Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentokoneasentaja avautuu

Vierailija
17.03.2014 |

Työskentelen lentokoneasentajana Helsinki-Vantaalla. En keksi muuta paikkaa avautua menettämättä työni kun av-palsta. Aloitin työt kahdeksan vuotta sitten ja silloin oli vielä kaikki hyvin. Finanssikriisin aikana alkoi huomata että lentoyhtiöt venytti huoltovälejä maksimiin ja mielummin jätti pieniä korjauksia tekemättä. Tilanne vain paheni laman myötä ja viimeiset kaksi vuotta ollaan jo törkeästi väärennetty asiakirjoja ja jätetty niihin liittyvät huollot ja tarkastukset tekemättä, ja ilmiöstä on tietyissä tapauksissa tulossa yhä enemmän käytäntö kun poikkeus. Meillä tietää koko yhtiö johtoa myöten taatusti mikä on tilanne, sama lentoyhtiöiden johto. Lentäjistä en osaa sanoa. En halua jatkaa näin mutta tähän asti on ollut vähän pakko kun on perhe elätettävänä ja uusi työpaikka on suorastaan lottovoitto. Jos menen puhumaan Trafille, olen ikuisesti pannassa koko alasta. Taannoin yhden marketin esimies lähetti lehteen yleisökirjoituksen siitä miten huonoa lihaa myydään surutta mutten luota lehdistöön tässä tapauksessa. En ole varma mitä voin tai kuuluisi tehdä, mutta se on varmaa että lentäen en matkusta enkä suosittele sitä kenellekään muullekaan.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrät provon väärin, koneita ei koskaan lähetetä risana taivaalla, vaan kaikki kriittiset järjestelmät ja laitteet on pakko toimia, eli lähes kaikki koneessa pitää toimia jotta voi lähettää taivaalle. Joku matkustamon valoista voi olla palanut ja sellaisia vikoja tässä tarkoitettiin.

Vierailija
42/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisönosastoille ei minun käsityksen mukaan saa kirjoittaa täysin nimettömästi, vaan se nimi jää vähintään toimituksen tietoon?

Saa kirjoittaa, mutta tekstiä ei voi julkaista, ennen kuin toimitus tietää kirjoittajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on täysi provo, olen itse lentotekniikan ammattilainen ja todellakaan tilanne ei ole Finnairilla tuo. Huollot tehdään ajallaan jopa hieman etuajassa, Finnair yksi maailman tarkin työnantaja huollon kannalta. Turha pelätä tuollaisia. Kyseessä todennäköisesti kyseiseltä firmalta potkut saanut työntekijä joka ei itse toiminut tarpeeksi rehellisin keinoin. Katkeruus on yleistä tekijöille alallamme jotka ovat saaneet kerran potkut, koska eivät enää pääse alalle töihin pienten piirien takia.

Provo voi olla, sitä en tiedä. Mutta finski ei todellakaan teetä huoltoja etuajassa. Ehkä 80-luvulla on voinut olla erittäin tarkka huolloista ym. mutta ei ole enää yhtään sen ihmeellisempi kuin joku Turkmenistanilainen lentoyhtiö. Sitäpaitsi finski on aika tehokkaasti ulkoistanut huoltonsa, joten ei niitä koneita pikavirityksiä kummallisemmin Vantaalla enää korjata.

Eikä AP väittänyt olevan finskin palveluksessa, onhan niitä muitakin yhtiöitä. Esim Norra(joka toki on osittain Finnairin omistama)

Vierailija
44/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö sulkeutuminen yhtä helposti?

Vierailija
45/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on täysi provo, olen itse lentotekniikan ammattilainen ja todellakaan tilanne ei ole Finnairilla tuo. Huollot tehdään ajallaan jopa hieman etuajassa, Finnair yksi maailman tarkin työnantaja huollon kannalta. Turha pelätä tuollaisia. Kyseessä todennäköisesti kyseiseltä firmalta potkut saanut työntekijä joka ei itse toiminut tarpeeksi rehellisin keinoin. Katkeruus on yleistä tekijöille alallamme jotka ovat saaneet kerran potkut, koska eivät enää pääse alalle töihin pienten piirien takia.

Sitäpaitsi finski on aika tehokkaasti ulkoistanut huoltonsa, joten ei niitä koneita pikavirityksiä kummallisemmin Vantaalla enää korjata.

Juu, muuten vaan moottoreita vaihdellaan EFHKlla :-D Ihan pikavirityshommia vaan. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla että kenelle finski on mukamas ulkoistanut huoltonsa, ja että missäs niitä koneita sitten korjataan jos ei EFHK lekoissa.

Vierailija
46/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienenä vinkkinä vaan, että pyydä ketjun poistoa ja ripeästi. Osoitteet selvitellään nykyään Pohjois-Kor...Suomessa.

Vierailija
47/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäpaitsi finski on aika tehokkaasti ulkoistanut huoltonsa, joten ei niitä koneita pikavirityksiä kummallisemmin Vantaalla enää korjata.

Juu, muuten vaan moottoreita vaihdellaan EFHKlla :-D Ihan pikavirityshommia vaan. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla että kenelle finski on mukamas ulkoistanut huoltonsa, ja että missäs niitä koneita sitten korjataan jos ei EFHK lekoissa.

Laajarunkokoneita huolletaan ainakin Hong Kongissa ja Singaporessa...

Vierailija
48/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja provo?

On.

0/5

Vierailija
49/54 |
01.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä trafille ihan perus kirje. Kirjoita puhtaaksi tietokoneella, tulosta kirjastossa ja postita, mutta huolehdi, ettei sormenjälkiä joudu paperiin tai kirjekuoreen, niin eivät varmasti tiedä kuka lähetti kirjeen.

Vierailija
50/54 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kiinnostavaa, jos on totta.

Vierailija
51/54 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on yritystä saada lentoliikenne vähentymään.

Vierailija
52/54 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos totta, niin yhteys suureen mediataloon. Aivan varmasti ei paljasteta lähteitä ja jos sulla on kopiot väärennetyistä dokkareista, niin se riittää jutun tekemiseen.

Vierailija
53/54 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha aloitus. Mutta se oli silloin täyttä roskaa ja provoilua. Sitä se on tänäkin päivänä. Vai onko muka kuulunut onnettomuusuutisia Finnairilta?

Vierailija
54/54 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko aloittaja provo?

Toivottavasti on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi