Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

GoFatGo alkaa huomenna! Perkele, nyt ryhdistäydyn!

Vierailija
15.03.2014 |

Nyt napsahti päässä. Olen ollut läski jo vuosikausia. Marraskuun alkupuolella paino oli n. 105kg (pudonnut reilussa vuodessa 15kg) ja sen jälkeen homma on lähtenyt lapasesta. Nyt painoa on varmaan 110kg, käyn huomenna puntarilla. Kun pituutta on 162cm, on tuo ihan jäätävän paljon.

Söin juuri pizzerian pizzan ja 100g suklaalevyn. Ei tehnyt edes tiukkaa. Sitten se iski: päätös muuttaa elämä. Tänään en laita suuhuni enää muuta kuin vettä. Googlasin Go fat go -ohjeet ja aloitan niillä heti huomenna. Tästä syvemmälle ei voi enää vajota vaan nyt on tehtävä jotain. Ikääkin on jo 39. Haluan "helpon" alun, haluan päästä vauhtiin ilman kaloreiden laskemista. Sen homman opettelen hiljalleen matkan aikana.

Repsahduksia tulee aivan varmasti ja minulle onkin suurin kynnys siinä, että pääsen niiden jälkeen heti takaisin ruotuun. Se vaatii tsemppiä. Monta laihdutusyritystä on jo takana, mutta vielä koskaan ei ole ollut näin varma ja rauhallinen olo onnistumisesta.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä Jutan ohjelmassa joku laittoi pirtelöönsä soijalesitiiniä. Minua reumaatikkoa tietenkin kiinnostaa, että mikä siinä soijalesitiinissä hyödyttää laihduttajaa? Itse syön sitä kipujen kohtuullistamiseksi. Tarvin niin sanotusti öljyä koneeseen että se toimii.

Vierailija
2/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 19:01"]

Sinuna ap tutustuisin kiloklubi.fi:hin ja alottaisin elämäntapamuutoksen. Elämäntapamuutos on pidempiaikainen ratkaisu, toisin kuin nuo laihdutuskuurit. Laihdutuskuureilla repsahtelee nälissään herkkuihin ja kuurin jälkeen palaa takaisin entiseen ruokavalioon ja entisiin kiloihin korkojen kera.

Tsemppiä laihdutukseen kuitenkin :)

[/quote]

No mutta, go fat go ON elämäntapamuutos, ei pikadieetti. Olen noudattanut kyseistä ruokavaliota viikon verran ja merkannut kaikki syömiseni kiloklubiin. Kaikki "pallurat" pysyvät vihreinä. Ruoka on monipuolista ja hyvää. Ainoastaan maitorahkan suuri määrä arveluttaa ja aion vaihtaa maitorahkan johonkin vaihtoehtoiseen välipalaan/ iltapalaan, kunhan kilot karisevat ensin. 

[/quote]

No meinaatkos tuolla samalla ruokavaliolla jatkaa loppuelämäsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa soijalesitiinistä kun GFG:ssä sitä ei käytetä. Esim. tällainen linkki löytyi googlaamalla: http://paarynapiukaksi.blogspot.fi/2012/08/soijalesitiini.html

Minä en peruspullerona syö muita lisäravinteita kuin omega-kapseleita (GFG on aika vähärasvainen) ja multivitan päivässä.

Vierailija
4/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut, että GFG on ihan hyvä loppuelämän ruokavalion pohjaksi. Rahkavälipala voisi vaihtua vaikka hedelmään ja muutamaan manteliin, samoin hyvien rasvojen määrää voisi nostaa. Mutta jos nämä ruoat alkavat ylitsepääsemättömästi kyllästyttää, kokeilen jotain muuta.

11

Vierailija
5/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:06"]Minä olen ajatellut, että GFG on ihan hyvä loppuelämän ruokavalion pohjaksi. Rahkavälipala voisi vaihtua vaikka hedelmään ja muutamaan manteliin, samoin hyvien rasvojen määrää voisi nostaa. Mutta jos nämä ruoat alkavat ylitsepääsemättömästi kyllästyttää, kokeilen jotain muuta.

11

[/quote]

Lähinnä kalorimäärät tökkii loppuelämän ruokavaliota ajatellen. Ei elimistö tuollaisilla kalorimäärillä jaksa pitkiä aikoja.

Vierailija
6/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä voiton puolella ja on kyllä ollut vähän nälkä :( Annokset ovat pieniä entiseen verrattuna, mutta ne entisen kokoiset annokset mut tähän on tuoneetkin, joten muutosta pitää tulla. Iltapalarahka vielä syömättä. Vettä olen yrittänyt muistaa juoda, mutta siinä pitää tsempata.

Laitoin äsken huomiset eväät valmiiksi: kaurahiutaleet valmiiksi rasiaan ja toiseen rasiaan raejuusto ja marjat (syön aamupalan töissä). Lounaaksi huomenna kanasalaattia. Se on muuten valmiina, mutta heitän aamulla sekaan raejuuston ja öljyn. Nälkä tulee olemaan, olen tottunut vetämään kunnon annoksen työpaikkaruokalassa... Välipalarahkana on huomenna ja tiistaina Elastisen mainostama proteiinirahka, sillä niitä on 2 jääkaapissa ja niissä meni tänään päiväys umpeen. Kaikki nämä pitää roudata huomenna mukaan töihin, huh!

Mutta hyvä fiilis edelleen ja luja usko siihen, että nyt onnistun. Viikolla aion joku ilta laittaa ruokaa valmiiksi ja googlailla reseptivinkkejäkin. Ap.

Vierailija
7/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä mitään uutta ole, että laihdutuksessa kalorimäärät pidetään hieman pienempinä kuin mitä tavoitepainon ylläpidossa? Jos pitäisi kalorit nostaa vaikka 2000/päivä lorauttelisin öljyä ruokiin, söisin useammin lohta, raejuuston tilalla kananmunia, rahkan tilalla turkkilaista jogurttia, pari hedelmää, isompia pasta- ja riisiannoksia. Voileipää puuron tilalle. Ilmeisesti kyselijä hakee nyt sitä, että tässä on tarkoitus vetää tiukka kuuri läpi, ja sen jälkeen alkaa syödä taas suklaalevy päivässä. En keksi miksi GFG olisi erityisen huono ruokavalio.

Vierailija
8/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä myös vuoden päivät hionu ruokavalioo (hitaasti koska ahmimis taustaa,muutokset tultava nyt pysyviksi)...nyt ajattelin painon laskua tehostaakseni jättää päivälliseltä, hiilarit minimiin,eli tärkkelyksen kokonaan pois. Mun tavallinen ruokapäiväkirjan otos:

aamupala= rela leipä, kananmuna, rasvaa leivälle ja kuppi teetä

lounas= töissä koulun ruokaa, jos on kovin hiilari pitoista,otan kotoa reajuustoa lisäksi, paljon salaattia ja vähän itse ruokaa. juomana vesi

välipalaksi maitorahkaa mehusopan kanssa (sokeriton) tai hedelmä

päivällinen: lihaa/kalaa/kanaa, kasviksia,salaattiin esim loraus (pieni) salaatinkastiketta

iltapalaksi smoothie jossa maitoa,marjoja ja proteiini jauhetta (makuna nyt valkosuklaa,sokerit minimissä,fastin tuote)

Vierailija
9/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niiden leseiden pitää olla kitkeriä vehnäleseitä? Kauraleseillä on veren LDL-arvoja laskeva vaikutus, miksi sitä ei hyödynnetä kun kerran niitä leseitä pitää syödä?

Vierailija
10/55 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 19:01"]

Sinuna ap tutustuisin kiloklubi.fi:hin ja alottaisin elämäntapamuutoksen. Elämäntapamuutos on pidempiaikainen ratkaisu, toisin kuin nuo laihdutuskuurit. Laihdutuskuureilla repsahtelee nälissään herkkuihin ja kuurin jälkeen palaa takaisin entiseen ruokavalioon ja entisiin kiloihin korkojen kera.

Tsemppiä laihdutukseen kuitenkin :)

[/quote]

No mutta, go fat go ON elämäntapamuutos, ei pikadieetti. Olen noudattanut kyseistä ruokavaliota viikon verran ja merkannut kaikki syömiseni kiloklubiin. Kaikki "pallurat" pysyvät vihreinä. Ruoka on monipuolista ja hyvää. Ainoastaan maitorahkan suuri määrä arveluttaa ja aion vaihtaa maitorahkan johonkin vaihtoehtoiseen välipalaan/ iltapalaan, kunhan kilot karisevat ensin. 

[/quote]

No meinaatkos tuolla samalla ruokavaliolla jatkaa loppuelämäsi?

[/quote]

Meinasin. Mitäs vikaa siinä ruokavaliossa on? 

t. tuo kakkoslainatun kirjoittaja

Vierailija
11/55 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kannustan sinua tänäänkin! Tuota nutraajien ketjua lukiessani huomasin että he saavat syödä 100 grammaa enemmän kasviksia vuorokaudessa kun gfg-väki. Auttaisiko sellainen sadan gramman pala naurista/melonia/muuta listassa mainittua tiukassa paikassa? Tämä oli vain idea. En usko että se ainakaan pilaa dieettiä.

Vierailija
12/55 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin n 2 vuotta sitten täysin alkoholin käytön. Loppui pikkuhiljaa turvonnut olo. Krapulasyöminen on poissa. Kaikki maistuu nykyään liian suolaiselta.

Vierailija
13/55 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, kannustan sinua tänäänkin!

Vierailija
14/55 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 19:42"]

Kiitos kannustuksesta! Päivällisestä on reilu tunti ja voisin syödä vaikka mitä :( Tekee siis mieli ihan tavallista ruokaa: ruisleipää Oivariinisipaisulla ja juustolla, munakasta jne. Tämän ja muutaman seuraavan päivän menen ohjeen mukaan, mutta jos näin kova nälkä on vielä loppuviikostakin, lisään esim. lounaalle ruisleipäviipaleen, syön kananmunan tai avocadoa jne. Pudotus kaloreissa on ihan valtava ja kroppa varmaankin vähän shokissa :)

Tuo sokerikoukku on varmasti ihan tosiasia, suklaa on mielessä koko ajan. Kokemuksesta tiedän, että pääsen siitä eroon muutamassa päivässä, joten nyt vain pitää sinnitellä. Huoh. Kohta suihkuun ja yritän venyttää iltapalarahkaa n. klo 21 saakka. Sitten nukkumaan ja aamulla saakin syödä taas puuron :) Ap.

[/quote]

Lisää rasvaa, se pitää nälkää hyvin. Jos olet sokerikoukussa niin jätä leivän syöminen vähiin.

Nälkä on laihduttajan vihollinen, ja se voittaa aina. Rasva on nälän vihollinen.

Vierailija
15/55 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas ja kannustan sinua tänäänkin!

Vierailija
16/55 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Kiitos uusista kommenteista! Eilinen meni hyvin, mutta nälkä oli. Tänään oli jo kauan tiedossa ollut työpalaveri, johon kuului isomman luokan myöhäinen lounas ja alkuiltakahvi herkkuineen. Söin aamulla normaalisti puuron ja ennen tuota lounasta 1 ruisleipäsiivun juustolla ja tomaatilla. Palaveriaterialla söin hyvää ruokaa riittävästi :) Nyt on vielä vähän täysinäinen olo... Illalla iltarahka ja huomenna takaisin ruotuun!

Tein eilenkin salaatin lounaaksi ja taidan olla vähän outo, sillä minusta tuo 200g kasviksia / ateria on todella vähän! Taidan jatkossakin suosia lounassalaattia (sen syömisen jälkeen ei tule väsymystä), mutta laitan salaattiin ihan niin paljon "salaattiosastoa" (salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia jne.) kuin huvittaa. Voin hyvin kuvitella, että pelkkä salaattipohjani painaa 400g! Muutenkaan en oikein usko siihen, että kasvisten ohjetta suurempi määrä millään aterialla kaataa dieettiäni :) Proteiinin ja hiilarit pidän ohjeiden mukaisessa määrässä, aamupuuroon ja lounassalaattiin laitan sen 10g öljyä.

Veden juonti on edelleen ihan olematonta. Mikä siinä onkin niin vaikeaa?

Vierailija
17/55 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota sitä kasvista vaikka kilo päivässä. Se ei kaada dieettiä. Käy katsomassa osoitteessa www.fineli.fi kasvisten kaloripitoisuuksia. Kaikkia kasviksia joiden kaloripitoisuus on alle 50 voi vetää kaksin käsin.

Osta light-mehua veden maustamiseksi. Nyt on tullut uusi omenapäärynä-maku jota pystyy juomaan. Kannattaa kuitenkin kysyä hammaslääkäriltä mehun happamuudesta ettei kiille mene. 

Vierailija
18/55 |
26.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, miten menee ap?

Vierailija
19/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan mielelläni edistystäsi ja kuulumisiasi vaikkapa tässä ketjussa. T. Samaa kaliiberia oleva

Vierailija
20/55 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitset siinä perkelettä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme