Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kokemuksia Precosa ripulilääkkeestä?

Vierailija
16.03.2014 |

Saan lähes joka reissulla ripulin, onko todella apua jos ottaa tota jo ennen matkaa ja sen aikana. Eipä kai mitään haittaakaan ole. Maitohappobakteerit eivät tehoa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin tuota precosaa ja ois ollu kysymys että kuuluuko noiden kapseleiden haista pahalle? siis kun menin nuuhkasee purkkiin ja se haju ei oo mitenkään kovin miellyttävä. kosteutta sinne ei oo mun mielestä päässyt ja ohjeiden mukaan oon sitä sailyttäny. Päiväyksetki on kunnossa. Se haju muistuttaa hiukan pilaantuneen maidon hajua ehkä...

Vierailija
2/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötin lapselleni antibioottikuurin yhteydessä. Ei tullut ripulia, vaikka aiemmin on aina tullut, vaikka on syönyt maitohappobakteereja. Ilmeisesti siis toimiva valmiste.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Precosa sisältää siis hiivaa, eli paha haju lienee normaalia.

Vierailija
4/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja suositellaan etenkin jos matkustaa Egyptiin tai vastaavaan, jossa bakteerikanta aivan erilainen mitä Suomessa. Ovat paljon tehokkaampia kuin maitohappobakteerit. Precosan hiivaa eivät antibiootitkaan tapa, joten ne voi nauttia samaan aikaan, toisin kuin usein maitohappobakteerit ja antibiootit suositellaan ottamaan eri aikaan.

Vierailija
5/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei :) jospa se siitä sit se haju johtuu... viikon niitä syöny ja nyt vasta nuuhkasin nii en tiedä haisiko jo sillon aiemmin tolta. Pelästyin vaan et onko emnny pilalle.. vainoharhaisuuttako? :D

Vierailija
6/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoivat hyvin 7 kk ikäisen vauvan antibiooteista johtuvaan ripuliin.

Vierailija
7/28 |
12.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Precosahan oli tosiaan aiemmin reseptivalmiste, nykyään onneksi saa ilmankin. Sen tehosta on täytynyt tehdä tietyt kliiniset tutkimukset että se on saatu rekisteröityä lääkkeeksi. Joten itsekin sen tehoon luotan enemmän kuin johonkin relaan.

Vierailija
8/28 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tutkimusnäyttöä, että Precosa olisi muita probiootteja tehokkaampi. Vertailevia tutkimuksia ei ole. Kalliimpi se toki on.

Vierailija
9/28 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mulla ole haissut purkki, ettei vaan ois jotenkin pilalla? Mutta tosiaan Aasiassa olen käyttänyt precosaa,maha toimi hieman paremmin sen kanssa. Myös Italiassa söin varmuuden vuoksi ja ei ainakaan tullut mitään. Eli kyllä sillä ihan oikeasti voi turistiripulia välttää, kannattaa kokeilla. Mitään sivuoireita ei tullut.

Vierailija
10/28 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi autto antibioottien aikana liiankin hyvin: ei tullu ripulia vaan ummetus. Lisäksi tuli hirvee närästys. Ei enää Precosaa mulle.

Vierailija
11/28 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut ripulia, mutta ajoittain on ilmeisesti paksusuolen ärtyvyyttä: aamusta alkaen epämääräistä kipua ja huonoa oloa erityisesti vatsan vasemmalla sivulla, vilunväreitä, ei tee mieli tehdä mitään. Rauhoittuu kun jää sänkyyn lukemaan kirjaa.

Precosa auttaa ihmeen hyvin. Alkaa auttaa jo muutamassa tunnissa, seuraava aamu on parempi mutta otan silti toisen Precosan, ja oireet katoavat päivän aikana kokonaan.

Voiko olla tottakaan? Tavalliset maitohappobakteerit eivät juurikaan auttaneet.

Kuitenkin olen varma että kyse ei ole lumevaikutuksesta, eikä minulle ole maksettu manostamisesta.

Kannattaa kokeilla jos on samantapaisia lyhytaikaisia vaivoja.

Vierailija
12/28 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vatsa entistä enemmän sekaisin. Vasta jälkeenpäin huomasin, että tuo sisältää laktoosia, itselläni laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
13/28 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Precosa pitää aloittaa heti antibioottikuurin alussa ja kunnon annoksella, eli 2 kapselia aamuin illoin.

Sitä on hyvä syödä vielä viikko, pari kuurin jälkeenkin.

Itse säästyin kokonaan helikobakteerin häätökuurin aikaiselta ripulilta. Vatsa on voinut hyvin koko ajan.

Ainoa miinus on massiiviset ilmavaivat...

Vierailija
14/28 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli ripuli joka jatkui jo 5 päivää. Söi vain kevyesti banaania ja mustikkasoppaa ym. Precosa tehosi ja suoli rauhoittui.

Vierailija
15/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla aiheutti kauheen seisokin koko kuurin ajaksi,ei hyvä ku piti yleisillä paikoilla töitä tehdä

Vierailija
16/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli itselleni. Olin aimmin kokeillut muita, ja kun sairaalassa sain ripulin, antoivat Precosaa, ja se toimi hyvin ja nopeasti. En kyllä muita osta, mikäli tarve vastaavalle joskus tulee.

Vierailija
17/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin

-16

Vierailija
18/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ainoan kerran kun olen tarvinnut oli hyvä ja toimiva.

Vierailija
19/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Mulla auttaa heti jos ärtyvä suoli/stressivatsa.

Vierailija
20/28 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Precosa-kapseli (250 mg) sisaltaa 32,5 mg laktoosia. Laktoosimäärä on hyvin pieni, se vastaa noin yhtä teelusikallista vähälaktoosista maitoa. Potilaat sietävät sen yleensä hyvin. Jos et ole varma, keskustele lääkärin kanssa.

Kenen ei tulisi käyttää Precosaa?

Älä käytä Precosaa:

jos olet allerginen Saccharomyces boulardiille tai hiivoille tai tämän lääkkeen jollekin muulle aineelle (apuaineet lueteltu pakkausselosteen kohdassa 6)

jos sinulla on keskuslaskimokatetri

jos olet immuunipuutteinen tai sairaalahoidossa (vakavan sairauden tai muuttuneen/heikentyneen immuunijärjestelmän vuoksi).

Koska Precosa sisältää hiivasientä, sitä ei tule annostella samanaikaisesti sienilääkkeiden kanssa.

https://precosa.fi/usein-kysyttya/