Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On ok jos haluaa duunariksi, ei ok jos haluaa jotain enemmän?

Vierailija
17.03.2014 |

Miksi näin? Miksi niin moni vetää herneen nenään jos sanoo, että kaipaan älyllistä haastetta ja monipuolista työnkuvaa? Miksi ei ole ok sanoa, että olen tiedonjanoinen enkä pelkää vastuuta? Ja nämä ihan ilman muiden väheksyntää, vastauksena vaikka nettikeskusteluun jossa kysytään toiveammattia tai tulevaisuuden suunnitelmia. 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota väheksyntää tapahtuu vaan duunarien keskuudessa. Vaihda keskustelukumppanit akateemisiin tai muuten koulutettuihin ihmisiin niin johan muuttuu ääni kellossa.

Vierailija
2/6 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuu, että etenkin av:lla pidetään tosi tyhmänä jos tyytyy duunariammattiin. Esim. omaa työtäni ei opita istumalla kursseilla tai yliopistossa, vaan tekemällä itse käsin. Ammatti on amis-pohjainen ja olen sukulaisiltanikin kuullut että "älyä olisi riittänyt parempaankin ammattiin". Mitäpä siihen sanoisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesti sitä esim tällaisilla keskustelupalstoilla silmät näkee sitä, mikä on itselle "punainen vaate". Niitä mielipiteitä on puoleen jos toiseen, mutta itse herkästi poimii ne mistä itse kokee epävarmuutta tai muuten vain vastustusta oikeassa elämässä.

Jos puhut palstan ulkopuolisesta elämästä, niin uskoisin että tuollaiseen käytökseen on kaksi syytä olemassa: joko sulle on kertynyt kavereiksi alemmuuskompleksisia duunareita (jotka eivät halua, että heidän läheinen "menestyisi" esim työn saralla, tai saisi parempaa palkkaa), tai sitten kyse on siitä, että muiden silmiin sinulla ei riitä lahjat/äly niihin juttuihin mistä haaveilet, ja sen takia saat osaksesi latistavaa käytöstä. Kyllä mullakin kerran meni kahvit väärään kurkkuun, kun kaveri selitti vuosia sitten, että haluaa opiskella insinööriksi (joko rakennus tai tekniikan puolen), ja tämä sama kaveri siis pääsi lyhyen matematiikan kirjoitukset vasta 2. kerralla läpi, silloinkin kirjoitti A:n.

Vierailija
4/6 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset sitten ovat herkkänahkaisia. Jokainen kuvittelee omalta kohdaltaan, että juuri hänen valintaansa väheksytään tai se ei ole ok muiden mielestä. Ihan kummin päin asettaisit tuon oletuksesi, niin vastaus aina sama.

Vierailija
5/6 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunari on hieno ammatti. Hulluja ne jotka sanovat, että duunarit eivät saisi älyllisiä haasteita. Kyllä se tiedetään, että kaikki käsillä tekeminen kehittää ajattelua. Käsillä tekemään vaikka mitä - ja varsinkin pojat jotka haluavat duunariksi - ja olkaa ylpeitä siitä mitä teette. Duunarina oleminen on oikein miehekästä ja varsinkin verrattuna niihin surkastuneisiin miehiin, jotka vain pyörittelevät jotain papereita tms

Vierailija
6/6 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 12:03"]

Duunari on hieno ammatti. Hulluja ne jotka sanovat, että duunarit eivät saisi älyllisiä haasteita. Kyllä se tiedetään, että kaikki käsillä tekeminen kehittää ajattelua. Käsillä tekemään vaikka mitä - ja varsinkin pojat jotka haluavat duunariksi - ja olkaa ylpeitä siitä mitä teette. Duunarina oleminen on oikein miehekästä ja varsinkin verrattuna niihin surkastuneisiin miehiin, jotka vain pyörittelevät jotain papereita tms

[/quote]

Tämä oli hauska: surkastunut mies pyörittämässä paperia. Piirrä kuva!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi