Onko olemassa vastikkeettomia omakotitaloja jossa lämmityskulut ei liian korkeita?
Minulla on rahaa säästössä mutta olen kyllästynyt työntekoon. Yritän löytää omakotitaloa joka olisi alle 5km jostain kaupasta eikä tarvitsis vastiketta maksaa. Myöskään ei tulisi noita omakotitalon yleisiä piilokuluja vaan olisi pelkkä vesi ja sähkö mitkä maksettavaa.
Onko tämmöisen löytäminen kuin lottovoitto?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Meillä omakotitalon kulut on alle 300€/kk + vakuutus ja kiinteistövero kerran vuodessa. Ei okt:sta makseta mitään vastiketta vaan ainoastaan käyttökulut.
Kun talo on maksettu on vain tuo maksettavana. Ilmaiseksi ei asu kukaan missään
Meillä 330 vakuutuksineen kaikkineen kuussa, 2 henkilöä, 130 m2, vanha talo, vesi-ilmalämpöpumppu, ei muita lämmönlähteitä. On mielestäni halpaa asumista.
Mun pienen talon (110 m2) kustannukset on keskimäärin 250€ kuussa. Sis. kaiken sähkön (myös lämmitys), veden, jätehuollon, nuohouksen, kiinteistöveron ja kotivakuutuksen. Juuri laskin kun olen miettimässä myyntiä. Olen katsellut samankokoisia kerrostalokämppiä niin vastike on 500-600 euroa kuussa. En tiedä onko uudemmissa halvempaa, täällä kerrostalot on enimmäkseen vanhaa kantaa.
-putkiremppa
- ikkunaremppa
- sähköremppa
- porraskäytävien maalaus
- kellarikerroksen vesivahingon korjaus
- kattoremppa
- ilmastointiremppa
- julkisivuremppa
........
Kyllä kerrostalossa osakas maksaa nuokin😂
Kaikilla ei ole varaa max 10v vanhaan krstaloasuntoon. Toisaalta uusien hinnat taas on tupla vanhoihin nähden joten tavalla tai toisella maksat aina.
Edellisessä talossamme asyimme 15v eikä ollut vielä mitään korjattavaa.