Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sokerirasituskokeen litku

Vierailija
17.03.2014 |

Terveisiä labran aulasta. Ensimmäinen kolmesta sokerirasituskokeen juomasta juotu. Tunnin perästä siis toinen satsi ja kahden tunnin päästä kolmas.

Miksi helkkarissa sen litkun täytyy olla niin kamalan makuista??? Helkkarin äklö vadelmaesanssi!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä usko, että niin makeasta saisi millään esanssilla siedettävää. Mullakin oli vadelmanmaikuista, mutta sitä kuulemma on myös colanmakuisena.

Onko sulla paha olo? Mulla oli ihan hirveä olo. Onneksi yksi ystäväni oli mukana! Nyt toisessa raskaudessa sain valita, menenkö rasitukseen, ja sovittiin th:n kanssa, että menen, jos jotain ilmenee.

Ap

Vierailija
2/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin ollut siinä jotain esanssia/makua. Mautonta mä sain ja oksettavaltahan se maistui, moni tuttu sanonut että oli maustettua ja maistui väljähtäneeltä kokikselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi, kakkonen ei ole ap, mutta ehkä ymmärsittekin jo sen :)

Vierailija
4/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä rasitus sulle tehdään....? Eikö sitä juoda kerran, ja sitten mitataan arvot heti, +1h ja +2h?

Vierailija
5/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sitä juodaan kaksi kertaa...

Vierailija
6/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se colan makuinen oli ihan hyvää. Mulla oli niin kamala nälkä ja jano, että olisin voinut juoda useammankin :D Tsemppiä, aikahan siellä matelee...

Vierailija
7/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 07:59"]MIkä rasitus sulle tehdään....? Eikö sitä juoda kerran, ja sitten mitataan arvot heti, +1h ja +2h?

[/quote]

Näin juuri.

Vierailija
8/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, mä join kyllä vaan kerran. Siis heti ekan verikokeen jälkeen. Pahaa se oli silti ja tajukin lähti.

Vierailija
9/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta se on ollut ihan hyvää. Kuin kuplastonta kolajuomaa ainakin joskus muinoin. Niin pienen määrän juo parilla kulauksella, pikkujuttu.

Vierailija
10/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei pelastitte aamuni! Siis niin tosiaan, eihän sitä litkua tarvitsekaan juoda, kuin ekan verikokeen jälkeen...mitä mä oikein sekoilen?

Edellisessä raskaudessa olen kyllä jo läpikäynyt tämän kerran, en vain muistanut enää kokeen kulkua.

Mutta joo, ensimmäisessäkin satsissa oli sietämistä. Muuten on ihan normiolo, ei okseta, eikä väsytä:)

Ap

Vierailija
11/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, eli nyt otat sitten vain ihan rennosti =)

Vierailija
12/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyysin sen litkun ilman esanssia, ihan veteen sen tekivät. Ei maistunut oikein millekään. Muutenkin kestän huonosti noita esansseja niin olisi varmaan tullut kaikki paluupostina ylös jos tyhjään vatsaan olisin jotain sellaista yrittänyt ottaa. Puistattaa pelkkä ajatuskin.

Rennosti ny vaa siellä, kohta ohi =)

Vierailija
13/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:39"]

Minä pyysin sen litkun ilman esanssia, ihan veteen sen tekivät. Ei maistunut oikein millekään. Muutenkin kestän huonosti noita esansseja niin olisi varmaan tullut kaikki paluupostina ylös jos tyhjään vatsaan olisin jotain sellaista yrittänyt ottaa. Puistattaa pelkkä ajatuskin.

[/quote]

Mulla se kaadettiin valmiina sellaisesta pussista, siihen ei sekoitettu mitään, mutta vadelmalta maistui.

Vierailija
14/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidättelin oksennusta koko sen kaksi tuntia ja heti kun sain luvan poistua niin juoksujalkaa vessaan purjolle :P Kamalaa litkua. Siksi siis pidättelin koska muuten olis kokeet menneet uusiksi ja enää en sitä litkua juo!

Vierailija
15/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paljon aikaa, kun testissä olin, "vauvakin" on jo 13v. mutta muistan sen maun.  Mulla oli kuin väljähtänyttä kokista, eikä tehnyt pahaa juoda.  Oli jo kova jano, melkein yhteen huikkaan vedin, taisi olla 3dl tai niillä main.  Tsemppiä ap, ollaan hengessä mukana!

Vierailija
16/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vadelmanmakuinen oli yllättävän hyvää. Vahvaa mehua. Odotin pahempaa.

Vierailija
17/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mäpä skippasin koko rasituksen.

Vierailija
18/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mulla ei ole  mitään noin traumaattisia muistoja mistään mauista viimeisen 18v ajalta? Sokerirasituksia kolmen raskauden ajalta ja yksi sitten ei-raskaana. Ei ollut kauhean vaikeata olla syömättä aamupalaa ja istua aloillaan lukemassa tai neulomassa 2 tuntia. Kerran taisin katsoa leffankin kännykästä.

Vierailija
19/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:51"]

Miksi mulla ei ole  mitään noin traumaattisia muistoja mistään mauista viimeisen 18v ajalta? Sokerirasituksia kolmen raskauden ajalta ja yksi sitten ei-raskaana. Ei ollut kauhean vaikeata olla syömättä aamupalaa ja istua aloillaan lukemassa tai neulomassa 2 tuntia. Kerran taisin katsoa leffankin kännykästä.

[/quote]

Mä pystyin lähinnä makaamaan ja voimaan pahoin...

Vierailija
20/25 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:40"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 08:39"]

[/quote]

Mulla se kaadettiin valmiina sellaisesta pussista, siihen ei sekoitettu mitään, mutta vadelmalta maistui.

[/quote]

Valmiista pussista mullekin kaadettiin ja yhtään enempää ei olisi kyllä mennyt. Ei tee mieli mitään vadelman makuista taatusti pitkään aikaan. Oli sen verran puistattava makukokemus!

Aika järkkyä, jos joku on joutunut pidättelee yrkkää koko kaksi tuntisen kokeen ajan:/ Eli mä pääsin vähällä, kun vain litkun juomisen ajan pidättelin puklia. Onneksi on tää puhelin, jotta ajan saa kulumaan...lehtitelineessä näytti olevan yli kaksi vuotta vanhoja lehtiä.

Ap