**Uusi pino 2006 KESÄKERTUILLE**
Heipä hei! Aloitan uuden pinon, kun edellinen on jo 6 sivua pitkä...
Kommentit (54)
heipat taas täältäkin. Mies lähti tänään töihin ja itse olen aloittanut arjen eli aamu alkoi tutuilla arkipuuhilla.siivous, pyykit ym..
Likat ja isoveikka vielä koulunalkuun kotosalla, joten vielä pari viikkoa ja sitten mulla alkaa kissanpäivät : ).
Me jäädään leon kanssa kahdestaan kotiin, kun esikoisella alkaa koulu ja tytöt palaavat tarhaan.
Sitten alkaa kauhea kuntokuuri.. pitäis saada ainakin 4 kg painosta pois...Aloitan vaunukävelyt ja äiti-lapsijumpan
Imetyksestä minä imetän ja aion imettää kauan ainakin vuoden ikään, mutta meidän herra syö myös pullosta tuttelia, koska herralla on kovat ruokahalut. Joka syötöllä syö molemmat rinnat sekä tuttelia päälle n. puol desiä, sillä saadaan syöttövälit pysymään 3:ssa tunnissa, mutta illalla haluaa syödä kokoajan tissiä, vimeiseksi annan noin klo 22 tuttelia ja siihen yleesä nukahtaa ja nukkuu aamu kuuteen parhaimmillaan.
Aloitan soseet varmaan vasta nelikuukautisena tai myöhemmin jos nukkuu yönsä ja on päivisin tyytyväinen jos ei niin sitten aikaisemmin.
Meillä vauveli on todella ihanan rauhallinen ja ei itke kuin nälkää tai väsyä. Kovasti jo juttelee ja tarkkailee perheen elämää.
Nyt on alkanut sormien syöminen. leluista ei vielä paljoakaan perusta, hieman jumppalelua heiluttelee. Ilmakylvyistä nauttii kovasti.
Terkkuja kaikille!
t kikka ja Leo 8 viikkoa
Mihinköhän se aika menee, kun se ei koskaan riitä edes siihen, että kerkeäisin lukea teidän kuulumiset??
Kyllä nuo kaks monsteria taitaa haukata isoimman osan ja mies loput. Omaa aikaa ei ole yhtään. Kotityötkin kasautuu ja kasautuu..
Noh se siitä. Oonalla oli neuvola hieman vaille kaks kuukautisena. Painoa oli 5615g ja pituutta 57 cm. Kivasti on tyty kasvanut. Oona on tosi itkuinen, käytännössä huutaa kaikki hereillä oloajat, ei auta syli eikä mikään. Kaikki mahdolliset konstit on koetettu, eikä lääkärin mielestä ole mitään allergiaakaan. Kaipa sitä kestää vielä tämä yksi kuukausi, täytyy vaan kestää.
Eeli on ollut tosi kiltisti, ei ole ollut paljoa mustasukkaisuutta, mutta tänään on eka päivä, kun mies on töissä, niin kummasti jo kantaa kirjaa luettavaksi juuri kun imetän Oonaa :) Sitten tulee hirveä huuto, kun sanon etten voi nyt lukea.
Onneksi koko ajan mennään silti parempaan suuntaan, Eeli ymmärtää jo paljon asioita ja elättelen toiveita, että sitkeällä yrityksellä Oonakin alkaa edes hieman viihtymään yksin. Viihtyisi vaikka sen aikaa, kun syötän Eeliä, koska syömisestä ei tahdo tulla mitään, kun Eelikin tulee levottomaksi Oonan itkiessä.
Mites teillä muilla, joilla vauvat pienellä ikäerolla? Kuinka sujuu arki?
Rosa ja Eeli 1v 4kk sekä Oona 2kk
kysymys milloin viihteelle: mä lähden likkojen kanssa Juanesin konserttiin eli tulee varmaan myös terassilla käytyä. Oon kyllä ottanut ruuan kanssa viiniä ja saunasiidereitäkin silloin tällöin iltaisin. Mulla vaan tekee tiukkaa ton tupakkalakon kanssa, meinään jos otan alkoholia niin tekee mieli myös tupakkaa ja yritän nyt todella etten alkaisi enää polttamaan.
Heissan,
Meillä hyvin nukuttu yö takana ja äippäkin siis suht pirteänä.
Piti ruveta tuohon viihteelle menoon ja imetykseen kommentoimaan.
Minähän siis kävin jo viihteellä :) kun poitsu oli kuukauden vanha. Oli soututapahtuma ja minäkin siellä olin. Äitini oli pojan kanssa ja hyvin oli syönyt pullosta. Koko päivä ja melkein yökin (3 aikaan kotona) siinä meni ja välillä piti vessassa käydä pumppaamassa, jottein tissit olis poksahtanut. Nyt sitten oiskin vaikeempaa mennä, kun poika on totaalisesti kieltäytynyt pullosta, vaikka siitä aluksi hyvin söikin, iltaisinkin annettiin lisämaitoa, vaan nykyään ei ollenkaan. Tuttiakaan ei huoli eli äipän oltava aina saatavilla.
Imettää olen ajatellut niin kauan kuin hyvältä tuntuu ja maitoa tulee. Voi olla että homma loppuu viikon päästä tai sitten vasta puolen vuoden, saas nähdä. Kiinteitä olen kyllä ajatellut alkaa antaa viim. 5 kk iässä, kun sitten vuoden vaihteessa kuitenkin palaan töihin ja mies jää kotiin, niin ainakin imetyksestä on pullo ruokintaan siirryttävä suurimmaksi osaksi.
Mies lähti töihin ja nyt sitten paluu arkeen koittaa, ihanaa. Meillä on kesä ollut melkoista lentoa niin kaipaan jo tasasta ja säännöllistä arkea, ehkäpä se pojallekin alkaa rytmi löytyä, kun muullekin perheelle sellainen taas muodostuu.
-Magpie ja poika 8,5 vkoa-
Ehdinpä viimeinkin tänne! Ollaan kuukausi oltu muuton takia nettipimennossa...
Meijän poitsu on nyt 2 kk ja aika rauhallinen pakkaus. Itkee nälkää ja väsyä, joskus masukipua. Yöllä syö yleensä kahdesti. Ollaan suunniteltu pinnasängyn siirtämistä vierashuoneeseen, kun tuhina ja murina tosiaan on kovaa etenkin aamuyöstä. Minä sitten tuhinaan väsyneenä nostan pojan viereen syömään, mutta eihän sillä mikään nälkä ole, täydessä unessa oli vielä hetki sitten... Ehkä kaikki nukuttaisiin paremmin eri huoneissa.
Täällä on arkea ollut koko aika eli mies on pitänyt kokonaista viikon isyyslomaa ja senkin puoli päivää kerrallaan, kesälomasta ei ole vielä tietoa. Ehkä joskus syksyllä sitten. Lisäksi tosiaan muutettiin kuukausi sitten, joten puuhaa riittää.
Pienestä ikäerosta kyseli joku. No, meillä on 1 v 7 kk ja ihan suht mukavasti menee. Esikoiselle näyttää kyllä tulevan jo uhmaa, joten välillä huutoa riittää ja tahtojen taistelua. Päivän kriisikohdat on lounas (kaikki 3 eli tyttö, vauva ja minä) tahdottaisiin syödä samaan aikaan ja päiväunille meno, (esikoinen panee leikiksi koko jutun ja juoksee kikattaen ympäri kämppää). Esikoinen on todella arvaamaton, joten koko ajan täytyy pitää vauva siinä metrin parin säteellä ja esikoinen silmän alla. Tyttö saattaa milloin tahansa esim. ottaa kirjan ja pamauttaa sillä pikkuveljeä...
No, nyt on kuitenkin sellainen siunattu hetki, että molemmat nukkuvat yhtä aikaa. Pitäisi varmaan ottaa harava ja lapio ja lähteä paikkailemaan niitä tuhoja, joita eilinen kaatosade teki vastakylvetylle nurmikolle, kiva kiva : ( Tai sitten vaan mennä itsekin nukkumaan, ei hullumpi vaihtoehto sekään.
T. Katalin ja Topi 2 kk
ne näpyt on ilmeisesti ihopuhtia, vai miksi sanotaan. tulee kaikille vauvoille noin 1-2kk iässä, tais johtua siitä ku äidiltä saadut hormonit poistuu vauvan elimistöstä. vähä niinku finnejä. kuulin vasta et jopa poikavauvan rinnoista voi tihkua maitoa jos äidillä on kovinärtsyjä hormooneja, eli ne näpyt varmaan on ihan normaaleja eikä mitää allergiaa välttämättä. joillakki niitä näppyjä vaan on enempi ku toisil. meillä pojilla ollu vähä ja tytöllä sit enempi. yleensä ne osuu kukkimaan just ristiäisten aikaa niin on kivan näköisiävalokuvia sitte ku pikkusella on naama täynnä näppyjä.
niin ja anninapa. me aloitettiin 2 viikkoa synnytyksestä ku mul ei tullu mitää*vammoja* ihan kivaa mut mies kyllä innostuneempi, itellä uni maistuis väliin mielummin =) mut paras aloittaa silloinku tuntuu itestä siltä eikä toisen mieliksi.
Anne
sokuri: miun mielestä täysimetys on sitä, että saa vaan rintamaitoa, ei korviketta. tietysti jos antaa kerran kuussa vähän korviketta että pääsee johonkin, niin silti täysimettää.
anninapa: meillä seksielämä aloitettiin 4 viikon päästä synnytyksestä. jälkivuoto kesti sen 3,5 viikkoa. mulla ei tullut mitään vaurioita eikä tehty epparia, joten seksikään ei pelottanut. itseasiassa mullakin teki ihan mieli. nyt on menty tasaiseen kerta viikkoon tahdilla. mies pysyy tyytyväisenä ja jaksaa hoitaa vauvaa paremmin. sovittiin ennen synnytystä, että mie teen sit aloitteen kun oon valmis seksiin. mies kyllä kiltisti odotti. hoitelin sen suihkussa pari kertaa suulla ja käsillä sen ekan kuukauden aikana, se varmaan auttoi odottamaan sitä " oikeaa" seksiä.
eilen kirjoitin siitä kun nakkasin tytön vaan omaan sänkyyn. pari kertaa mies kävi laittaa tutin takas suuhun ja sinne nukahti, nukkui 2,5 tuntia. tänään laitoin myös omaan sänkyyn ja nyt nukahti yhdellä tutin laitolla. kyllä tästä tais nyt tulla tapa kun kerta noin hyvin nukahti itsekseen. tänäänkin oli semmoinen 1,5-vuotias kovaääninen vieras, mutta ei likka siihenkään herännyt. nyt tuntuu kun ilmat viileni niin tää on alkanut viihtymään paremmin myös vaunuissa.
no, nyt tää nukkuu sylissä kantoliinassa. kunhan herää, niin sit onkin iltakylvyn aika.
tytteli-83 ja neiti 7 vk
Voi vitsi. En oo ehtiny koneelle ollenkaan. Taisin silloin tuonne odotus-puolelle ilmoittaa, että poika syntyi 14.6, mutta sen jälkeen en ole ehtinyt kuin kerran,pari lukaisemaan teidän juttujanne.
No pikaisesti kerron kuinka meillä menee.
Eli poju on nyt reilu 6 viikkoinen suloinen miehen alku. Päivisin syö noin kahden tunnin välein, yöllä syöttöjen väli on onneksi 3,5 tuntia. Masuvaivoja on jonkin verran ja illalla huutaa tunnista kolmeen tuntiin! Kokeilimme Disflatylia, ja aluksi luulimme sen auttavan, mutta nyt olemme huomanneet, ettei ole mitään vaikutusta. No, onneksi välillä on sentään helppojakin iltoja, ettei nyt sentään aina vaan huutoa.
Esikoinen on jonkin verran mustasukkainen, muttei onneksi kovin pahasti. Silläkin voi tosin olla osuutta asiaan, että isä on kesälomalla ja ensin oli 2 viikkoa isyyslomalla. No parin viikon päästä se arki sitten koittaa meilläkin, kun mies palaa töihin. Saa nähdä miten täällä sitten pärjätään.
Mutta nyt on taas mentävä, Pelinaiset alkoi juuri....
Parin viikon päästä on ristiäiset, palailen viimeistään silloin kertomaan nimen ja muita kuulumisia.
Oikein ihanaista kesän jatkoa teille kaikille ja nauttikaa vauvoistanne!!!!
t. susse
Meillä oli tänään lääkärineuvola..kaikki oli hyvin! Painoa tullu riittävästi (täysimetys) ja pituutta sopivissa määrin myös..Päänympärys ja muut kulkevat käsikkäin joten kaikki siis ok. Että käyrillä mennään.
Itsellä oli jälkitarkistus..öö..oliks se nyt viime viikon keskiviikkona (vai millos se nyt olikaan?) Ja myös kaikki ok. Pääsee uimaan hyvillä mielin ja muihin hommiin ;)
Meillä kiltti vauveli kaikinpuolin..nyt nukkuu vaunuissa (eipäs nukukkaan ihan vielä) täytyypä lulluttaa sitä vähän :) Jekovit tippoja olen antanut silloin tällöin..en päivittäin, kun ei oo muistanu eikä ehtiny. Mutta eipä ole näyttäny siitä kärsivän.
Tänään maalattu ikkunanpokia (vanhat puuikkunat) ja tarvis mennä myöskin navettan ikkunat maalaamaan, mut ei voi ehtii kaikkea tehdä.
Kaikille voimia äitiyteen! Vauva-aika on loppujenlopuks tosi lyhyt, et yrittäkää nauttia!
Hanna* ja Adeliina 6vko
Voi kun väsyttää..... ja viimeyönä ei syöty kun keran puoli neljän aikaan. Tehdään lähtöä markkinoille ja mies tuossa taas suuntaa töihin. Jo ollaan tähän aamuun saatu monta riitaa aikaiseksi ja tyttö kiukuttelee - äh, arkea...
Huomenna on jälkitarkastus ja tänään poju täyttää 7 viikkoa. Äkkiä tää aika menee vaikka välillä tuntuu tuskastuttavan hitaalle. Ristiäisiin on vielä aikaa ja nimi on edelleen päätetty, mutta epävarma...
Kikille aurinkoista loppukesää!!!!! Tuossa lehdessä jo oli juttu kuinka muuttolinnut lähtevät (??? nyt jo)
Eiköhän positiivisuus löydy taas päivän mittaan on tahmassa tää kirjottaminenkin...
Lytte ja Veikka 7vko
Tytön ristiäiset lähestyvät ja nimikin alkaa olla jo purkissa. Olen siitä tiuhaan kysellyt tuolla nimet palstalla. Nyt ollaan 99 % varmoja Rianna-nimestä...vielä pitäs toinen nimi keksiä. Ei varmaan laiteteta kolmatta.
Mulla oli eilen jälkitarkastus. Kaikki ok, hemoglobiini oli jopa 131! se oli koko raskauden ajan 100:ssa. Olen nyt syönut obsidania C-vit kanssa, ja onhan tehonnut. Pitää varmaan välillä ottaa lyhyitä kuureja, niin ei pääse laskemaan. Nyt vasta varasin itelle hampaiden tarkistukseen ajan, sehän on puoli vuotta synnytyksen jälkeen voimassa.
Juu, pitäs varmaan yrittä suoriutaa ulos. Meillä nämä aamutouhut tahtoo venyä, jos ei ole mitään aikataulua sovittuna. Veilä hillutaan yövaatteet päällä..Mutta mihinkäs tässä kiire valmiissa maailmassa : )
Ihan oikeasti ei edes enää naurata tämä jatkuva sylittely! Tämä on jo kolmas lapseni joten tiedän kyllä että vauvat kaipaavat paljon syliä mutta tämä herra kyllä vetää pohjat. Siis kun mä en saa tehtyä YHTÄÄN mitään, talo on aivan järkyssä kunnossa ja isommat lapset elää eines-ruoalla, itse en syö edes eineksiä kun aina on tämä sylikissa.
Sylissä on hiljaa ja tyytyväinen mutta sekunnissa alkaa kammottava karjuminen sitterissä, vaunuissa jne..rintarepussa viihtyy mutta sen kanssa hikoilemme molemmat julmetusti. Mitä hittoa oikein teen? Ristiäisetkin tulossa, joten siivota pittäis.
Anoppi on parina päivänä käynyt meillä sylittelemässä jotta saan edes pyykkejä laitettua, tiskikonetta laitettua jne..
Tämä yhdellä kädellä kirjoittelu on hieman vaikeaa...palaan jahka mies parkkeeraa pojun kanssa sylittelemään.
t. mariadee+herra Syli 5vko3pvääääää
Oltiin tänään neuvolassa ja kylläpäs on typy kasvanut. Syntymäpaino oli 3235g, nyt 5135g. Pituus oli syntyessä 50cm, nyt 57cm. Päänympärys syntyessä 35,5cm, nyt 39,5cm. Rintamaidolla mennään. Itselläni on jälkitarkastus ensi viikolla.
Meillä menee kyllä nyt erinomaisesti. Nukutin viime yönä eka kertaa neidin omaan sänkyyn ja siellä se nukkui tyytyväisenä. Kun syötin, niin laitoin ihan hereillä sinne sänkyyn takas eikä tarvinnut kertaakaan nousta hyssyttelemään. Muutenkin on nyt nukkunut päiväunia siellä omassa sängyssä. Vitsi miten tuntuu nyt arki helpolta.
Käytiin tänään vähän shoppailemassa miehen kanssa, beebe (meidän vauvan lempinimi) oli mukana, välillä vaunuissa, välillä rintarepussa. Miehelle ostettiin takki ja semmoinen jalkapallojoukkue-verkkatakki, miulle uudet farkut ja halti-fleece. Ja lisäks silmälasit. Mulla ei ole aikaisemmin ollut laseja, mut kävin tänään näöntarkastuksessa ja sit pitkin rueta lasikaupoille. Oon tosi helpottunut, koska mulla särkee joka päivä päätä just tuohon silmien väliin, eiköhän ne säryt noilla rilleillä helpota.
Mittasinpa tänään vyötärönympäryksen ja pieni järkytys hiipi mieleen. Lukema oli nimittäin 87cm!! (kuitenkin käypä hoito-suosituksen mukaan naisilla pitäis olla alle 80cm) Huomaa todella, että rasva on kerääntynyt tuohon mahanseutuun, jotkut housut nyt puristaa siitä. Paino on kuitenkin nyt sama kuin ennen raskautta (164cm/64kg). Mut ei pidä stressaantua, kaipa tuo vyötärönympärys tästä imetyksen ja rullaluistelun myötä kapenee. Tänään onkin miun urheilupäivä, pitää vaan oottaa että beebe herää, ettei rupee huutaa nälkäänsä kesken äidin lenkin.
Mariadee: Onneks kohta varmaan ilmat viilenee silleen, että ette enää hikoile niin kovin rintarepun kanssa. Miun kaveri kävin vauvan kanssa vyöhyketerapiassa tuon saman ongelman takia, ja niillä se oli auttanut. Ootteks työ kokeillut leikkiä lattialla? Meillä mennään vauvan kaa lattialle leikkimään joka syötön jälkeen ja se on ihan innoissaan aina siitä. Sen jälkeen kun ruettiin pitää lattialla, niin ei oo enää halunnut olla niin paljoa sylissä, välillä viihtyy jopa jonkun hetken ihan yksikseenkin siellä lattialla. Siun tapauksessa on tietty ihan sama, onko vauva sylissä vai ootko lapsen kanssa lattialla, kummassakaan tapauksessa et voi tehdä kotitöitä. Mut jos laittaisit vauvalle mahd. vähän päälle ja sit siihen rintareppuun. Ei kait se hirveesti haittaa jos sie hikoilet, meet sit illalla aina suihkuun tai vaihdat paidan kesken päivän. Tuskin tuo kanteluvaihe enää hirmu kauaa kestää, kohta sie jo ruinaat sitä syliin.
Voi että tuo beebe ja mies ovat suloisia kun ne nukahti tuonne sänkyyn vierekkäin. Piti ihan ottaa kuva siitä.
Onkos kaikki muut siellä Yahoon puolella kirjoittelee, kun ei oo mm. krissestä kuulunut mitään pitkään aikaan. Entäs Mrs.Marple?
Mites, ootteko muut menossa vauvauintiin? Myö mennään jos vaan päästään, nimittäin ryhmään mahtuu 12 ja jos on enemmän halukkaita, niin sit arvotaan ketkä pääsee mukaan. Ois kyllä tosi kiva päästä. Vois sit ihan muulloinkin käydä uimassa vauvelin kanssa kunhan ensin tottuu siihen uimiseen.
No, mie taidan liueta tästä lärpättelemästä.
Tytteli-83 ja Ella 7vk
Noniin, molemmat tytöt päiväunilla.
Meillä kyllä tää vauva-arki pyörii jo ihan omalla painollaan. On helppoa, kun on jonkunlainen yhteinen rytmi lapsilla ja myös äidillä:)
Ulkoilua mahdollisimman paljon, onneks isompi osaa jo ajaa pyörällä ja ihmeen pitkän lenkin jaksaakin tietysti muutaman huilitauon kanssa, mut kuitenkin. Mie pääsen kunnolla lenkille myös päivällä!Mutta kylläpä on huono kunto!
Ristiäiset lähestyy uhkaavasti...lauantaina olis klo 14..Onneksi anoppi oli vähän auttelemassa siivousasioissa. Meinaan noita leluja on kertyny ihan tuhottomasti! Tehtiin sellanen inventaario ja meidän olohuoneessapa ei ookkaan enää yhtään lelua (ainakaan hetkeen). Nimikin on jo päätetty, piti kyllä vielä tänään soittaa papille, ja ilmoittaa toinen nimi, kun tultiinkin toisiin ajatuksiin..hihii.Vähän se varmaan ajatteli, että onpa siinäkin porukkaa..Mutta nyt ei muutu!
Pitäis vielä tsekata isännän pukutilanne ja pestä paita ym...Onneksi on tulossa ihan sellaset rennot juhlat vaan eikä tarvii nipotella hirveesti jos joku asia nyt ei mee niinku pitäis.
Neiti kasvaa ihan hirmusta vauhtii! Taas pitää kakkataukoa..nyt on taas kymmenes päivä kun ei oo maha toiminu pienellä. Viimeks tehtiin kymmenentenä päivänä ja tänään onkin nyt vähän paineita, jotta saako tulemaan jo..kummallista, kun ei tunnu etes hirveesti vaivaavan pikkusta?! No, sillä on nyt vaan sitten sellanen suoliston toiminta vissiin...
Oon joutunu antamaan illasta taas vähän tuttelia, kun ei meinaa neitillä hermot kestää, kun tissistä ei tulekaan tarpeeksi nopeesti ja riitävästi evästä. Ootteko lisämaidon antajat muuten vertaillu noiden maitojen hintoja, mikä on halvinta? Ja paljon teillä päin yleensä maksaa tuttelit? Muistan vaan kun esikoiselle piti kantaa selkä vääränä kaupasta monta levyä aina kerrallaan kun ei imetys onnistunu ollenkaan. Sillon se makso jotain 37-40 senttiä tetra. Riippu mistä osti. Miun yks kaveri käyttää Nan-maitoja, kuulema vatsaystävällisempiä???
No, pitää nyt mennä. Olis viinimarjojen keruuta tuolla pihalla....
Marjut ja " pikku-iita" (vielä hetken) kohta 6vko
Likka huus koko illan täyttä kurkkua, aamulla heräs sitten taas puol viis huutamaan, sitä jatkui klo 7 asti, kaiken lisäks sain TAAS rintatulehduksen. Nyt en oikein tiedä, että pitäiskö syödä antibioottikuuri vai ei. Viimeks kun oli rintatulehdus, niin makasin ihan horkassa lattialla peiton kanssa ja rinta oli ihan sairaan kipeä, ei kärsinyt yhtään koskea. Kuume nous nopsaan, mutta laski myös tosi nopeaan kun aloitin antibioottikuurin.
Nappasin aamulla kaks Panadolia ja sillä laski kuume (ei kerennyt noustakaan kuin vasta 37,2 tasolle). Imetin kaks kertaa kipeästä rinnasta. Silti rinta on edelleen tosi kipeä, mutta olo ei ole läheskään niin huono kuin viimeksi. Se voi tietysti johtua siitä, että otin ne Panadolit, viimeks en ottanut särkylääkettä kuin vasta sit kun kuume oli jo 38 astetta. Lääkäri soittaa mulle tuossa 9.30-10-30 välisenä aikana ja määrää antibioottikuurin puhelinreseptinä apteekkiin. En vain tiedä, että pitäiskö mun syödä se kuuri jos tää meneekin ohi. Pitää vissiin vaan odottaa, että niiden särkylääkkeiden vaikutus menee ohi ja katsoa sit nouseeko kuume taas. Mulla ei ole mitään tiehyttukosta, ei ollut viimeksikään, eli ihan turha mennä hieromaan rintoja suihkuun (vaikka sitä yritinkin). Nähtävästi tulehdus tuli taas jostain kylmästä. Rullaluistellessa mulla on aina Windstopper-paita ja ulkona ollessa ruskovillan rinnanlämmittimet. Ei taida riittä nekään. Melkein jo toivon, että ilmat kylmenis, jotta sais laittaa takin alle kunnolla kaulaliinan rintojen ympärille. Nyt ois vähän hölmön näköistä painaa ulkona menemään t-paita päällä ja kaulaliina rintojen ympärillä.
Kaipa mie käyn hakemassa sen antibioottikuurin, mutta yritän olla ilman sitä. Jos kuume rupee taas nousemaan, niin saanpahan sit heti aloitettua kuurin. Viimeks se nimittäin rupes tehoamaan ihan puolessa päivässä.
Nyt tuo tyttö on tuolla omassa sängyssä, mut ei nuku. Hekotti varmaan 15 minuttia nallelle, sit tuli hikka ja nyt siellä jotain äheltää, mut ei kuitenkaan itke. Toivottavasti se nukahtais!!
Tytteli-83 ja Ella 7vk
Olen nyt harkinnut meilleki tota kestovaippaa, pistäkäähan asiantuntijat aloitusinfoa tulemaan!
En ole oikein koskaan vaivautunut ottamaa asiasta selvää, koska ajattelin ettei ole mun juttu, mutta nyt oon miettinyt asiaa ja vois kokeilla...ainahan välillä voi käyttää kertakäyttösiäkin...Mutta jotenki tympii ainainen vaippojen raahaaminen kaupasta. Ja jos siinä tulee pitemmän päälle selvä säästö niin on aina plussaa ja ympäristöasiat mukaanlukien.
Eli millä mitä vaippoja, kuinka paljon jne. Parhaat merkit ym.?
kiitoksia jo etukätten : )
sokuri
Tytteli-83: Miun mielestä rintatulehdus voi kyllä mennä ohi ilman lääkekuuriakin...Miulla nimittäin vähän aikaa sitten oli sellanen tiehye-tukos ja oli muuten kipee!!!Luulin että nyt tulee oikein kunnon rintatulehdus(onneksi ei siis oo ollut yhtään...ja koputan puuta), mutta onneksi se meni kuumalla suihkulla ohitse. Kävin tuolla imetystukilistoilla lukemassa aiheesta. Mutta jos siis yhtään tuntuu siltä, niin ota ihmeessä kuuri, ei siitä mitään haittaa ainakaan ole vauvallekaan. Saatpahan ittes kuntoon nopeemmin...
Meijän tyssillä on nyt 11 pvä kakkaamatta...voi hyvä ihme! Minkähänlainen satsi sieltä oikein sitten tulee, kun lähtee purkautumaan. Koko maailmatäynnä vauvan kakkaa. Voisinkohan mie jotenkin edesauttaa sitä!?Onko kellään mitään konsteja? Jumpattu on ja kuumemittarilla oon koittanu ilmastoida ym...ei tuu kun mojovia pieruja.
No, pitää mennä viikkaamaan pyykkejä. Palataan!
Marjut + " pikku-iita" 6vko
Syli-poju vaunuissa pihalla. Tosin mies lappaa noin 1-5min. välein vatkaamassa vaunuja ja laittamassa tuttia suuhun...Joo-pa!
Oon nyt lypsänyt hulluna tämän viikon että saan hyvillä mielin pojun lauantaina anopille koko päiväksi hoitoon isompien lasten kera että saadaan miehen kanssa tehtyä super-siivous kerralla. Sunnuntaina on siis ristiäiset meillä. Ihan turhaa itseni hulluksi tekemistä ollut kun yritin tässä laittaa paikkoja tuon sylikissan kanssa..luovutin eilen ja olen vaan taas istunut sylikkäin pikku herran kanssa. Isommat lapset lähti aamusta anopille yökylään, menevät uimaan ja illalla teatteriin! Saavatpahan vähän toimintaa reppanat.
Nimi alkaa olla valmiina, etunimi ainakin, toiset nimet tulevat mun ja appiukon mukaan, aika hassuja nimiä kyllä mutta ovatpahan perinteisiä sitten!
Tytteli, kiitti lohdutuksesta, niinpä kyllä tämä aika menee nopeaa ja turha on valittaa kun pitää istua ihanan vauvan kanssa sylikkäin ja tuijotella kaikenmaailman ohjelmia tv:stä. Kait oon vaan stressannut just noiden ristiäisten takia..
Onko muuten kellään ns. jumppalelua vauvalla? Vieläkö niitä myydään edes? Esikoiselle aikoinaan ostettiin sellainen fischer-pricen matto jossa oli sellaiset kaaret joissa roikkui leluja. Se oli kovasti pojan mieleen silloin. Mietin vaan että josko tällekkin hommais jonkun vastaavan. Lattialla poju kyllä viihtyy sopivassa mielentilassa kun joku vaan on vieressä. Onneksi nuo isommat lapset ovat kovasti auttaneet siinä. Eli pääsen kyllä suihkuun ja vessaankin toisinaan ihan yksin :).
No nyt kuuluu huutoa sen verran että taitaa olla tisun paikka...
Moi!
Meillä poika täytti eilen 6 viikkoa ja vasta nyt ehdin mukaan kirjoitteluun... Lukemaan ehtii kyllä, mutta sitten kun koittaa vastailla, tulee pojalle jo ikävä syliä ;)
Meillä nukuttu öisin 3-5h, vähän vaihtelevasti mennyt. Lääkäri vasta ens viikolla, mutta syntyessään poika oli 3670g ja 51cm ja 4-viikkoisena 4670g ja 55cm ja pelkällä rintamaidolla mennään. Hymyilemään oppi aika tarkkaan kuukauden ikäisenä ja nyt sitä harjoitellaan kaikki päivät ;)
Äidin liikunnat on oikeastaan rajottunut vaunujen kans lenkkeilyyn, sitäki ehtii yleensä vaan kauppareissujen ja muiden asioiden yhteydessä. Vaikka painoa tuli raskauden mukana reilut 20 kiloa, enää jäljellä n.5... Imetys vie kyllä kilot nopeesti, kun ei ehdi millään syömään ite samaan tahtiin pojan kans. Vanhat vaatteet mahtuu jo, mutta tietenkin vatsanahka vielä hieman löysä. Vatsalihaksia kun jaksais ja ehtis jossain välissä ;) Mutta onnex äiti saa ulkonäkönsä aina anteex, vaikka olis hiukset ja vaatteet minkä näköset, ni eiköhän sitä saa alussa vähän pyöreekin olla.
Nyt taas poika kutsuu, mutta jos on mesettelijöitä, tai muuten vaan kiinnostaa kirjoitella, niin sähköpostia saa laittaa osoitteeseen hannsavo@netti.fi
hip hei minäkin täällä pitkästä aikaa....
en ole oikein osannut tulla kirjottelemaan mitään järkevää tänne... Meillä nimittäin niin rauhallinen tyttö.. välillä oikein mietityttää että onko normaalia.... ei ole itkenyt kun kerran tai kaksi...
kitisee silloin kun on nälkä tai kun kakkaa ähistää.. muuten viihtyy yksikseen sängyllä, vaunuissa sylissä missä vain...
hymyilee kovasti ja nyt on alkanut " puhumaan"
en kyllä kuvitellut näin helpolla pääseväni...
mutta eikös joku ole joskus sanonut että kun on vaikea raskaus tulee helppo vauva!
me ollaan oltu reissussa jo 4 viikkoa. juhannuksena lähettiin ja siitä4 viikkoa oltiin pohjosessa... on helppoa matkustaa nui pienen kanssa.
Joku kertoili kuinka ottaa päähän tuo vaatteitten ostaminen.. minä en myöskään suostu sisäistämään että olen koko 40 tai ylöspäin nykyisin.ennen 36.... olen päättänyt jättää vaatteiden ostamisen ennen kuin laihdun.. tulee paha mieli kun lähtee farkkujakin etsimään ei mitkään mahdu...
no kaikki aikanan.
tyttö nyt siis 8 viikoa ja painoa noin 4,7kg pituutta 54.... tällä viikolla olisi jälkitarkastus... Mitäs siellä oikein tehdään.. äitille ja vauvalle?
nyt oikeen hauskaa viikonalkua kaikille!!!
7.6.06 tyttö aurinkoinen