Ystävyyden lopettaminen.
Minulla on 3 hklön ryhmä. Olen aivan lopen kyllästynyt siihen että kenestäkään ei enää kuule mitään, kukaan ei enää kutsu mihinkään ja keskustelut ovat hieman pakkopullaa.
Miten sanoisin näille jotka olivat ennen vanhaa hyviä ystäviä että haluan lopettaa?
Onko tämä siltojen polttamista konmarittaa ihmisiä pois? Koen olevani täysin turha ihminen kun olen kuin ilmaa. Miksi pitää elämässä " ystävyysuhteita"?
Kommentit (34)
Tarviiko tuota erityisesti lopettaa jos kenestäkään ei kuulu mitään? Lopeta sinäkin vain kaikki yhteydenpito, niin tuo loppuu itsestään.
Eihän sun tarvi sanoa mitään, ellet välttämättä halua: heistä ei kuulu mitään, eikä kukaan kutsu mihinkään. Senkus liukenet pois sinäkin. Ystäviä kannattaa olla, mutta ei sellaisia, joista saa raivareita ja masennusta.
Ei kai sinun tarvitse mitään sanoa, jos kerran eivät ota itse yhteyttä. Paitsi jos haluat jonkinlaista välienselvittelyä.
Elämässä ystävät vaihtuvat, se on ihan luonnollista, etteivät kaikki ystävyyssuhteet säily. Itselläni on tallella vain yksi lapsuudesta asti, muut ovat uudempia tai muuttuneet hyvän päivän tutuiksi, joihin ei enää pidetä yhteyttä, mutta moikataan jos tavataan.
Ei kannata sanoa mitään. Et vain yritä itsekään pitää enää väkisin yhteyttä.
Joskus on ainakin itselläni käynyt niin, että tuollainen viilennyt ystävyys on tulevaisuudessa lämmennyt uudestaan, kun olosuhteet ovat olleet oikeat. Ei siltojen polttamisesta ole mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sanoa mitään. Et vain yritä itsekään pitää enää väkisin yhteyttä.
Joskus on ainakin itselläni käynyt niin, että tuollainen viilennyt ystävyys on tulevaisuudessa lämmennyt uudestaan, kun olosuhteet ovat olleet oikeat. Ei siltojen polttamisesta ole mitään hyötyä.
Hyvä neuvo. Ystävien syyllistäminen siitä, etteivät pidä yhteyttä on väärä lähtökohta ystävyydelle, koska ystävyys on aina vapaaehtoista. Ei velvollisuus.
Ei tarvitse riidellä. Et vain ota enää yhteyttä, häipyvät ittes kuvioista. Ghoustaat, kuten leuattomat sivarihipsterit sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse riidellä. Et vain ota enää yhteyttä, häipyvät ittes kuvioista. Ghoustaat, kuten leuattomat sivarihipsterit sanovat.
Häivytät.
Olemme tunteneet toisiamme 14 vuotta, nyt jotenkin kaikki menivät omia polkuja pitkin.
Miksi mulla on näin vahvat fiilikset? Koska ennen vanhaa olimme tiivis porukka ja todella tärkeitä toisillemme. Kaikki ollut aina hyvin.
Pikkuhiljaa meni siihen että yhdestä ei kulunut mitään ja toinen jatkoi vanha kouluporukan kanssa, he näkevät todella usein ja tekevät kaikkea kivaa.
Mulla on surullinen ja pettynyt olo. Miten ylipäätän vanhas kivaa ystävä ei enää kutsuta mihinkään eikä olla yhteyksissä?
Haluan EHDOTTOMASTI selvittää meidän välejämme ja syy tähän. Haluan että tietävät kuinka pahaa tämä on mulle tehnyt!
En missään nimessä aio roikkua mukana.
Minä ajattelin, että yksi ystäväni välttelee minua. Sitten eräänä päivänä kuulinkin, ettei hänellä ole kaikki hyvin. Minä olin luullut, ettei minun seurani kelpaa. Onneksi kaikki kääntyi parhain päin, mutta harmittaa edelleen, että olin niin itsekäs, että en nähnyt hänen tilannettaan.
Vierailija kirjoitti:
Olemme tunteneet toisiamme 14 vuotta, nyt jotenkin kaikki menivät omia polkuja pitkin.
Miksi mulla on näin vahvat fiilikset? Koska ennen vanhaa olimme tiivis porukka ja todella tärkeitä toisillemme. Kaikki ollut aina hyvin.
Pikkuhiljaa meni siihen että yhdestä ei kulunut mitään ja toinen jatkoi vanha kouluporukan kanssa, he näkevät todella usein ja tekevät kaikkea kivaa.
Mulla on surullinen ja pettynyt olo. Miten ylipäätän vanhas kivaa ystävä ei enää kutsuta mihinkään eikä olla yhteyksissä?
Haluan EHDOTTOMASTI selvittää meidän välejämme ja syy tähän. Haluan että tietävät kuinka pahaa tämä on mulle tehnyt!
En missään nimessä aio roikkua mukana.
Sun kannattaisi selvittää tuota muulla tavalla kuin syyllistämällä ystäviä. Eikö sulla ole muita ystäviä? Keskity saamaan uusia ystäviä mieluummin kuin välienselvittelyyn.
Sehän se ongelma onkin! Mulla ei oo muita ystäviä just koska on ollut nää nykyiset noin pitkään.
Kun aina oon saanut kuulla kuinka tärkeä ystävä on niin luulis et ne sit kaipaa.. eikö ystäviä osata ikävöidä?
Vierailija kirjoitti:
Sehän se ongelma onkin! Mulla ei oo muita ystäviä just koska on ollut nää nykyiset noin pitkään.
Kun aina oon saanut kuulla kuinka tärkeä ystävä on niin luulis et ne sit kaipaa.. eikö ystäviä osata ikävöidä?
Ikävä kuulla, että olet yksinäinen. Jos kyse on lapsuudenaikaisista ystävistä, niin monesti kun lähdetään opiskelemaan ja mennään parisuhteisiin, niin ystäväpiirissä tapahtuu muutoksia. Tulee uusia ystävyyksiä opinnoista ja vanhat kaverit voivat jäädä taaemmas, koska heidän kanssaan ei ole enää niin paljon yhteistä. Se ei tarkoita, ettei heistä pitäisi, mutta aika vain menee muiden kanssa. Joskus myöhemmin ystävyys voi taas syventyä, ellei sitä pilata välienselvittelyllä.
Olisiko joku jonka kanssa voisit keskustella siitä, miten voisit laajentaa ystäväpiiriäsi?
En tiedä mistä 30 vuotiaana saa ystäviä. Kaikilla on vanhat, tiivit porukat kenen kanssa ollaan.
Miten voisin asian ottaa esille? Ymmärrän jos toinen ei jaksa ja on vaa miehensä seurassa. Toisen kaverin kaa haluaisin kyllä keskustella siitä että mitä on tapahtunut?
Mikä olisi hyvä ja kiva tapa ottaa esille etten pahoita kenenkään mieli?
Jos ette ole yhteyksissä miksi pitäisi erikseen lopettaa? Aikansa kutakin.
Ystävyydet ja muut säädöt voi lopettaa ghostaamallatai textarilla, tietty.
En halu ilman selvittelyä lopettaa koska en tiedä mitä sieltä tulee vastsukseksi. Sen verran pitkä ja tärkeä ystävyys on kuitenkin ollut.
Kutsutko sinä itse heitä mihinkään?
En näe hyötyä siinä, että alkaa jankuttamaan tai vaatimaan selityksiä. Joskus vain välit viilenee. Onhan se surullista, mutta niin vain käy.
Vierailija kirjoitti:
Miten voisin asian ottaa esille? Ymmärrän jos toinen ei jaksa ja on vaa miehensä seurassa. Toisen kaverin kaa haluaisin kyllä keskustella siitä että mitä on tapahtunut?
Mikä olisi hyvä ja kiva tapa ottaa esille etten pahoita kenenkään mieli?
Jos kerran välit ovat olleet läheiset, eikä mitään erityisempää ole tapahtunut, niin siitä on suurta haittaa, jos rupeat tenttaamaan mitä on tapahtunut. Elämässä on erilaisia vaiheita, ystävät vaihtuvat, ei ole välttämättä tapahtunut mitään sen kummempaa. Ystäväsi varmasti toivovat, että sinäkin koetat hankkia ystäviä myös muualta, ettet ole pelkästään heidän varassaan.
Sinuna koettaisin itse olla aktiivisempi vanhojen ystävien suuntaan, tosin koronan vuoksi en ole itsekään tavannut ystäviäni viime kevään jälkeen. Korona siis on varmasti vaikuttanut ystävyyteen sekin, koska monilla on riskiryhmään kuuluvia läheisiä tai kuuluvat itse riskiryhmään.
Ystävystyminenkin on näin korona-aikana hankalampaa. Kannattaa olla perheeseen ja sukulaisiin päin aktiivisempi ja näin täyttää vajetta kanssakäymisessä. Ilmeisesti olet sinkku, joten voit lohduttautua, että lukemattomilla sinkuilla on sama ongelma, että ystäviä ei juuri pääse näkemään nyt. Varmaan netistäkin löytyy paljon vinkkejä uusien ystävien hankkimiseen.
Hyvää joulun odotusta sinulle kuitenkin.
Ei varmaan tarvitse tehdä mitään, tehdä jos ette enää ole yhteydessä.