää tuo meidän esikoinen 1v4kk kun ei kerkee koko päivänä sylissä olla, tai no, yhtäaikaa kun vauva kantoliinassa mutta ei kai se ole sama asia.. Vauva kun nukkuis mieluiten aina vaan kantoliinassa, ei meinaa vaunuihin nukahtaa millään ja sisällä en viitsi nukuttaa kun esikoinen on niin äänekäs et neiti heräis koko ajan. Mutta nyt kun ilmat hieman viilenee *toivottavasti* niin eiköhän se uni ala maittaa vaunuissakin..

Rosa kyseli kuinka arki sujuu kahden pienen kanssa..? Meillä välillä aika kaaottisesti, yleensä juuri ruokailut on vaikeita kun molemmilla yhtä aikaa nälkä ja esikoinen syö muutenkin tosi huonosti kun poskihampaita on tulossa suuhun. Peruskuvio on, että neiti tissillä ja toisella kädellä syötän esikoista, oman syömisen saa kyllä siinä yhteydessä unohtaa.. Tosin syön kyllä päivässä sen kaksi lämmintä ateriaa + ainakin aamu-ja iltapalan mahdollisesti välipalan (ja tietty herkut päälle..). Tajusin nimittäin nyt miksi esikoisen kohdalla ei imetys onnistunut, en syönyt enkä JUONUT kunnolla!!!! Miten se maito vois muka riittää jos ei ole mitään mistä sitä maitoa muodostua! Nyt kun itse syön ja juon hyvin niin maito riittää vallan mainiosti ja neiti kasvaa tosi hyvin, oli 1 kk:n ikäisenä kilon painavampi kuin isoveljensä vaikka lähtöpaina melkein sama.

Saa nähdä kuinka me pärjätään kun mies lähtee työreissulle syyskuussa viikoksi, voi olla, että tullaan taas tänne mummolaan hoitoon. Ainut tylsä juttu on kun molemmat mummolat on täällä 320 km päässä niin lähteminen ei ole aina niin yksinkertaista, vaikka olenkin oppinut aika taitavaksi pakkaajaksi ja autossa viihdyttäjäksi! Olen jopa kokeillut autossa imettämistä (vaikka päätin et moiseen en ryhdy, mutta kaikkea sitä tekeekin lastensa hyvinvoinnin takia..)

Aurinkoista ja lämmintä loppukesää kaikille!

MiljaMaaria, esikko 1v4kk, neiti 2 kk (nimi on jo annettu, kastajaiset meni mukavasti)

Vierailija
50/54 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin ja viimein meidän ympärvuorokautinen " koliikki" /itkuisuus on helpottanut. Olen nyt ollut kolme viikkoa maidottomalla ja puol.toista viikkoa munattomalla dietillä ja vihdoin ja viimein ollaan oireettomia. Muutamia lapsuksia on tullut, jolloin sitten ollaan taas huudettu vuorokausi putkeen... esim. kun söin Pihlaja-karkkeja (joissa on maitoproteiinia), kerran söin kalkkuna metfurstia (missä oli maitosokeria) ja kerran tilasin pippuripihvin ja tarjoilija toi sen maustevoin kanssa (olin pyytänyt ilman).. en kehdannut palauttaa vaan nakkasin voi nökäreen miehen lautasellle ja pyyhin parhaani mukaan voisulan pois. Pahimmat huudot tulee kuitenkin munasta, mutta onneksi sitä ei ole niin monessa paikassa kun maitoa.

Odotamme nyt sinne kahden kuukauden ikään, että saadaan vakuutus vauvalle ja sitten mennään allergialääkärillä, jotta saatais todistukset allergioista kelakorvauksia varten. Neuvolasta kun ei saa minkäänlaista apua allergia-asioissa. Vastauksena oli vaan että aikaisintaan neljän kuukauden iässä jne. Yhdelle tutulleni neuvolasta oltiin sanottu ettei voi olla allergiaa kun ei ole iho-oireita... allergiat kuitenkin löyty sitten puol.vuotiaana kun huuto vain jatkui ja vihoin pääsi allergiatesteihin.

Niin että Tyttelille ja Mariadeelle todella paljon voimia!! tiedän mitä on kun vauva huutaa, eikä mikään auta. Toivotaan että teilläkin helpottaisi yhtä helpolla kun täällä meillä. On kuintekin pieni vaiva rajoittaa omaa syömistään kun kuunnella tuskaista vauva. Meillä vauvi selvästi tarvitsee enemmän syliä, lohtua ja tuttia niinä päivinä jolloin on hankala olla masun takia.. Sylissä saattaa olla tyytyväinen hetkiä mutta yksin on vauvan vaikea kestää kurjaa oloa. Kannattaa miettiä olisiko teilläkin kyse allergiasta... alergiaan ei tarvita välttämättä iho-oireita tai ripulikakkoja vaan pelkät mahakivut voivat olla oire ja ne voidaan saada kuriin oikealla ruokavaliolla.

Toivotaan että apu löytyy...

Ninni ja Jesse 1.5 kk

Vierailija
51/54 |
05.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]minä täällä...pitkästä aikaa...ja yhden käden kirjoittelulla mennään joten ihan lyhyesti vaan...

TYTTELI.:kuin ne ei sanonu sulle mitään siel näön tarkastuksessa mitään siitä että kun vielä imettää niin ei sais hommaa uusia laseja...se vaikuttaa kuulemma näköön. ainakin mulle on näin sanottu...toivottavasti et nyt turhaan noita laseja hommannut!

sit pikaisesti omat kuulumiset,;

eli ristiäiset pidetty ja tytskä sai nimekseen: Aurora Evian (tai " arska" niinku mamma sanoo) :D

ääh pakko mennä tää nyt herpaantuu...myöhemmin lisää sitten, moro

krisse kera tyttö kolmikon

Vierailija
52/54 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vietettiin eilen ristiäisiä mun vanhempien luona. Juhlat menivät varsin mukavasti perhepiirissä. Tyttö nukkui kiltisti kummin sylissä koko toimituksen ajan. Nyt sitten pitää opetella kutsumaan vauvaa nimellä, eikä aina puhua " vauvasta" . Nimi meillä päätettiin ihan viime päivinä, joten ei ehditty sen kummemmin totutella nimeä käyttämään.

Meidän vauva jo hymyilee kovasti ja ihan raatailee omalla kielellään kun puhutellaan. Hauskaa : ) ja mikä " parasta" torstaina tyttö oppi imemään tuttia! Mutta sen pitää olla Nuk luonnonkumitutti, muut eivät ole yhtä hyviä...varmaan myöhemmin kelpaa tutti kuin tutti.

Anninapa: kiitos kestovaippainfosta. Kävin lukemass netistä, ja menen ensi viikolla käymään taikapilven Saanan luona hypistelemässä vaippoja ja opiskelemassa kestovaippailua. Enköhän uskaltaudu kokeilemaan. Nyt kun on tarkemmin ajatellu, niin tuntuu hurjalta vaippojen tuhlaukselta aina heittää roskiin käytön jälkeen ja kantaa selkä vääränä paketteja kaupasta. Sitä on jo esikoisen kanssa tehty 3 vuotta (viimesen vuoden aika tietty vähentynyt), joten nyt vois koikeilla taloudellisempaa vaihtoehtoa...

kuulumisiin!

sokuri

Vierailija
53/54 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=purple]KRISSE: Juu se sanoi mulle, että imetyksen aikana voi näkö olla eri kuin normaalisti, mutta se on kuulemma todella harvinaista. Ja mie kävin pari vuotta sitten näöntarkastuksessa, ja tilanne oli siitä vain vähän huonontunut, joten uskon että ihan tarpeeseen tulee (eli siis olisin voinut ottaa jo lasit aikaisemminkin). Mulla on ollut näitä päänsärkyjä jo monta vuotta.

Pitäisköhän aloittaa taas uusi pino, alkaa olla tällä jo pituutta. Ken seuraavaksi kirjoittelee, niin aloitappas uusi.

Mulla on vähän lötkö pötkö olo. Pientä lämpöö pukkaa päälle, vaikka on antibioottikuuri menossa. Miusta tuntuu, että mulla oli molemmat rinnat tulehtuneet, nyt on enää toinen kipeä. Leikkasin yhdestä paksusta fleece-paidasta rintojen ympäri menevän suikaleen, johon ompelin napit. Sen voi laittaa paidan alle lämmikkeeksi, mulla kun näyttää tulevan tuo rintatulehdus tosi herkästi.

Meillä on tasan kahden viikon päästä ne ristiäiset. Varastin seurakuntatalon niitä varten, koska en jaksa rueta kotona jynssäämään paikkoja, eikä meidän 59 neliön kaksioon oikein 20 henkilöä mahdukaan. Sit pitäis tiskata ja siivota vielä juhlien jälkeenkin. Paljon helpommalla pääsee, kun maksaa 70e ja menee muualle juhlimaan. Vanhemmat jeesaa tuon maksun kanssa.

Tyttö huus eilen illalla ihan hirveesti. Sit kun se rauhottui ja mies yritti laittaa sitä omaan sänkyyn, niin rupes taas huutamaan. Sit kun se toi beeben miun viereen sänkyyn, niin johan rauhottui ja nukahti. Halusi hieman läheisyyttä mahakipujen päätteeksi. Mie luulen, että tuo antibioottikuuri vähän vaikuttaa neidinkin mahaan. Muuten mie en enää jaksa arpoa, mitä mie oon tällä kertaa syönyt, että sillä koskee mahaan. Söin mie mitä vaan, niin joka päivä on sitä kiemurtelua ja huutoa. Kyllä ne sit iän myötä helpottaa. Tietty vältän näitä perusjuttuja, kuten sipulia, herneitä ym. Suklaata on hieman vaikea välttää, siihen iskee välillä kunno himo. Ehkä pitää yrittää vaihtaa tuo suklaa vaikka hedelmäkarkkeihin.

No joo, taidan mennä katselemaan omaa vauvakirjaa ja verestämään muistoja.

Tytteli-83 ja neiti 7,5vk

Vierailija
54/54 |
06.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain lukaisemaan kerttujen kuulumisia, mutta pakko kommentoida tuota Tyttelin ihanaa kirjoitusvirhettä ;) " varastin seurakuntatalon ristiäisiä varten" . Oikein näen sieluni silmin epätoivoisen mamman tässä hirmuteossa... :)

hyvää yötä, nyt menen nukkumaan ennen kuin väsynyt mielikuvitukseni laukkaa ties minne.

äitimiia ja prinsessa huomenna tasan 2 kk