Jos ei laihdu kalorirajoituksettomalla ketolla, tarkoittaako että on jo "normaalipainossaan"?
Olen ollut nyt ketolla/vhh:lla 4kk vaihtelevin hiilarimäärin ja niitä "silmämääräisesti" tarkkaillen sen jälkeen kun ruokien hh-määrät suurinpiirtein muistissa. Jonain päivinä 10-20g hh ja maksimipäivinä ehkä 60-80g.
Olen laihtunut 2,5kg, mutta kiinteytynyt hurjasti. Aloitin 66kg ja nyt 63,5 pituus 163. Iho todella hyvässä kunnossa, virkeä olo ja treeni kulkee. Tavoitteenani ei ole laihtua enempää, mutta en silti ole mikään tosi hoikka, enemmin urheilullinen. Onko muille käynyt karppaillessa samoin, että paino jumittaa itsestään sopiviin lukemiin ilman mitään kaloritarkkailua ym?
Kommentit (2)
Mukava kuulla. Ihan oikein olette toimineet, ja tuloksia on saatu melko lyhyessä ajassa. Se kertoo tämän ruokailutavan tehokkuudesta.
Jos painon pudotus olisi tyssännyt, täytyy silloin pätkäpaasto (intermittent fasting) lisätä osaksi ruokavaliota. Yleensä ketoväki noudattaa enemmän tai vähemmän pätkäpaastoa, koska laihtumisen suurin fysiologinen este on insuliinin eritys (aina kun sylt sitä erittyy). Eli jos pelkkä keto ei riitä, niin katso ohjeet pätkäpaastoon (yleensä vuorokauden aikana syödään vain rajoitetussa ~4 aikaikkunassa ja loput ~18-20 h paastotaan laittamatta mitään suuhun elektolyyttejä lukuun ottamatta).
Mulla on ihan samanlaisia kokemuksia. Painonpudotus pysähtyi luonnollisesti siihen, että silmämääräisestikin huomasi kiinteytyneensä. Jos tästä kaloreita alkaisi vähentämään, kilot saattaisivat lähteä lihaksista.
Olen jatkanut tätä keto-vhh-linjaa jo pidemmän aikaa, koska se saa mieleni virkeäksi ja iho on minullakin kirkastunut.