Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kirjoittanut kansanedustajalle?

Vierailija
17.11.2020 |

Ja kirjoittiko takaisin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on soittanut niille.

Vierailija
2/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustajat niiden posteja lukee ja vastaa jos vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on soittanut niille.

Kaikille?

Vierailija
4/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyysistä kirjettä en oo, mut sähköpostii laitoin yhdelle ja sain myös vastauksen. :) M25

Vierailija
5/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein luonnoksen, mutten lähettänyt.

Vierailija
6/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekstarit ja Whatsapp lasketaan kirjoittamiseksi niin satoja kertoja, yleensä vastaa ellen sit vaan ilmoita jotain

Vierailija
7/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLen kirjoittanut kahdelle äänestämälleni kansanedustajalle, toiselle kahdesti. Kumpikin vastasi henkilökohtaisesti; se, jolle kirjoitin kahdesti ja joka vastasi kahdesti, otti asiani vakavasti ja käsitteli sitä viestissään yksityiskohtaisesti. Kumpikin näistä on pitkän uran muualla kuin politiikassa tehneitä asiantuntijoita.

Vierailija
8/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Useimmiten kukaan ei vastaa. Joskus avustaja ja kerran eräs Paavo vittuili ideologisesti poikkeavasta viestistä.

Vierailija
9/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työasioissa kyllä. Tai itse asiassa avustajien kautta, en suoraan.

Vierailija
10/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin omalla nimelläni mielipiteeni mutta en saanut vastausta. En kyllä halunnutkaan. Poliisikaan ei ottanut yhteyttä.

Vierailija
11/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Useimmiten kukaan ei vastaa. Joskus avustaja ja kerran eräs Paavo vittuili ideologisesti poikkeavasta viestistä.

Arhis vittuili?!

Vierailija
12/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arhiksen kanssa rähisty twitterissä.

Vierailija
13/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut useille naiskansanedustajille, kukaan ei ole vastannut. 

Vierailija
14/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta olen soittanut montakin kertaa. Tunnen useampiakin nykyisiä ja entisiä kansanedustajia.

Vierailija
15/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avustajat niiden posteja lukee ja vastaa jos vastaa.

Ei, luen ja vastaan itse, avustajallani ei ole pääsyä mailiini. Joillain muilla ehkä on niin, että putsaavat pois roskapostin, jota tulee valtavasti, mutta tuskin hekään vastaavat kenellekään, vaan edustaja vastaa itse.

Kansalaispalautetta tulee aika vähän eduskuntaan, kaipunginvaltuutettuna tulee enemmän palautetta.

Pitäisin siitä, että kansalaiset lähettäisivät postia eduskunnan asioistakin. Kannattaa tehdä niin!

Osoitteet ovat etunimi.sukunimi@eduskunta.fi

T. Kansanedustaja

Vierailija
16/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut kolme kertaa ministereille. Kauan sitten. Kahdelle eri ministerille tärkeistä itseäni koskevista asioista.

Kerran vastuuministerille tärkeästä asiasta yleisemmän edun nimissä ( yksin ja yhteishuoltajat) ja tämä ( vasemmistolainen Siimes) ei vastannut mitään, ei edes avustajansa kautta.

Sain kahdelta eri ministeriltä vastaukset ja ko ministeri oli itse ottanut yhteyttä siihen tahoon, joka koski henk.kohtaista asiaani ja se korjattiin.

Toisessa tapauksessa sain erittäin yksityiskohtaisen vastauksen sähköpostiini. Ja se auttoi asiaani paljon.

Kaksi minulle vastannutta ministeriä olivat demareita.

Tuttuni kertoi, että mm Erkki Tuomioja on vastannut aina hänelle lähetettyihin kirjeisiin /sähköposteihin.

Vierailija
17/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetä ensi kerralla vain yhdelle kerrallaan. Jos näkyy, että viesti on mennyt kaikille tai todella monelle, se mielletään massapostitukseksi, eikä niihin varmaan kukaan vastaakaan. Juuri itselle osoitettu henkilökohtainen maili varmasti todennäköisemmin luetaan.

Vierailija
18/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl eräs toi noita kortteja kerhoon ja pyysi apua tulkinnassa. Erottautui paska janimitys naisen sukupuolielimelle muttei mitään mikä ois krtonu mistä asiasta kyseinen kansalainen oli pahalla tuulella. Joku 6 muuta sanaa noissa yleensä on mutta sotkuisasti kirjoitettu.

Vierailija
19/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti, sitä vartenhan ne on. Ei ne muuten saa tietää mitä kansa, jota he siis edustavat, haluaa ja ajattelee. Suosittelen muillekin.

Eihän ne mitään takaisin kirjoittele. ovat itseään täynnä olevia paskiaisia jotka eivät alamaisille vastaile. Vaikka ovat pääsääntöisesti kouluttamattomia ja pienipalkkaisia virkamiehiä.

Vierailija
20/23 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjoittanut kolme kertaa ministereille. Kauan sitten. Kahdelle eri ministerille tärkeistä itseäni koskevista asioista.

Kerran vastuuministerille tärkeästä asiasta yleisemmän edun nimissä ( yksin ja yhteishuoltajat) ja tämä ( vasemmistolainen Siimes) ei vastannut mitään, ei edes avustajansa kautta.

Sain kahdelta eri ministeriltä vastaukset ja ko ministeri oli itse ottanut yhteyttä siihen tahoon, joka koski henk.kohtaista asiaani ja se korjattiin.

Toisessa tapauksessa sain erittäin yksityiskohtaisen vastauksen sähköpostiini. Ja se auttoi asiaani paljon.

Kaksi minulle vastannutta ministeriä olivat demareita.

Tuttuni kertoi, että mm Erkki Tuomioja on vastannut aina hänelle lähetettyihin kirjeisiin /sähköposteihin.

Pisti iskälleni bänniä kun jatkoi autoverokeskustelua eikä vanhalla stallarilla ollut asia argumentteja. Poliittinen päätös ilmeisesti ihan riippumatta siitä oliko optimoitu mistään näkökulmasta tai edes pätkääkään mietitty läpi.