Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kummiksi kelpaamaton

Vierailija
16.03.2014 |

Kummit alkaa olla vähissä kun neljäs lapsi juuri syntynyt. Mutta nyt iski paniikki ja tiedän, että tämä on ehkä lapsellistakin.Siis asiaan. Mietin jos pyytäisin kummeiksi ystäviäni jotka olen tuntenut pitkään. Heillä on lapsia, mutten ole kummina heille. Osa heistä on kummeja keskenään lapsilleen. Nyt ajatellin pyytää koko porukan kummeiksi, kunnes yksi näistä ystävistäni aukaisi suunsa. Hän ei halua lapsia, ei halua synnyttää ja häntä kuulemma ällöttää ajatus kaikista raskaus vaivoista. Nämä kuulin ollessani loppuraskaudessa. Nyt siis mietin, haluanko tätä bilettävää ja lapsia vieroksuvaa ystävää kummiksi. Muut seikat ei minulle merkitse. Ei se kuinka usein nähdään tai kuinka syvä ystävyysmeillä on. Hän ei pidä lapsista, mutta on minulle tärkeä. Yksi vaihtoehto olisi pyytää muut ysyävät kummeiksi, mutta en halua loukata ketään...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tässä on joku ongelma. Nimenomaan kysyn tätä asiaa enkä totea. Tiedättekö kuinka olin loukkaantunut kun ystävät keskenään ovat kummeja lapsilleen enkä minä kelvannut. Siitä lähti ajatus, että pyydän kaikki kummeiksi. Näyttää, että en ole samanlainen. Kunnes yksi ystävistä loukkasi minua kertomalla miten typerää on hankkialapsia. Enpä taida lukea noita teidän juttuja, menette asiassa liian pitkälle.

Tämä yksi ystävä, sanotaanko vaikka Sanna, ei ole kenenkään ystäväni lapsen kummi. Ei ystävilläni ole mitään velvoitetta niinkuin minullakaan, ottaa näin 32v kaikkia ystäviä kummeiksi. Siitä on kysymys. Ja kyllä tiedän, miltä tuntuu kunkummiksi kelpaa joku ystävä, mutten minä.

Tiedän kun olen illat itkenyt monia solvauksia ystäväni suusta. Tiedän miltä tuntuu kun loukataan, mutta miten itse pääsen yli? Ei ole todellakaan kysymys siitä vihaako joku lapsia tai ei. Vaan siitä, että miten pääsen solvauksista ite yli tässä hormoonihöyryssä. -alkuperäinen-

Vierailija
2/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:11"]Oletko tullut ajatelleeksi kuinka paljon loukkaat "ystävääsi" jos pydät kaikki muut kummeiksi? Etkä yhtä sen takia ettei hänellä ole omia lapsia!! Anna hänelle edes mahdollisuus kohteliaasti kieltäytyä kummin roolista. Siitäkin kun saa kieltäytyä se ei ole pakollista.

Itse vastaavassa tilanteessa ainakin loukkaantuisin jos ystäväni kohtelisi minua noin.

[/quote]

Olen tässä asemassa ollut ja olen edelleen. Kun MINÄ en kelvannut näiden ystävien kummiksi joita nyt itse olen pyytämässä. Koska välitän heistä. -ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:11"]Oletko tullut ajatelleeksi kuinka paljon loukkaat "ystävääsi" jos pydät kaikki muut kummeiksi? Etkä yhtä sen takia ettei hänellä ole omia lapsia!! Anna hänelle edes mahdollisuus kohteliaasti kieltäytyä kummin roolista. Siitäkin kun saa kieltäytyä se ei ole pakollista.

Itse vastaavassa tilanteessa ainakin loukkaantuisin jos ystäväni kohtelisi minua noin.

[/quote]

Olen tässä asemassa ollut ja olen edelleen. Kun MINÄ en kelvannut näiden ystävien kummiksi joita nyt itse olen pyytämässä. Koska välitän heistä. -ap-

[/quote]

Siis pyydätkö nyt ystäviäsi itsesi vai lapsesi vuoksi kummin rooliin?
oletko ottanut huomioon että kaikki eivät välttämättä kuulu kirkkoon?
Ja ovathan ystäväsi myös tietoisia sinun omasta uskonnollisesta suuntautumisestasi?

Ja oletko varma että "ystäväsi" tarkoitti henkilökohtaisesti juuri sinua kun kertoi ettei halua lapsia?

Vierailija
4/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:25"]Tässä huomaa taas että tuo "kummin" rooli on hämärtynyt aika pahasti.
Nyt ihan rehellisesti, ajattelitko kummien kohdalla uskonnollista kasvatusta vai lahja/raha-automaattia joka toimii lapsesi merkkipäivinä?

Ja tosiaan kummiudesta on ihan sallittua kieltäytyä.

Nyt menee juttu lapselliseen suuntaan. Parhaimmillaan kummius on läheisyyttä ja sitä, että lapsella on oikeus tulla rakastetuksi. Muidenkin kun vanhempien puolesta. Ja itse kummitätinä haluan olla enemmän läsnä tai ainakin yritän ;) -ap-

Vierailija
5/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä mielummin muiden lapsien kummeja kahteen kertaan kuin otat ihmisiä, joiden mielenkiinnosta et tiedä. Meillä minun siskoni on kahden lapseni ihana kummi ja hänen miehensä on toinen kummi, siinä se, homma ratkaistu ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
6/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Ja ovathan ystäväsi myös tietoisia sinun omasta uskonnollisesta suuntautumisestasi?

