Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet lentojen maksullisista lisäpalveluista?

Vierailija
17.03.2014 |

Tämä, kun on monessa netin keskustelupalstoilla herättänyt kiivastakin puhetta.

Moni ei esimerkiksi tykkää lennoilla olevista aterioista. Joillain ne kuuluu lipun hintaan, toisilla taas maksusta ostettavissa erikseen ja vaihtoehtoja on tarjolla.  Omasta mielestäni maksullinen on parempi vaihtoehto. Näin ne, jotka sen haluaa niin voivat ostaa. Haaskausta se on, että ruoka tulee eteen ja se ei maistu. Siis niille, jotka eivät siitä pidä tai eivät muista syistä halua aterioida.

Tai voit ostaa juuri haluamaltasi paikalta ja riviltä istumapaikat. Suotakoon se niille, jotka haluaa siihen panostaa. Muut menevät sitten sinne istumaan mihin arpaonni sattuu osumaan.

Tai voi ostaa maksusta ennakkoon lisäkiloja. Varmaan päälle pelaamista ja edulllisempaa ostaa ennakkoon.

Tässä minun ajatuksia noista muutamista mainituista.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole niistä mitään mieltä. Jokainen saa maksaa mistä haluaa. Itse en ole koskaan lisäpalveluista maksanut, ateriatkin maistuvat joka kerta. Istumapaikalla ei ole itselleni mitään väliä ja matkatavarat mahtuvat sallittuihin määriin.

Vierailija
2/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan mieluummin vain niistä alveluista, ,joita käytän. Jos tarvitsen matkallani vain matkustamoon mahtuvan laukun, en halua maksaa ruumaan menevästä laukusta. Jos haluan ruumaan monta laukkua, matkan niin monesta kuin tarvitsen. Ruoat ja juomat, sama juttu. Istumapaikoista voin maksaa, jos ehdottomasti haluan, että esim. 2 lasta pääsee vanhemman kanssa vierekkäin ja toinen vanhempi käytävän toiselle puolelle. Nyt kun lapset ovat vanhempia, meille riittää, että pääsemme istumaan 2+2, ja se on onnistunut aina. Kannatan siis lisäpalveuista maksamista erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyillä lennoilla kun ollaan kohteessa vain lyhyt aika ei mielestäni ole mitään väliä sillä, kuuluuko tarjoilu tai ruumaan menevä matkatavara lennon hintaan vai ei. Lennän jonkin verran Oulu-Helsinki -väliä ja usein vieläpä pelkällä käsimatkatavaralla. Tällöin on oikeastaan ihan sama saako siellä koneessa sen kahvin vai ei, tunnin matka. Usein teen työmatkojakin vieläpä yksin, jolloin on ihan sama onko sen istumapaikan saanut varattua etukäteen vai vasta lähtöselvitysautomaatilla kentällä.

Sitten taas pidemmällä matkalla alkaa jo kaivata palveluita. Samoin jos lentää seurueessa, tuo paikkavarauskin voi olla ihan mukava lisä, siis ainakin niillä pidemmillä reissuilla.

Sinänsä minulle on sama sisältyvätkö palvelut lipunhintaan vai ei, lennon kokonaishinta ja aikataulujen sopivuus ratkaisee. Ei siis saa olla niin, että lisäpalvelut maksusta tarjoava yhtiö hinnoittelee itsensä täysin ulos kilpailusta niillä lisämaksuillaan.

Vierailija
4/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan maksaa vain niistä paveluista mitä käytän.

En halua ruokaa mutta haluan valita missä istun joten ostan etukäteen minulle mieluisen paikan.

Vierailija
5/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samoilla linjoilla. Mielestäni on turhaa maksaa kaikista palveluista joita ei edes tarvitse. Kuka aikuinen ei pystyisi matkustamaan 3 tunnin lentoa esim. ilman aterioita ja kahvia? Jos aterian ja kahvit haluaa, voi niistä oikeasti maksaa lisää.

Minulle lentäminen on matkustusmuoto; en autollakaan ajaessa/matkustaessa koko aikaa juo ja syö. Usein matkalle riittää yksi laukku/matkustaja, hyvin usein mun reissuissani se laukku on vieläpä se samainen lentolaukku, eli en tarvitse ruumatilaakaan. Miksi maksaisin siitä?

Vierailija
6/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti lipun perushinta alhaiseksi, ja siihen saa kukin ostaa mitä lisäpalveluja haluaa. Minä en pidä lentokoneruuasta ja pystyn hyvin matkustamaan kuusikin tuntia syömättä. Kentällä on aina odotellessa aikaa, jolloin voi käydä syömässä ja kahvilla, ja ostaa vaikka koneeseen jotain välipalaa ja juotavaa.

Vierailija
7/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lennän paljon työasioissa ja haluan että kaikki on lipun hinnassa, jonka maksaa työnantaja, muuten joutuisin maksamaan ne itse, jos ne ei kuuluisi lipun hintaan.

En ole kyllä joutunut maksamaan paikan valinnasta, paikanhan saa valita itse kun tekee checkin netissä.

Vierailija
8/8 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä, ei koske minua, koska en lennä.  Toivottavasti en tulevaisuudessakaan...