Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13v poikani kärähtänyt tupakoinnista jo kolmesti

Vierailija
15.03.2014 |

Olen antanut arestia ja lopettanut rahan antamisen hänelle. Ei tunnu auttavan. Aina kavereilta tullessaan haisee röökiltä. En enää tiedä mitä tehdä. Poikani on ollut myös umpikännissä pariin otteeseen. Minä ja mieheni emme itse polta tai ryyppää, joten olisiko kyse vain pojan kokeilunhaluista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele hänen kanssa. Miksi tekee? Hakeeko hyväksyntää? Yms...

Vierailija
2/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytös ei parane ota älypuhelin pois ja tavallinen tilalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 13:12"]

Jos käytös ei parane ota älypuhelin pois ja tavallinen tilalle

[/quote]

Ja sitten et ehkä saa häntä kiinni enää ollenkaan, kun on mielummin ilman puhelinta kuin vanhalla ei-uskottavalla (kokemusta on).

Vierailija
4/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä aloitin polttamisen 12v ja mikään vanhempien saarna ei auttanut. Kyllä sen kieltäminen vaikeaa on ja siinä vaiheessa kun kehittyy nikotiini riippuvuus se kieltäminen ei auta enää yhtään mitään. Se kokeilunhalu muuttuu nikotiini koukkuun hyvinkin äkkiä...Lopetin vasta 35v tupakoimisen, yksi perkeleen "huume" se on, minut ainakin koukutti totaalisesti.

Vierailija
5/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ite kun kärähdin pari kertas niin vanhemmat piti semmosen puhuttelun että hävetti niin paljon etten enää röökiin koskenut, en halunnut jäädä enää kiinni. Varmaan kannattais ihakn vakavalla naamalla kertoa miten surullinen ja pettynyt on toimintaan, ettei ole muuta mahdollisuutta kun lopettaa rahan antaminen kokonaan/tiukat kotiintuloajat jne. Se ainakin kolahti muhun, toisaalta mä olin aika miellyttämishaluinen vanhempiano kohtaan.

Vierailija
6/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta enää mikään. Peli on jo menetetty. Kun on jo polttanut ja dokannut, edessä on alamäki. Tuon ikäisenä aloittanut, niin päätyy ammattikouluun, jättää intin käymättä ja pössyttelee pilveä 17-18- vuotiaana. Kaksikymppisenä on jo masennuksen takia MTT:n potilas. Valitettavasti nähty liian monta kertaa.

Vierailija
7/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kerroin suoraan vanhemmilleni 13vuotiaana että tupakoin ja vanhemmat kielsivät itseltään asian että "ei meidän tyttö polta." Asia jäi siihen, sain pari kertaa asiasta kunnon huudot ja kerran selkäsaunankin, mutta vanhempani käsittelivät asian kovin huonosti (vanhemmat itse polttavat). Ehkä paremmin oisin uskonu jos mun kanssa ois istuttu alas ja puhuttu.

Esim, mieti kuinka paljon rahaa siihen tulee kulumaan. Tuon ikäinen polttaa varmaan vain askin viikossa, joten voit kokeilla että jos lapsi pidättyy tupakasta, laitat lasipurkkiin joka viikko sen vitosen ja vuoden päästä ostatte rahalla jotain kivaa! Tai sitten se, kuinka tyttöjen mielestä on ällöä kun poika haisee pahalle (teidän tapauksessa siis), mitä ikinä konkreettista keksitkään!

Itse lopetin 3kk sitten tupakoinnin, rahaa jää kuukausittain käteen noin 300e enemmän ja olen saanut maku- sekä hajuaistit takaisin. Ihailen ihmisiä joilla ei tätä ällöä tapaa ole ollutkaan.

Vierailija
8/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin tietää. Onko lapsellasi harrastuksia? Onko hän alkanut kovin varhain viettämään

aikaa kaveriporukassa? Millainen suhde teillä on, keskusteletteko asioista?

Vierailija
9/9 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 13:37"]

Itse kerroin suoraan vanhemmilleni 13vuotiaana että tupakoin ja vanhemmat kielsivät itseltään asian että "ei meidän tyttö polta." Asia jäi siihen, sain pari kertaa asiasta kunnon huudot ja kerran selkäsaunankin, mutta vanhempani käsittelivät asian kovin huonosti (vanhemmat itse polttavat). Ehkä paremmin oisin uskonu jos mun kanssa ois istuttu alas ja puhuttu.

Esim, mieti kuinka paljon rahaa siihen tulee kulumaan. Tuon ikäinen polttaa varmaan vain askin viikossa, joten voit kokeilla että jos lapsi pidättyy tupakasta, laitat lasipurkkiin joka viikko sen vitosen ja vuoden päästä ostatte rahalla jotain kivaa! Tai sitten se, kuinka tyttöjen mielestä on ällöä kun poika haisee pahalle (teidän tapauksessa siis), mitä ikinä konkreettista keksitkään!

Itse lopetin 3kk sitten tupakoinnin, rahaa jää kuukausittain käteen noin 300e enemmän ja olen saanut maku- sekä hajuaistit takaisin. Ihailen ihmisiä joilla ei tätä ällöä tapaa ole ollutkaan.

[/quote]

Valitettavasti suurin osa niistä tytöistäkin polttaa, joten turha tuo, että tytöt ei tykkää jos haiset tupakalle. En halua mitenkään yleistää, mutta kyllä surullisen moni nuori polttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi