Aiotteko pärjätä Etelä-Suomen "talven" hyvillä lasten välikausivaatteilla?
Eli ilman erillisiä kuravaatteita (paitsi tarhat, eskarit yms. jossa ne vaaditaan)?
Jos, niin mitä merkkejä/malleja olette hankkineet?
Kommentit (7)
Ei pärjää välikausivaatteilla koko talvea, kyllä toppavaatteet tarvitsee jossain vaiheessa vaikka ei lunta tulisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pärjää välikausivaatteilla koko talvea, kyllä toppavaatteet tarvitsee jossain vaiheessa vaikka ei lunta tulisikaan.
Joo tietysti jos on pakkasta, mutta tarkoitin tosiaan, että ilman kuravaatteita. Itse jättäisin mielelläni ne pois, koska lapset ei ole koskaan niitä mielellään pukeneet, mutta toisaalta onko se ihan hullun hommaa sitten, jos jatkuvasti pitää välikausivaatteita olla pyykkäämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tietysti jos on pakkasta, mutta tarkoitin tosiaan, että ilman kuravaatteita. Itse jättäisin mielelläni ne pois, koska lapset ei ole koskaan niitä mielellään pukeneet, mutta toisaalta onko se ihan hullun hommaa sitten, jos jatkuvasti pitää välikausivaatteita olla pyykkäämässä.
Mun mielestä ei liikaa kannata antaa painoa sille, mitä lapset tekee mielellään tai ei tee. Kyllä ne tottuu siihen, mitä päätätkin. Mieti ennemmin sitä, miten paljon asian vaikuttaa arjen sujumisiin. Vähemmän pyykkäämistä, enemmän aikaan perheelle ??
Sekä että, välikausi- ja kurapuvut on.
Meillä on jo nyt toppavaatteet käytössä. Tuo kostea +2 - +3 astetta tuntuu kylmemmältä kuin kuiva -1 asteen keli.
Ne toppavaatteet on kehitetty sitä varten, että ulkona ei tarvitse palella.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on jo nyt toppavaatteet käytössä. Tuo kostea +2 - +3 astetta tuntuu kylmemmältä kuin kuiva -1 asteen keli.
Ne toppavaatteet on kehitetty sitä varten, että ulkona ei tarvitse palella.
Meilläkin on parissa asteessa ollut jo toppapuku ja sen päällä kurahousut.
En aio. Vk-puvuilla mennä kaupungille ja muualle ja isompi kouluun, mutta pihahommissa käytetään kuriksia. Lapset 5 ja 8 ja asia on jo keskusteltu ja sovittu, että näin mennään. En näe mitään järkeä tehdä turhaan lisäpyykkiä.