Minikahvinkeitin
Mistäs löytäisi 2-3kkp pikkukeittimen. Ei mitään mukikeitintä.
suunnittelin aluksi kapselikeitintä mutta olen kuullut ettei tule hyvää kahvia.
Eli itselle pitäsi saada kuppi kuumaa kahvia.
Kommentit (16)
Pauligin Cupsolo-keitin on niin hyvä, että meillä ei enää normi kahvia edes keitetä.
Minä suosin pikakahvia arkiaamuisin. Helppo ja nopea.
Aeropress, tulee todella hyvän makuista kahvia, parempaa kuin monilla isoilla keittimillä ja maksaa noin 30 €.
Makuasioita on moneksi. Meillä mies hankki kapselikeittimen, ja on nyt sitä mieltä, ettei työpaikalla mistään aparaatista saa yhtä hyvää kahvia. Itse olen jäävi, kun en sitä juo ollenkaan.
En käytä yhden mukillisen tekoon mitään keitintä vaan muovista tötteröä, johon laitan suodatinpussin ja kahvia. Sitten kuumennan mukillisen vettä ja kaadan sen suodattimeen. Tulee äkkiä hyvää kahvia ja varsin vähän tiskiä.
Salsasta on appiukkoni ostanut 90luvulka 2 kupin mini kahvinkeittimen . En ole nähnyt suomessa missään . Perin keittimen on kiva !!
Directillä ainakin on valikoimaa:
https://www.direct123.fi/tuotteet/s/771/keittio/kaikki-espresso-ja-kahv…
Vierailija kirjoitti:
Minä suosin pikakahvia arkiaamuisin. Helppo ja nopea.
Tottapa turiset ja nykyään on todella hyvän makuisiakin kofeiinittomia pikakahveja ainakin Pirkalla ja Lidlissä, kofeiiniton ei vie yöunia mutta jotenkin se ei myöskään vie kahvin mielitekoa. Tottumiskysymys kai tämäkin, enkä kofeiinillisia vaihtoehtoja ole kokellutkaan, saattavat hyviä olla nekin.
Vierailija kirjoitti:
En käytä yhden mukillisen tekoon mitään keitintä vaan muovista tötteröä, johon laitan suodatinpussin ja kahvia. Sitten kuumennan mukillisen vettä ja kaadan sen suodattimeen. Tulee äkkiä hyvää kahvia ja varsin vähän tiskiä.
Kuulostaa nerokkaalta. Vedenkeittimellä mukillinen kuumenee hetkessä ja koko mukillisen voinee kaataa kerralla suppiloon, valumisen aikana voi vaikka tehdä voileivän.
Pressopannu tuli mullekin heti mieleen. Itse käytän sitä teehen, kiehautan veden ensin vedenkeittimellä. Tuollainen siis tosiaan siivilöi juoman siten, että se on täysin "roskaton" teenlehdistä tai kahvinpuruista.
Pikakahvia ja pieni vedenkeitin tai termoskannu kuumalle vedelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa nerokkaalta. Vedenkeittimellä mukillinen kuumenee hetkessä ja koko mukillisen voinee kaataa kerralla suppiloon, valumisen aikana voi vaikka tehdä voileivän.
Paitsi että tulee turhan kuumaa.
Tokmannilla on semmosia parin kupin keittimiä alle 20e. Ja eiköhän niitä löydy muualtakin
Käytä pressopannua.