Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin eilen leikkauksessa ja sain vaan viikon saikkua.

Vierailija
17.11.2020 |

Olen tosi kipeä. Poistettiin sappirakko tähystyksellä. Leikkaus meni hyvin ja haavat on umpeutuneet. Kävin äsken suihkussa enkä ajatellut laittaa sidetaitoksia enää. Kuitenkin vatsa on suunnattoman kipeä ja kävelen kuin Quasimodo. Kävelin tänään postilaatikolle ja takaisin (vajaa 300m) hyvin hitaasti ja vaivalloisesti. Tuskin olen työkunnossa jo maanantaina. Onko kokemusta?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko saikku saikaslomaa?

Vierailija
2/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten haet lisää, sillähän se ratkeaa. Turha sitä on etukäteen murehtia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipuminen voi tapahtua yllättävänkin nopeaa vaikka aluksi olisitkin vielä kipeä. Eilenhän sinut vasta leikattiin.

Jos olet viikon päästä vielä kipeä niin hae lisää saikkua.

Kauanko tuosta yleensä saa sairaslomaa?

Ei kokemusta tuosta leikkauksesta.

Vierailija
4/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet tietenkin lisää saikkua, ellet ole toipunut.

Vierailija
5/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika standardi tuo viikko sairauslomaa tähystysleikkauksen jälkeen. Itsellä ollut niitä kaksi, toisella kerralla sain viikon, toisella leikkaus oli tiistaina ja maanantaina piti mennä töihin eli en saanut edes sitä viikkoa. Hain silloin pari päivää lisää eli menin töihin ke. Mulle on siis viikko riittänyt, mutta toipuminen on toki yksilöllistä. Ja varmaan riippuu, mitä töitä tekee, jos jotain kevyttä toimistohommaa kotikonttorista käsin niin eri juttu kuin jos tekee fyysistä hommaa.

Vierailija
6/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta toipuu yleensä tosi nopeasti, itsekin olisin ollut työkunnossa jo seuraavana päivänä. Mutta jos sinä et sitä viikon päästä ole, haet lisää saikkua.

Vierailija
7/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikun voi korvata saikalla. Lämmin saikka tuo hyvän mielen ja vie kielen

Vierailija
8/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista ryhti kävellessä!

Vierailija
9/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mulla murtui kylkiluu niin sain 3pvä saikkua. Teen siivoustyötä. Jouduin pätkissä hakee saikkua. 🤣

Vierailija
10/10 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saikku ei ole riittävän pitkä toipumiseen, sitä voi hakea (ja määrätään) lisää. Toipuminen on yksilöllistä, joku paranee nopsaan kun taas toiselle tulee samasta operaatiosta komplikaatioita ja toipuminen on hitaampaa. Ei mitään järkeä antaa saikkua turhaan ihan vaan varmuuden vuoksi, kun yleisesti paraneminen vie aikaa xx päivää.  Sappirakon poisto tähystyksellä taitaa yleensä mennä kohtuullisen hyvin. Toisin kuin kohdunpoistossa, jossa taas tuntuu olevan aina jotain häikkää. Tiedän ehkä seitsemän tapausta, jokaisella tähystys ja sittemmin  tulehdus, jonka takia saikku yhteensä kuukausi. Parilla enemmänkin.

Mutta jos vatsa on sulla kovin kipeä eikä tunnu yhtään paranevan, niin äkkiä lääkäriin. Voi olla tulehdus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän