Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi ja appi eivät käy, vaikka lupaavat!

Vierailija
15.03.2014 |

Tämä toistuu saman kaavan mukaan; perhejuhlassa luvataan tulla käymään heti ensi viikolla. Tämä sanotaan hyvin selkeästi jonkun silmäätekevän, esim. kastejuhlassa papin kanssa samassa pöydässä. Asutaan pienellä paikkakunnalla kaikki, joten myös pappi kuulu anoppilan perhetuttuihin - niin pieni paikkakunta ei kuitenkaan ole että totuus vierailujen toteutumisesta paljastuisi. Minua harmittaa se että olemme lapsipuolen asemassa, etenkin lapsemme kohdalta.

Itse olen alkanut laistamaan perhejuhlistansa. Voin aivan hyvin jäädä kotiin hoitamaan erityistä lastamme jonka kansa on työlästä ja vaarallistakin liikkua. Mies voi mennä muiden lastemme kanssa ja näkee samalla sisaruksiaan. Välttyvätpä valehtelemasta, eikä minunkaan tarvitse pimittää turhautumistani.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No seuraavalla kerralla, jos sanovat noin, sanot kovaan ääneen: Voi, miten mukavaa! Siitä onkin jo kulunut niin pitkä aika kun viimeksi kävitte, etten oikein muistakaan? Olisiko siitä jo vuosi?

Vierailija
2/3 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin tekemään samaa, anoppi aina kiitteli esim. synttärikutsusta ja sanoi tulevansa mutta sitten kun soitettiin oletko tulossa tuli seuraavanlaisia vastauksia:

Oliko se tänään, mä muistin että viikon päästä

Ei ole oikein mitään päälle pantavaa tuun sitten toisella ajalla ku ei ole muita

Nyt ei kyllä uskalla lähteä tuntuu että iskee kihti ku söin silakkaa

Koskaan ei ole tullut toisella kertaa..

Mutta auta armias kun me peruutimme tulomme hänen juhliinsa niin herne nenässä puoli vuotta, viimeisellä kertaa sanoi miehelleni ettei viitsi edes kutsua kun ei tulla niin mies vastasi että sama vika. Ja mulle kyllä sopii, eipä tuo akka ole meidän lapsille mummu ollut koskaan, lasten serkut tärkeempiä:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 20:30"]

No seuraavalla kerralla, jos sanovat noin, sanot kovaan ääneen: Voi, miten mukavaa! Siitä onkin jo kulunut niin pitkä aika kun viimeksi kävitte, etten oikein muistakaan? Olisiko siitä jo vuosi?

[/quote]

Mutta mä en kehtaa, koska alkaisin ihan varmasti itkeä. Kun olen hiljaa tai vastaan, että voi kuinka kivaa, niin pystyn näyttelemään pettymykseni. Ja kyllä ne noin kerran vuoteen käy, viimeksi yllättivät syyskuussa kun tosiaan tulivat käymään. Ja sitä edellinen käynti oli syksyllä 2012. Syksyn jälkeen tosiaan kastejuhlissa puhuivat että tulevat ensi viikolla, ätini tavatessaan olivat sanoneet tulevansa loppuviikosta, lapsen synnttärien sijaan menivät yksille viisikymppisille ja lapsemme sai lahjansa apen 65 v juhlissa. Ja jouluna sanoivat tulevansa välipäivinä ja tuovansa lahjat silloin, kun itse poikkesimme viemään lahjat aatonaattona. Lahjoja ei olla saatu, ne kai saa vain olemalla aattona tai joulupäivänä läsnä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi