Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairauslomalla töitä

Vierailija
16.11.2020 |

Olen ollut parisen viikkoa sairauslomalla. Joka päivä olen joutunut tekemään monta tuntia etätöitä. Nyt alkaa vähän helpottaa, kun sijaiset oppivat rutiinit eikä pidä selittää asioita heille puhelimessa. Sähköposti ja Wilma silti laulavat melkein koko ajan. Olen peruskoulun opettaja, ja omaa työtäni on todella vaikea delegoida muille. Eipä tälle mitään voi, mutta ärsyttää silti. Tällainen oli tämän päivän avautumiseni.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin kiinni ja sähköposti sulki. Ei sairaslomalla tarvitse ohjata sijaista. Se on työnantajan vastuulla.

Itse asiassa työnantaja voi velvoittaa töihin jos sairaus sen sallii.

Sairauslomatodistuksessa voi olla lääkärin kirjaamaan että soveltuu korvaavaan työhön.

Osalla aloista ihan normaalia.

Jos vaikka murtaisin nilkkani, minun saamassani poissaolotodistuksessa lukisi että soveltuu korvaavaan työhön. Ei seisomista, autolla ajamista

Vierailija
22/25 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muissa ammateissa tällaista, ettei anneta olla saikulla rauhassa?

Eiköhän kaikissa töissä, joissa voi etätöitä tehdä, niin työskennellään myös sairaana. Ei se sairausloma mitää vapaata tarkoita.

Pikkuflunssassa voi tehdä etätöitä, eikä työpaikalla edes saa mennä. Mutta jos on kunnolla sairas, niin telekommunikaatiovälineet kiinni.

Kukaan ei muuten ole töissään korvaamaton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin kiinni ja sähköposti sulki. Ei sairaslomalla tarvitse ohjata sijaista. Se on työnantajan vastuulla.

Itse asiassa työnantaja voi velvoittaa töihin jos sairaus sen sallii.

No eihän voi! Ei työnantaja voi kumota lääkärin määräämää sairaslomaa!

Eikä työnantajan tarvitse maksaa palkkaa ko. ajalta, jos ei halua.

Lain mukaan se lääkärintodistus on osoitus työkyvyttömyydestä tiettyyn tehtävään eli työnantaja voi tarjota muita töitä tai osa-aikatöitä.

Vierailija
24/25 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muissa ammateissa tällaista, ettei anneta olla saikulla rauhassa?

Eiköhän kaikissa töissä, joissa voi etätöitä tehdä, niin työskennellään myös sairaana. Ei se sairausloma mitää vapaata tarkoita.

Pikkuflunssassa voi tehdä etätöitä, eikä työpaikalla edes saa mennä. Mutta jos on kunnolla sairas, niin telekommunikaatiovälineet kiinni.

Kukaan ei muuten ole töissään korvaamaton.

Aika harvoin aikuinen ihminen on kunnolla sairas, ettei edes pakollisia hommia pysty tekemään. Ja ei, kukaan ei ole korvaamaton, mutta kyllä meillä lomautukset ja ehkä konkurssi olisi edessä, jos väärät kaksi henkilöä olisivat samaan aikaan pidempään poissa.

Vierailija
25/25 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei määrää sairauslomaa. Lääkärintodistus on asiantuntijalausunto, ei määräys. Itse olen oman vointini mukaan ollut sairauslomalla (etä)töissä.

Sairausloma voi myös olla ehdollinen, kuten täällä on todettu.

Erikoistapauksia on psykiatriset pakkohoitojutut, silloin ei voi olla töissä.