Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistota YO-kirjoituksista...

Vierailija
17.03.2014 |

Ylioppilaskirjoitukset ovat käsillä. Kurkkasin juuri Kiljuva pikkunälkä -blogia, jossa boggaaja kertoi tekstitaidon kokeesta ja totesi, ettei yhtään osaa sanoa, miten meni. Tuli heti mieleen oma äikän YO-koe, oli aivan varma, etten edes pääse läpi, mutta ällä tuli molemmista aineista :)

Toinen muisto on se, miten aina yökkäilin kävellessäni ratikkapysäkiltä koululle. En pystynyt ikinä aamulla syömään mitään, vaan otin sitten aina heti kokeen alettua ja selattuani vihkosen läpi eväät esiin.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme koulun naapurissa ja mieleeni on jäänyt, kun ennen reaalikokeen alkua katsoin keittiömme ikkunasta ja näin kavereita hermosauhuilla koulun takapihalla, ja minusta tuntui, etten saa päivän kokeessa aikaan yhtään kunnollista vastausta... pää tuntui olevan täynnä pelkkiä tiedonsirpaleita. Kummasti ne sirpaleet sitten järjestyivät jonoon, kun tosipaikka tuli, ja ällän sain minäkin :)

Vierailija
22/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 09:15"]

Yhdessä tentissä valvojana oli opettaja, johon olin ollut suhteessa jo puoli vuotta. Laitoin vastauspaperin väliin viestilapun, jossa kyselin tapaammeko taas illalla. Ihan pähkähullua... Lappu olisi voinut joutua ihan vääriin käsiin.

[/quote]

Harvassa koulussa valvoja niitä papereita selailee. Vastaukset menevät pinoon ykkösvalvojan pöydälle ja sitten joko kansliaan lukkojen taakse tai suoraan aineen opettajille.

Valvoja syyllistyi virkavirheeseen, koska oli esteellinen valvomaan kirjoituksia.

Todellakin typerä temppu.

[/quote]

No älä. Kyllä kai minä tuon tiedän ja on tiennyt opettajakin. Lisäksi häneltä on osoittanut harkinnan puutetta olla suhteessa oppilaaseen, vaikka se ei varsinaisesti kiellettyä olekaan. Mutta oli se jännittävää aikaa... Salaa vaihdettuja suudelmia opettajainhuoneen ovella, salaisia öitä toisensa jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varma etten pääse läpi ruotsista, eikä opettajanikaan kauhean optimistinen ollut,  mutta niin vaan kirjoitin B:n ja nyt puhun kieltä päivittäin työssäni.

Vierailija
24/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, etten nukkunut varmaan yhtenäkään kirjoituksia edeltävänä yönä hyvin. Asiat vaan pyöri mielessä! Onneksi aina välissä oli se yksi kokeeton päivä, niin sain illalla nukuttua.

Söin kyllä aamupalan, mutta ne eväät oli kirjoituksissa aika turhat mulla. Vettä ja mehua join, mutta en kyennyt ajattelemaankaan syömistä kokeen tekemisen aikana.

Sinä vuonna pääsiäinen sattui väliin ja saksan kirjoitukset oli pääsiäisen jälkeen keskiviikkona. Mulla oli saksan prelit menneet ihan penkin alle ja olin jo harkinnut, etten edes kirjoita saksaa, mutta ope sai mielen muuttumaan.

Pääsiäisenä meidän mummolle tuli sukulaisia kylään ja äiti olisi kutsunut ne meille kahville. Pyysin, ettei kutsuisi, että saisin lukurauhan. Sanoin, että mun on nyt pakko opetella pääsiäisen aikana saksan kaikki kurssit uusiksi, mulla oli minuuttiaikataulu, ei aikaa sukulaisille.

Kyllä serkut ihmetteli ja soitteli vielä perään, että etkö nyt tule meitä moikkaamaan. Sanoin, että voin moikata teitä koska tahansa tän jälkeen, mutta nyt tämä saksa on otettava haltuun!

Kyllä kannatti. Sain saksasta L:n ja suurlähetystö antoi mulle muistiaisina parhaasta kaupunkimme saksan kirjoitusten pistemäärästä kirjan. :D

Vierailija
25/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muistona se, että kun piti harjoitella matikkaa niin jumituin katsomaan kirjastosta lainaamiani Salaisten kansioitten ekoja kausia!

Ekassa kokeessa oli tosi hyvät eväät, mutta viimeiseen kävin hakemassa vain jättikarkkipussin. Ja koe meni vielä tosi hyvin!

Vierailija
26/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania muistoja :) Näitä lisää!

Vierailija
27/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras muisto liittyy matikan kirjoituksiin. Koe meni todella hyvin, otin melkein tanssiaskelia salista poistuessa. Päästyäni oleskelutilan puolelle, joku kysyi miten koe meni ja vastasin vaan hymyille "ällä". Ja L:hän sieltä tuli :)

Vierailija
28/28 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväänä oli aina fazerin sinistä. Kaikista eväistä piti poistaa/teipata etiketit piiloon, ettei vain voinut huijata. Vessassakin piti käydä pimeässä valvojan ollessa raollaan olevan oven takana. Onneks ei ollu menkat.

Yhdellä opiskelijalla oli mahatauti ja joutui lähtemään pois, harmitti hänen puolestaan kun valmistuminen viivästyi puolella vuodella sen takia..

Jossain kokeessa tiputin kynän/kumin lattialle. Sitä ei saanut mennä itse hakemaan vaan piti viitata valvoja paikalle nostamaan tavarat. Se oli aika huvittavaa.

Kuuntelukokeissa oli ehkä suurimmat paineet, pelotti että kuulokkeet lakkaavat jostain syystä toimimasta. Onneksi kaikki meni hyvin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä