Nyt on erittäin ikävä tilanne tulossa, itkin yöllä kun olin niin ahdistunut. Ansiosidonnainen kohta loppuu.
Olen aina ollut töissä, viimeisen määräaikaisen jälkeen en ole enää työllistynyt. Ansiosidonnainen ollut sen verran ok että on jaksanut. Nyt se on loppumassa ja pitää siirtyä työmarkkinatukeen.
Itkettää ja olen aivan paniikissa! Ylipäätän työttömänä oleminen ei todellakaan ole juttuni!!
Kommentit (19)
Tervetuloa työmarkkinatuki-hevelettiin, tähän tottuu ja ahdistuksesta tulee pysyvä seuralainen.
Tsemppiä! Sama edessä ja jo kerran siellä käyneenä voin vain sanoa, että pelko on valitettavasti aiheellinen. Se on yhtä helvettiä. Sieltä on kuitenkin tuurilla mahdollista rimpuilla pois.
Ensimmäiset kymmenen vuotta työttömyys ahdistaa, sen jälkeen helpottaa.
Kelakaan ei enää hirveästi ahdistele parin vuosikymmenen jälkeen. Jos yrittävät, niin niitä voi pyytää vetämään käteensä. Ei se sen kummempaa ole.
Kannattaa mukauttaa arvonsa sellaiseksi joka elämäntilanteessa, että niillä selviytyy.
Jos häpeä uhkaa selviytymistä, niin heität häpeän yli laidan. Loppujen lopuksi yksinkertaista.
Tärkeintä on aina selviytyminen, ei mikään arvolässytys.
Ei sua työttömyys oikeasti ahdista, vaan se miten muut ihmiset tulevat suhtautumaan sinuun sen takia.
Tee pientä arvoremonttia. Ei muista ihmisistä kannata välittää, muut ihmiset ovat vain pelkkää meteliä.
Älä puhu kakkaa.
Nyt on voimassa laki että ansiosidonnaisen päivät ei kulut heinä-joulukuun välisenä aikana koronan vuoksi.
https://www.eduskunta.fi/FI/vaski/KasittelytiedotValtiopaivaasia/Sivut/…
Eiköhän se ole rahan vähyys, mikä työttömyydessä ahdistaa?
Jos työttömällä olisi muutama miljoona tilillä, tuskin ahdistaisi.
Voiko laittaa viel jatkoa tolle joulukuun jälkeen?
Kyllä työmarkkinatuellakin pärjää. Luottokorttia voi käyttää tuomaan puskurin rahatilanteiden vaihteluun, kunhan ei hanki sillä isoa velkaa. Ajattele tilannetta väliaikaisena vaiheena.
En osaa ratkaista tilannettasi, mutta toivon sinulle kaikkea hyvää. Halauksia jaksamisen tueksi!
Ole onnellinen, kun saat edes jotain tukea. Minä olen hoitaja, ja olen niin loppu huonojen työolojen, valtavan työmäärän ja vastuun sekä nykypotilaiden töykeyden ja vaativuuden vuoksi, että on pakko välillä jäädä pois työstä. Sairaslomaa en kuitenkaan saa, kun olen aina ollut sijainen. En saa myöskään työttömyyskorvausta, koska töitä kyllä olisi ihan liikaakin tarjolla, mutta minä vain en yksinkertaisesti jaksa. Toimeentulotukeakaan en saa, koska minulla on asuinkumppani - oletetaan että hän elättäisi minua.
Vierailija kirjoitti:
Ei sua työttömyys oikeasti ahdista, vaan se miten muut ihmiset tulevat suhtautumaan sinuun sen takia.
Tee pientä arvoremonttia. Ei muista ihmisistä kannata välittää, muut ihmiset ovat vain pelkkää meteliä.
Ap:ta ahdistaa tuleva köyhyys. Siinä ei mikään arvoremontti auta kun raha ei riitä kunnolla edes ruokaan. Nyt vähän realismia kehiin eikä mitää Raha ei tuo onnea-skeidaa.
Vierailija kirjoitti:
Ole onnellinen, kun saat edes jotain tukea. Minä olen hoitaja, ja olen niin loppu huonojen työolojen, valtavan työmäärän ja vastuun sekä nykypotilaiden töykeyden ja vaativuuden vuoksi, että on pakko välillä jäädä pois työstä. Sairaslomaa en kuitenkaan saa, kun olen aina ollut sijainen. En saa myöskään työttömyyskorvausta, koska töitä kyllä olisi ihan liikaakin tarjolla, mutta minä vain en yksinkertaisesti jaksa. Toimeentulotukeakaan en saa, koska minulla on asuinkumppani - oletetaan että hän elättäisi minua.
Ammattiliitto Superilla oli joskus kampanja: älä riko hoitajaasi. Eipä se tainnut oikein purra.
Älä itke. Kyllä se tästä vielä oikenee. Nyt on paljon työttömiä kun on tää tilanne päällä. Jaksa vaan eteenpäin!
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu kakkaa.
Nyt on voimassa laki että ansiosidonnaisen päivät ei kulut heinä-joulukuun välisenä aikana koronan vuoksi.
Koskee niitä jotka menettivät työn koronan takia. Ap ilmeisesti jäi työttömäksi ennen sitä.
Mikä ihme laki etteivät päivät muka kulu? On minulla ansiosidonnaisessa kuluneet normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu kakkaa.
Koskee niitä jotka menettivät työn koronan takia. Ap ilmeisesti jäi työttömäksi ennen sitä.
Koskee kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voit jäädä pois töistä, karenssin jälkeen kyllä työttömyysetuutta saat ja jos olet noin huonossa hapessa, rupiat niitä ikuisuusteitä käymään kohti sairaseläkettä. Voit mennä heti huomenna lääkäriin kertomaan että et ole enää työkykyinen. Jos et saa sairaslomaa työntekijänä, olet sitten sairaslomalla työttömänä. Ja sairaana saamaasi etuuteen ei vaikuta puolison tulot.
No sama juttu. Taitaa vielä 8kk tosin ollajäljellä. Nyt olen ilmaisharjoittelussa joka ei työllistä.