Kuinka usein omia vanhempia pitää tavata?
Minulla on hyvät välit vanhempieni kanssa, soittelen äitini kanssa pari kertaa viikossa. Meillä on tuonne mummolaan n. 1,5 t matka, ei siis mikään mahdoton.
Ihan laiskuuttamme emme jaksaisi kauhean usein käydä kylässä vanhempieni luona. Ihan kiva siellä on kuitenkin olla. Kuinka usein teidän mielestä pitäisi käydä, ettei vaikuttaisi ihan kylmältä ihmiseltä, joka ei välitä vanhemmistaan?
Kerran viikossa, kerran kuukaudessa, parin kk välein...?
Kommentit (22)
Meillä ajoaika mummolaan n. 2 tuntia. Käymme siellä n. 2 kk:n välein, ollaan max 1 yö. Lapset saattaa keskenään tai itsekseen käydä n. 2 kk:n välein (eli joka toinen kk koko poppoolla ja joka toinen kk lapsia käy). Mummolan väki ei käy meillä, kuin syntymäpäivillä ja muuten vierailee 1 x/vuosi (ei juhlapyhinä). Mummolan väen mielestä käydään liian harvoin.
No kyllä mun mielestä vähintään kerran viikossa pitää vanhempiaan tavata. Mielellään useamminkin.
Me käydään lähes poikkeuksetta päivittäin auttamassa äitiäni.
Meillä on ajomatkaa vanhempieni luo pari tuntia. Käymme siellä kerran vuodessa, äitini syntymäpäivänä. Vanhempani käyvät meillä ehkä parin kolmen kuukauden välein. Puhelimessa puhumme suurin piirtein kerran kuussa. En haikaile lähempää tuttavuutta, kun kerran pääsin sieltä pois muuttamaan.
Tuolla ajomatkalla pari kertaa kuukaudessa.
Tuolla ajomatkalla pari kertaa kuukaudessa.
Kävisin kerran tai kaksi kuussa tuolla ajomatkalla. Meillä matkanteko kestää n. 7h ja käymme n. 4 krt vuodessa.
Kävisin kerran tai kaksi kuussa tuolla ajomatkalla. Meillä matkanteko kestää n. 7h ja käymme n. 4 krt vuodessa.
Olen yrittänyt opettaa nuorilleni että vähintäin kerran viikossa soitetaan, välimatkasta riippuen kotona käydään kerran viikossa, kun matkaa 1-100km, kaksi kertaa kuussa kun matkaa 100- 200km, kerran kuussa kun matkaa 200-500km, jos ollaan ulkomailla Euroopasta käydään kotona ainakin puoli vuosittain ja jos aiotaan maanosaa vaihtaa on oltava sellaisissa varoissa että ainakin kerran vuodessa käydään kotona.
En tiedä. Meillä 5h ajomatka/ 4h junaa. Käydään noin joka toinen kuukausi tai n. 5-6krt/vuosi. Ihan hyvät välit.
Eipä tule käytyä kuin kerran kuussa, vaikka ihan hyvissä väleissä ollaan ja vanhemmilla 1,5 tunnin ajomatka. Puhelimessa puhutaan viikoittain äidin kanssa.
meillä välimatkaa 300 km.. käydään 2 kertaa vuodessa tapaamassa perheitä: kesällä ja jouluna
Meillä on appivanhemmille parin tunnin ajomatka ja heidän mökilleen 2,5h. Kaupunkiasunnossa käydään vierailemassa 3-4 kertaa vuodessa ja mökillä 2-3 kertaa kesässä. Kaupungissa ollaan pari yötä kerralla, mökillä yleensä yksi viikko ja pari viikonloppua.
Omat vanhempani ovat kuolleet. Haudalla tulee käytyä tosi harvoin, ei läheskään joka vuosi edes.
Meillä joku 200km joka kuljetaan julkisilla. Soitellaan ja txtaillaan monta kertaa viikossa, mutta vieraillaan noin kerran 3kk.
Alkkislapsi täällä: Isän kuoltua olen ollut äitiini useammin yhteydessä, n. kerran viikossa. Ennen olimme puhelimitse yhteydessä n. kerran kuukaudessa. Vaikka välimatka on kasvanut, niin silti olen äidin kanssa tekemisissä enemmän, kuin ennen isäni kuolemaa. Tapaamisia ei ole ihan kuukausittain, mutta aina matkani sijoitan niin, että voin äitinikin huomioida.
Niin ja tämä tulee ihan omasta halusta, ei äidin pakottamana velvoitteena, niinkuin ap: aloituksesta voisi päätellä.
Vanhempiasi näet niin usein kuin tuntuu hyvältä. Jos kerran kuussa riittää, niin ok, eiköhän se riitä vanhemillesikin.
Kun vanhemmat kuolee. Niin ei tarvitse käydä ollenkaan.
T: 32 vuotiaana vanhempansa menettänyt.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 00:19"]
Entä alkoholisoituneiden?
[/quote]
Alkoholisoituneet vanhempani soittavat minulle vain humalassa. ei muuten.
Ei ole mitään sääntöä kuinka usein ihmisiä "pitää" tavata. Tapaa sen verran kun haluaa tai on tapaamatta.
En käy ollenkaan, välit sen verta huonot
En osaa sanoa kuinka usein kävisin tuolla välimatkalla, ehkä 1-2 kertaa kuukaudessa? Nyt asun äitini kanssa samassa kaupungissa ja vierailen lähes joka viikko. Ihan poikkeustapauksissa jää joskus viikko välistä, jos on kiireitä.