Ja oletko varma että "ystäväsi" tarkoitti henkilökohtaisesti juuri sinua kun kertoi ettei halua lapsia?

[/quote]

edelleen, siinä oli kysymys enemmän sellaisesta "yök miltä vauvamaha näyttää" kun siitä, ettei halua lapsia. Hän ei halua lapsia koska tulee suonikohjuja tai näyttää kamalalta. Kerroin omia vaivojani johon hän tuumasi "hyi hitto", "tuon takia lapsia en halua". Hän tietää varsin hyvin minun taustat. Yksi keskenmeno ja lapsettomuutta. Lapset ei ole tulleet helpolla. -ap-

Vierailija
7/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, menehän itseesi ja mieti minkähän takia et ole muiden lasten kummi.

Onko heillä kenties sukulaisia kummeina, läheisemmät välit tms.

Vai oletko kenties vahvasti uskossa? Sekin voi olla nykypäivänä syy.

Vierailija
8/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

edelleen, siinä oli kysymys enemmän sellaisesta "yök miltä vauvamaha näyttää" kun siitä, ettei halua lapsia. Hän ei halua lapsia koska tulee suonikohjuja tai näyttää kamalalta. Kerroin omia vaivojani johon hän tuumasi "hyi hitto", "tuon takia lapsia en halua". Hän tietää varsin hyvin minun taustat. Yksi keskenmeno ja lapsettomuutta. Lapset ei ole tulleet helpolla. -ap-

[/quote]

Voi AP, hengitään nyt syvään.

Kaverisi ei varmaan tarkoita että SINÄ juuri olet nyt kamala, kertoi vain omat tuntemuksensa. Taidat olla vähän sellainen MINÄ, MINÄ, MEIDÄN VAUVA mamma.

Vierailija
9/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla niin, ettei yksikään kavereista halua edes lapsesi kummiksi. Kuka sitten itkee?

Vierailija
10/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:18"]

Kummin tehtävä on lapsen uskonnollinen kasvatus. Näin ollen siis tärkeämpää kuin lapsista pitäminen on se, vihaako kummiksi harkittava henkilö riittävästi homoseksuaaleja ja kuinka positiivinen suhtautuminen hänellä on muslimien etniseen puhdistamiseen maapallolta. Valitettavasti vaikuttaa vähän siltä, että harkitsemallasi henkilöllä voi olla positiivinen kanta ehkäisyyn tai jopa aborttiin, joten en missään nimessä päästäisi häntä kummiksi. 

[/quote]

Tuosta alapeukkujen määrästä jälleen huomaa, miten kristittyjä näinä aikoina avoimesti vainotaan. Tulisipa Jeesus jo takaisin!

Vierailija
11/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kummiksi ei kelpaa jos ei halua omia? Johan on perustelu. En minäkään niin lapsista yleensä välitä, enkä omiakaan halua mutta ystävieni lapset ovat tärkeitä.

Vierailija
12/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tullut ajatelleeksi kuinka paljon loukkaat "ystävääsi" jos pydät kaikki muut kummeiksi? Etkä yhtä sen takia ettei hänellä ole omia lapsia!! Anna hänelle edes mahdollisuus kohteliaasti kieltäytyä kummin roolista. Siitäkin kun saa kieltäytyä se ei ole pakollista.

Vierailija
13/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on lapsen uskonnollinen kasvatus. Näin ollen siis tärkeämpää kuin lapsista pitäminen on se, vihaako kummiksi harkittava henkilö riittävästi homoseksuaaleja ja kuinka positiivinen suhtautuminen hänellä on muslimien etniseen puhdistamiseen maapallolta. Valitettavasti vaikuttaa vähän siltä, että harkitsemallasi henkilöllä voi olla positiivinen kanta ehkäisyyn tai jopa aborttiin, joten en missään nimessä päästäisi häntä kummiksi. 

Vierailija
14/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimit noin, varmistat että kyseinen ihminen poistuu elämästäsi!

Harmittaako sinua hänen lapsettomuutensa? Tai oletko koskaan ajatellut että hän saattaa "peittää" oman lapsettomuutensa.

Ette taida ansaita häntä lapsenne kummiksi.

Vierailija
15/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että tämä ystävä edes haluaa kummiksi? Itse en halua lapsia, en pidä lapsista enkä halua myöskään ryhtyä kummiksi kenellekään.

Vierailija
16/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen on kummiksi kelpaamaton, jos ei halua henkilökohtaisesti kokea raskausvaivoja ja synnyttämishelvettiä? Eihän tuo ihminen sanonut, että vihaa kaikkia lapsia maan päällä. Hän sanoi, ettei halua itse synnyttää.

Vierailija
17/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä huomaa taas että tuo "kummin" rooli on hämärtynyt aika pahasti.
Nyt ihan rehellisesti, ajattelitko kummien kohdalla uskonnollista kasvatusta vai lahja/raha-automaattia joka toimii lapsesi merkkipäivinä?

Ja tosiaan kummiudesta on ihan sallittua kieltäytyä.

Vierailija
18/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin edes haluaa kummiksi, ja miksi edes haluaisi jos ei pida lapsista

Vierailija
19/19 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut kaikki, ja esität kutsut vaihtoehdolla kieltäytyminen, pyydät miettimään viikon ja soitat haluaako vai ei. Jo etukäteen, kerrot ettet loukkaannu kieltäytymisestä, reilu peli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä