Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GoFatGo alkaa huomenna! Perkele, nyt ryhdistäydyn!

Vierailija
15.03.2014 |

Nyt napsahti päässä. Olen ollut läski jo vuosikausia. Marraskuun alkupuolella paino oli n. 105kg (pudonnut reilussa vuodessa 15kg) ja sen jälkeen homma on lähtenyt lapasesta. Nyt painoa on varmaan 110kg, käyn huomenna puntarilla. Kun pituutta on 162cm, on tuo ihan jäätävän paljon.

Söin juuri pizzerian pizzan ja 100g suklaalevyn. Ei tehnyt edes tiukkaa. Sitten se iski: päätös muuttaa elämä. Tänään en laita suuhuni enää muuta kuin vettä. Googlasin Go fat go -ohjeet ja aloitan niillä heti huomenna. Tästä syvemmälle ei voi enää vajota vaan nyt on tehtävä jotain. Ikääkin on jo 39. Haluan "helpon" alun, haluan päästä vauhtiin ilman kaloreiden laskemista. Sen homman opettelen hiljalleen matkan aikana.

Repsahduksia tulee aivan varmasti ja minulle onkin suurin kynnys siinä, että pääsen niiden jälkeen heti takaisin ruotuun. Se vaatii tsemppiä. Monta laihdutusyritystä on jo takana, mutta vielä koskaan ei ole ollut näin varma ja rauhallinen olo onnistumisesta.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Minulla on viimein varmuuden suhteen sama tilanne, päätin alkuvuodesta aloittaa ja olen saanut muutettua ajattelutapaani eli yhteen repsahdukseen ei koko elämä kaadu eikä sen jälkeen tarvitse kuukautta porsastella kuten minulle on yleensä käynyt. Pudotettavia kiloja on minulla paljon vähemmän, ehkä noin 15 kg vielä ja kuutisen kiloa on tähän mennessä lähtenyt. Haluan toimia maltillisesti ja opetella uudet elämäntavat joita voin noudattaa vielä laihduttuanikin, siksi olen lisännyt liikunnan määrää reilusti ja sen lisäksi olen karsinut turhat hiilarit, mutta syön kuitenkin yhä kaurapuuroa ja ruisleipää sekä hedelmän tai pari päivässä. Olo on aivan erilainen jo nyt, olen ymmärtänyt, että se on ylensyöminen mikä minua on väsyttänyt ja tehnyt heräämisen aamulla vaikeaksi jopa yhdeksän tunnin unien jälkeen.

Onnea urakkaasi, onnistut siinä varmasti kun asenne on nyt kohdillaan.

Vierailija
22/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, kerro mikä tää gofatgo on :D im in!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ap tutustuisin kiloklubi.fi:hin ja alottaisin elämäntapamuutoksen. Elämäntapamuutos on pidempiaikainen ratkaisu, toisin kuin nuo laihdutuskuurit. Laihdutuskuureilla repsahtelee nälissään herkkuihin ja kuurin jälkeen palaa takaisin entiseen ruokavalioon ja entisiin kiloihin korkojen kera.

Tsemppiä laihdutukseen kuitenkin :)

Vierailija
24/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 18:57"]ap, kerro mikä tää gofatgo on :D im in!

[/quote]

Google on ystävä.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
25/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Tarkoitus on tosiaan tutustua esim. just Kiloklubiin, mutta koska mulla ei ole mitään kokemuksia kaloreista sun muusta, haluan päästä ensin alkuun selvillä ohjeilla ja opetella Kiloklubin tyyppiset jutut rauhassa. Oon joskus katsonut Kiloklubia ja kaiken syömisen kirjaaminen sinne heti tuntui niin valtavalta urakalta.

Vierailija
26/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman perkelettä onnistut paremmin. Laihduttamisessa et häntä tarvitse ja muutenkin pidä etäisyyttä häneen.

Vierailija
27/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista tärkein sääntö, eli syö riittävän usein pieniä annoksia sellaista ruokaa, josta ei kerry liikaa kaloreita. Silloin sulle ei koskaan tule niin kova nälkä, että repsahdat etkä syö niin paljoa, että vatsalaukku venyy takaisin auton tavaratilan kokoiseksi. Sopiva ruokailuväli on kaksi tuntia ja suosi välipaloina vihanneksia, kuten porkkanoita, kurkkua, tomaatteja ja vaihtelun saamiseksi myös hedelmiä. Ja heti, jos sulle tulee kylmä (sormet menevät kylmiksi), niin syö jotain pientä, jottei kroppa ajaudu säästöliekille, et jaksa tehdä mitään ja laihduttaminen itseasiassa hidastuu. Näin keväällä kannattaa aloittaa säännöllinen kävelylenkkien tekeminen, niin energiankulutus kasvaa, laihtuminen nopeutuu ja paikat kiinteytyvät hurjaa vauhtia. :)

Vierailija
28/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut kiloklubia, kalorilaskuria, karppausta, keventäjiä, kutrausta, vähärasvaista kitudieettiä, kotiruokaa ilman herkkuja. Olen onnistunut ja epäonnistunut.

Ongelmani on aina ollut ahmimiseen sortuminen, myös silloin, kun olen yrittänyt pitää kalorit yli 2 000 ja syödä kaikkea ilman morkkiksen tunteita. Siltikin olen niiden normaalisyömisten lisäksi ahminut sokerisia herkkuja. 

Aloitin seitsemän viikkoa sitten GFG:n skeptisenä, ajattelin, että noudatan pari viikkoa ja alan sitten muokkaamaan "normaalimpaan" suuntaan. Yllättäen en ole mitenkään kyllästynyt ruokavalioon, nälkää, herkkuhimoja, ahmimista tai repsahduksia ei ole ollut lainkaan. Suklaata olen syönyt kerran ja pullaa kolmesti suunnitellusti, eikä ollut mitään ongelmaa palata ruokavalioon, eivätkä nuo nyt niin kovin herkulta enää maistuneetkaan. Vyötäröltä on viimeisen kuukauden aikana kadonnut kolme senttiä. 

En uskalla vieläkään paukutella henkseleitä, mutta hyvin on mennyt tähän asti. Tsemppiä ap, kertoilehan miten sujuu.

Vierailija
29/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, kuinka päiväsi on mennyt?

Vierailija
30/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Mulla on NÄLKÄ! Aamulla söin puuron, lounaaksi kanasalaatin, välipalaksi rahkan + 6 cashew-pähkinää pussin pohjalta ja äsken juuri kanaa, perunaa ja salaattia. Salaattia saattoi tulla jopa 100g liikaa, muuten ohjeen mukaan. Aamupalan jälkeen olin kylläinen, mutta sen jälkeen on ollut koko ajan nälkä. Tai no just nyt ei ole, mutta en ole kylläinenkään vaan enemmänkin olisin voinut syödä.

Juoksin koko eilisen päivän ja viime yön vessassa. Tänään juominen on jäänyt liian vähäiseksi, pitää muistaa tsempata huomenna.

Lounaaksi täytyy pyrkiä ottamaan "lämmintä" ruokaa, sillä se tuntuu jotenkin täyttävämmältä (vaikkei niin välttämättä olisikaan). Nyt täytyy tsempata ilta ja huomenna on taas uusi päivä.

Vierailija
31/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lounasaineksista keittää keiton? Suurustaa sen kanamunavalkuaista vastaavalla määrällä soijaproteiinijauhoa?

Vierailija
32/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et AP anna periksi, me kannustetaan sinua!

Vierailija
33/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö ap niitä mehukeittoja? Minulla keinomakea aiheuttaa näläntunnetta, pakastemarjat ovat tietysti muutenkin "täyttävämpiä". Kun sinulla tuota ylipainoa on aika paljon, kalorivajekin on suurempi kuin normaalipainoisella laihduttajalla. Jos nälkä vaivaa, mutta ruokavalio tuntuu muuten hyvältä, lisäisin vähän kalorien määrää. Kolme päivää menisin näillä, keho huutaa sokeripulaansa ja kun se koukku on katkaistu ei tule nälkäkään niin helpolla.

Vierailija
34/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kannustuksesta! Päivällisestä on reilu tunti ja voisin syödä vaikka mitä :( Tekee siis mieli ihan tavallista ruokaa: ruisleipää Oivariinisipaisulla ja juustolla, munakasta jne. Tämän ja muutaman seuraavan päivän menen ohjeen mukaan, mutta jos näin kova nälkä on vielä loppuviikostakin, lisään esim. lounaalle ruisleipäviipaleen, syön kananmunan tai avocadoa jne. Pudotus kaloreissa on ihan valtava ja kroppa varmaankin vähän shokissa :)

Tuo sokerikoukku on varmasti ihan tosiasia, suklaa on mielessä koko ajan. Kokemuksesta tiedän, että pääsen siitä eroon muutamassa päivässä, joten nyt vain pitää sinnitellä. Huoh. Kohta suihkuun ja yritän venyttää iltapalarahkaa n. klo 21 saakka. Sitten nukkumaan ja aamulla saakin syödä taas puuron :) Ap.

Vierailija
35/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

28, samasta syystä kuin sinäkin: hyvien rasvojen takia. Jokunen vuosi sitten soijalesitiini oli mukana gfg:ssä.

Vierailija
36/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 13:53"]

Lue laihdutusblogeja, saat vertaistukea. Tai perusta oma. Tuun tsemppaamaan sua blogiin jos linkität osoitteen.

[/quote]

En ole kukaan täällä kirjoittaneista, mutta aloitin tänään just oman laihdutusblogin. Jos kiinnostaa seurata 20 kg:n pudotusta, jolle olen antanut aikarajaksi 5 kk, niin ei muuta kuin lukemaan. Pyrin postaamaan useamman kerran viikossa ja kuviakin on tulossa jossain vaiheessa.

http://seonpaastakiinni.blogspot.fi/

Vierailija
37/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:52"]

28, samasta syystä kuin sinäkin: hyvien rasvojen takia. Jokunen vuosi sitten soijalesitiini oli mukana gfg:ssä.

[/quote]

Soijalesitiini ehkäisee myös treenikipuja.

Vierailija
38/55 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette maksais sitä viittä kymppiä Fitfarmaille,että saisitte ne oikeet ohjeet ja neuvot. Siellä on meneillään se superdiettiä eli entinen gfg, mut ohjeistus on muuttunu vaihtelevammaksi ja neuvot sais sieltä... mutta toisaalta, se perusrunko toimii pirun hyvin, gfg:llä jos millä kannattaa aloittaa se elämäntapamuutos.

Minäkin aloitin. Entinen BMI 28 on nyt pysyvästi ollu pari vuotta max 24 ja "kaikkee" syön. Ennenkaikkea opin annoskoot ja oikean ruokailurytmin sekä "järkevän" syömisen. Alussa vedin sen kolme viikkoa, sitten "repsahdin" takas vanhaan,mutta pikkuhiljaa pakottamalla aloin toteuttaa tota jokapäivä ja lisäsin liikuntaa pikkuhiljaa.

Nykyisinkin, jos alkaa housut kiristää, vedän lähes pilkulleen ohjeen mukaan muutaman päivän tota,että kuri palautuu ja hyvä olo palaa takas. Usko mua, et halua enää sitä oloa takas, kun olet kerran löytänyt itsesi enegisempänä ja iloisempana!

Tsemppiä hulluna niihin v***ukunv****ttaaaa-päiviin ja ennen kaikkea onnittelut sokerikoukusta pääsemiseen jo näin etukäteen :D

Vierailija
39/55 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuuluu?

Vierailija
40/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue laihdutusblogeja, saat vertaistukea. Tai perusta oma. Tuun tsemppaamaan sua blogiin jos linkität osoitteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme