Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako laavun tehdä jokamiehen oikeudella metsään

Vierailija
16.11.2020 |

Löydettiin aivan ihanan paikka metsästä laavulle, en tiedä onko valtion vai yksityisen maita. Tekisi mieli tehdä sinne laavu ja tulistelupaikka.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. 

Vierailija
2/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa tehdä ilman maanomistajan lupaa, nuotiota ei saa polttaa ilman maanomistajan lupaa eikä katkoa  puita tai oksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti Lavvua tarkoitit, kultuurin omimista!

Joko niin että käytät nettiä koska olet saameleinen tai lavvusta jauhaat jos et ole.

Vierailija
4/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ilmeisesti Lavvua tarkoitit, kultuurin omimista!

Joko niin että käytät nettiä koska olet saameleinen tai lavvusta jauhaat jos et ole.

Onko sinulla kaikki hyvin?

Huolestunut

Vierailija
5/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei todellakaan saa. Edes nuotiota et saa tehdä ilman lupaa.

Vierailija
6/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Ootko Helsingistä?

Vierailija
7/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣🤣

Vierailija
8/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
9/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaatuneista rangoista saa rakentaa "majan". Kunhan ei kaada yhtään puuta. Mutta mieluummin älä rakenna...

Tulta ei saa tehdä kuin viralliselle tulentekopaikalle.

Vierailija
10/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noitakin nyt korvissa valvoo? Kyllä mä olen ainakin retkeillyt tässä maassa paljonkin niin että tarppilaavu on ollut suojana ja tulenkin olen tehnyt, ja koska en tykkää retkeillä turisteja kuhisevia valmiita reittejä, niin ei ole ollut valmiita luvallisia tulentekopaikkoja missään. EIpä ole kukaan koskaan 20 vuoden retkeilyharrastuksen aikana tullut valittamaan. 

Vierailija
11/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noitakin nyt korvissa valvoo? Kyllä mä olen ainakin retkeillyt tässä maassa paljonkin niin että tarppilaavu on ollut suojana ja tulenkin olen tehnyt, ja koska en tykkää retkeillä turisteja kuhisevia valmiita reittejä, niin ei ole ollut valmiita luvallisia tulentekopaikkoja missään. EIpä ole kukaan koskaan 20 vuoden retkeilyharrastuksen aikana tullut valittamaan. 

Saahan tarpin levittää laavuksi, kun sitten korjaa poiskin. Periaate on, että leiriytymisestä ei saisi jäädä jälkeä.

Ap tarkoittanee(?) hirsirakenteisen laavun rakentamista. Ei semmoista pysyvää rakennelmaa saa tehdä ilman lupia.

Tulenteko on harkinnanvaraista. Kuivana vuodenaikana se on kiellettyä muualla kuin eristetyllä paikalla. Itse käytän reissuilla risukeitintä, joka on tiukasti tulkiten avotuli.

Keitin on kumminkin teräsalustalla ja valkea pienikokoinen. Metsäpalovaroituksen aikaan en ehkä käyttäisi sitäkään.

Vierailija
12/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saisi edes oksaa taittaa elävästä puusta niin Ap mitäpä luulet..saako rakentaa?

Vierailija
13/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

10, kyllä se vituttaa kun omilla maillaan kävelee ja huomaa että on taas nuotiota poltettu ja jätetty roskat. et ole vain sattunut samaan aikaan metsälle omistajan kanssa...

Vierailija
14/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten maille saa mitään majaa rakentaa edes kuolleista puista.

Vierailija
15/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen maille tulenteko EI ole mitään harkinnanvaraista. Niin ei saa tehdä, kaupunkipellet.

Vierailija
16/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ajattelin rakentaa jokamiehenoikeudella kesämökin, löytyi niin kaunis ranta.

Vierailija
17/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin metsässä oli noin hehtaarin metsäpalo, poliisit tutkivat ja syyksi paljastui nuotio, keskellä kesää. Onneksi myös syyllinen löytyi. Korvessakin on silmät ;)

Ei tietenkään saa tehdä laavua, toisten maalle. Saako naapuri tulla sinun maillesi majailemaan? Mitä enemmän suomalainen erikoisuus, jokamiehenoikeudet, alkavat tökkimään maanomistajia, sen varmemmin se loppuu.

Vierailija
18/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsän saa vaikka polttaa, jos siitä ei jää kiinni.

Vierailija
19/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä voi tehdä, mutta niitä puretaan aina keväällä.

Vierailija
20/52 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen maille tulenteko EI ole mitään harkinnanvaraista. Niin ei saa tehdä, kaupunkipellet.

Ite olet pelle. Esim. Lapissa on paljon valtion maita, missä retkeilijät saavat tehdä tulet. Huolellinen pitää tietysti olla tulen käsittelyssä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi