Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, kolmivuotias vielä vaipoissa, niksejä?

Vierailija
15.03.2014 |

Eli mun kolmivuotias lapseni ei halua siirtyä vaipoista pikkareihin.

Mä olen itse etävanhempi ja lapsi on mulla aina kun on vapaata. Voi olla kerran viikossa, joskus ei yhtään päivää viikossa kun sitten seuraavalla viikolla 4päivää etc. Eli ei säännöllistä yhtään.

Lähivanhempi on kuulemma yrittänyt saada lasta pois vaipoista, mutta oman elämänsä stressin takia pysty tai jaksa tapella lapsenkanssa. Eli kysymys on tällä hetkellä että lapsi itse ei halua käyttää pikkareita.Hän haluaa vaipat!

Olemme kokeilleet pottakarkkeja (eli aina kun käy potalla saa jonkun namin etc ''palkinnoksi''). Aluksi se kannustkin lasta, enää ei.
''Kiristyskin'' on ollut käytössä (mm. ei lähdetä ulos ennen kuin olet käynyt potalla jne) mutta ei tuota tulosta.

Kun mulla oli viikon loma tossa pari kuukautta sitten ja lapsi oli munkanssa, niin päästiin vaipoista tosi hienosti eroon. Vikat yötkin oltiin pikkareilla. Sitten lapsi palasi lähivanhemmalleen ja pääsemämme edistys vain hävisi tuhkatuuleen.....

Lapsi ei halua edes käydä potalla enään. Taistelun jälkeen sinne istuu hetkeksi ja pelkkää kitinää kuuluu.

Onko kellään siis mitään niksejä millä kolmivuotiasta saisi houkutella käymään potalla ja käyttämään pikkareita? Jotain niksejä joita lähivanhempikin jaksaisi käyttää...?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ajan kulua äläkä puhu aiheesta lapselle mitään. Sitten jonkun kuukauden kuluttua aloitatte uudelleen harjoittelut.

Meidän poika oli päiväkuiva (ilman vaippaa) vasta reilut kolmevuotiaan ja yövaipasta pääsi vasta just ennen 4v synttäreitä. Pikkusisko edistyi molemmissa tasan vuotta nuorempana. Lapset on erilaisia ja jos lapsi huomaa, että asia vanhemmalle tärkeä ja siinä painostetaan, tulee asiasta lapsellekin paineita eikä halua yhteistyöhön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi