Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jani Toivolan mielestä on hienoa, että

Vierailija
14.03.2014 |

lapsi voi ylpeänä sanoa, että äitini on lesbo.

Miksi ihmeessä lapsen pitää olla ylpeä vanhempansa seksuaalisesta suuntautumisesta ja miksi lesbous tai homous on jotenkin enemmän ja hienompaa kuin olla hetero?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:58"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:32"]

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt, että heteroperheen lapsella ei ole tarvetta kertoa, että äiti on hetero. Ja isäkin. Miksi ihmeessä (ja mistä ihmeestä kumpuaa) lesbon lapsella olisi tarve kertoa, ja Jani Toivolan sanoin "ylpeänä kertoa" että äitini on lesbo. Ei siis sitä, että perheessä on kaksi äitiä tms. vaan nimenomaan se, että äiti on lesbo. Miksi lapsen täytyisi julistaa asia?

Vai onko niin, että homoille ja lesboille oma seksuaalinen suuntautuminen on se vahvin asia, jonka kautta he elävät. Siksi se pitää kertoa kaikille, vaikka sillä ei olisi monella elämänalueella merkitystä.

[/quote]

"Mun äitin nimi on Marja ja isän nimi on Timo"

"Mun isä onki Pekka ja äiti Liisa"

"Hei, munki äiti on Liisa ja toinen äiti Mirja"

"Ai miten sul on kaks äitii? Onks sun äiti ja isä eronnu ja isällä uus vaimo niinku meijän luokan Petjalla"

"Eiku mun äidit on naimisissa keskenään. Ne on lesboja."

"Aijaa. Mennääks keinuihin?"

"Joo!"

Siinä sulle julistusta :D

[/quote]

Selkis, kaksi naista on lesboja, jos ne on naimisissa keskenään. Seksuaalisella suuntautumisella ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

[/quote]

Öhö öhö! Aivan yhtä vähän kuin heteroilla.

Vierailija
22/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on julmaa hankkia lapselleen silmälasit tai jättää värjäämättä punainen tukka neutraalimmaksi. Tuskin tulee hei kovin suositttu lapsesta. Kiusaamista tulee kyllä nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:01"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:48"]

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt, että heteroperheen lapsella ei ole tarvetta kertoa, että äiti on hetero. Ja isäkin. Miksi ihmeessä (ja mistä ihmeestä kumpuaa) lesbon lapsella olisi tarve kertoa, ja Jani Toivolan sanoin "ylpeänä kertoa" että äitini on lesbo. Ei siis sitä, että perheessä on kaksi äitiä tms. vaan nimenomaan se, että äiti on lesbo. Miksi lapsen täytyisi julistaa asia?

Vai onko niin, että homoille ja lesboille oma seksuaalinen suuntautuminen on se vahvin asia, jonka kautta he elävät. Siksi se pitää kertoa kaikille, vaikka sillä ei olisi monella elämänalueella merkitystä.

[/quote]

"Ai miten sul on kaks äitii? Onks sun äiti ja isä eronnu ja isällä uus vaimo niinku meijän luokan Petjalla"

"Joo!"

[/quote]

Mutta miksi ihmeessä Pekan ja Liisan lapsi ei kerro, että hänen vanhempansa ovat heteroita? Ihan vain tasapuolisuuden vuoksi voisi ajatella, että heterous on yhtä tärkeä ja olennainen asia kuin lesbous. Vai eikö olekaan?

[/quote]

Koska kukaan ei kysy. Homoseksuaalisuus näet on harvinaisempaa. Miksi Petja on kertonut, että hänen vanhempansa ovat eronneet? Julistaako tuo kamala lapsi avioeroja? Eikö hänen elämänsä pyöri minkään muun kuin pakkomielteisen avioerojen julistamisen ympärillä? Ei, hänkin varmaan on vain ohimennen maininnut, että hänen vanhempansa ovat eronneet, kun hän perjantaina lähtikin koulusta isälleen eikä äidilleen. Ei mitään julistuksia, ei mitään kriisejä, ihan vain maininta. Ei lapsia tuon enemmän kiinnosta. Olisiko Petjankin pitänyt luikkia toiseen suuntaan ja salaa hilpaista metsän poikki takaisin kun kukaan ei näe, jotta hän ei tulisi herättäneeksi kysymystä ja sillä tavoin julistaneeksi eroperheiden onnea? Eivät nämä niin isoja asioita lasten maailmassa ole, jos aikuiset eivät niistä tee sitä.

[/quote]

Edelleenkin ihmettelen, miksi lesbous on niin hieno asia, että lapsen tulee olla siitä ylpeä ja asia kaikille kertoa? Jos asialla ei ole lapsille merkitystä, niin miksi esimerkissä se oli esillä? Eikö lesbojen lapsi kykene toteamaan, että hänen äidillään on puoliso - kahta äitiä kun ei pääsääntöisesti edes lesboperheessä ole.

[/quote]

Ai kun muilla lapsilla on äiti ja isä (tai äiti ja isä ja äitipuoli ja isäpuoli) niin yhdellä lapsella on äiti ja äidin puoliso? Ajattelitko että sitten lapset eivät kysyisi, että mikä/kuka on puoliso? Etenkin kun yleensä sateenkaariperheissä nimenomaan on kaksi vanhempaa, jotka kumpikin ovat äitejä tai isejä. Edelleenkään se ei ole niin hieno asia, että se on pakko kertoa. Pointti on siinä, että sitä ei ole pakko jättää kertomatta. Siis vielä kerran, lapsella ei tule olla tarvetta salata. Se, ettei ole tarvetta salata, on hieno asia. Seksuaalinen suuntautuminen ja perhemuoto ovat neutraaleja asioita. Lapsen oikeus elää häpeilemättä ja pelkäämättä on hieno asia.

Vierailija
24/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janin rintakarvat olivat aika kamalat (olisi pitänyt vaikka kauluspaitaa), mutta ne pyjamahousut oli huippu! Aivan karmeat! Hyvä isä silti varmaan! Muumimukimenetelmälläkö lapsi on tehty?

Vierailija
25/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:06"]

[/quote]

[/quote]

"Joo!"

[/quote]

Mutta miksi ihmeessä Pekan ja Liisan lapsi ei kerro, että hänen vanhempansa ovat heteroita? Ihan vain tasapuolisuuden vuoksi voisi ajatella, että heterous on yhtä tärkeä ja olennainen asia kuin lesbous. Vai eikö olekaan?

[/quote]

Koska kukaan ei kysy. Homoseksuaalisuus näet on harvinaisempaa. Miksi Petja on kertonut, että hänen vanhempansa ovat eronneet? Julistaako tuo kamala lapsi avioeroja? Eikö hänen elämänsä pyöri minkään muun kuin pakkomielteisen avioerojen julistamisen ympärillä? Ei, hänkin varmaan on vain ohimennen maininnut, että hänen vanhempansa ovat eronneet, kun hän perjantaina lähtikin koulusta isälleen eikä äidilleen. Ei mitään julistuksia, ei mitään kriisejä, ihan vain maininta. Ei lapsia tuon enemmän kiinnosta. Olisiko Petjankin pitänyt luikkia toiseen suuntaan ja salaa hilpaista metsän poikki takaisin kun kukaan ei näe, jotta hän ei tulisi herättäneeksi kysymystä ja sillä tavoin julistaneeksi eroperheiden onnea? Eivät nämä niin isoja asioita lasten maailmassa ole, jos aikuiset eivät niistä tee sitä.

[/quote]

Edelleenkin ihmettelen, miksi lesbous on niin hieno asia, että lapsen tulee olla siitä ylpeä ja asia kaikille kertoa? Jos asialla ei ole lapsille merkitystä, niin miksi esimerkissä se oli esillä? Eikö lesbojen lapsi kykene toteamaan, että hänen äidillään on puoliso - kahta äitiä kun ei pääsääntöisesti edes lesboperheessä ole.

[/quote]

Ai kun muilla lapsilla on äiti ja isä (tai äiti ja isä ja äitipuoli ja isäpuoli) niin yhdellä lapsella on äiti ja äidin puoliso? Ajattelitko että sitten lapset eivät kysyisi, että mikä/kuka on puoliso? Etenkin kun yleensä sateenkaariperheissä nimenomaan on kaksi vanhempaa, jotka kumpikin ovat äitejä tai isejä. Edelleenkään se ei ole niin hieno asia, että se on pakko kertoa. Pointti on siinä, että sitä ei ole pakko jättää kertomatta. Siis vielä kerran, lapsella ei tule olla tarvetta salata. Se, ettei ole tarvetta salata, on hieno asia. Seksuaalinen suuntautuminen ja perhemuoto ovat neutraaleja asioita. Lapsen oikeus elää häpeilemättä ja pelkäämättä on hieno asia.

[/quote]

Yhdessäkään tuntemassani sateenkaariperheessä ei ole kahta äitiä tai kahta isää, kyllä ne on tyyliin isä ja Marko tai äiti ja mutsi.

Sinustako heteroperheen lapset joutuvat häpeämään vanhemiensa seksuaalista suuntautumista, koska eivät sitä kerro? Lesboperheiden lapset ovat sinut vanhempiensa lesbouden kanssa, mutta heteroperheissä asiasta vaietaan, jotta ei kiusattaisi?

Vierailija
26/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:09"]

Janin rintakarvat olivat aika kamalat (olisi pitänyt vaikka kauluspaitaa), mutta ne pyjamahousut oli huippu! Aivan karmeat! Hyvä isä silti varmaan! Muumimukimenetelmälläkö lapsi on tehty?

[/quote]

Sitä ei ole taidettu missään kertoa. On se voinut klinikallakin tapahtua. Luulen, että Toivola ja lapsen äiti tahtovat pitää yksityiskohdat ihan omana tietonaan, ja siihen heillä on oikeus. Toivoisin myös, että ihmiset älyäisivät pitää rintakarvansa omana tietonaan, mutta makujahan on monia :D

Vierailija
27/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:06"]

[/quote]

[/quote]

"Joo!"

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Yhdessäkään tuntemassani sateenkaariperheessä ei ole kahta äitiä tai kahta isää, kyllä ne on tyyliin isä ja Marko tai äiti ja mutsi.

Sinustako heteroperheen lapset joutuvat häpeämään vanhemiensa seksuaalista suuntautumista, koska eivät sitä kerro? Lesboperheiden lapset ovat sinut vanhempiensa lesbouden kanssa, mutta heteroperheissä asiasta vaietaan, jotta ei kiusattaisi?

[/quote]

Älä nyt hei viitti :D Joo, häpeävät. Häpeävät syvästi. Voi sitä häpeän määrää (lue aikaisemmat viestit selityksen osalta). Mistä sitä tietää, vaikka nykyajan lapset koulun pihalla kertoisivatkin? En ihmettelisi yhtään, ovathan nuo nykyään tunnetumpia termejä kuin omaan kouluaikaani.

Vierailija
28/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä minä raukka sitten! Olen umpihetero mutta lapseni on lesbo! Miten minä kerron näistä asioista? Voi voi.

Vierailija
29/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei heteroutta tarvitse kertoa, lapset tietävät/olettavat että jos on äiti ja isä he ovat heteroita. Mutta kaikki lapset eivät tiedä miten voi olla kaksi äitiä, siihen voi lapsi sitten vastata että äiti tykkää naisista eli on lesbo. 

Mun lapsen kummitäti on lesbo ja 6- vuotias kuuli kun joku isompi poika homotteli toista kaupan pihalla ja kun mentiin ohi tokaisi tyttö hänelle että "oleks tynnyrissä kasvanut"

jos lapsille kerrottaisiin pienestä pitäen että on erilaisia perheitä niin ei kukaan ihmettelisi ja kyselisi eikä tarvisi "julistaa" sitä lesboutta

Vierailija
30/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta kiusataan kyllä ihan samalla lailla jos hänen vanhempansa ovat näitä suomi-paitaan pukutuvia skinejä, saattaapa lapsi kiusata vielä luokkakavereitaankin kun oppinut sen vanhemmiltaan.

Vierailija
31/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin haukkumasana koulussa on homo. Kun joku huutaa sitä sanaa niin muut nauraa. Kyllä mahdollisuus tulla kiusatuksi oikein rankalla kädellä on valtava jos muitten lasten tiedossa on että jonkun lapsen vanhemmat on homoja. Kiusaajat voivat vääntää asian niin että homon lapsi on automaattisesti homo kanssa.  Onhan se hienoa asia homolle toitottaa ympäristölle että hänellä on lapsi mutta lapselle siitä ei välttämättä ole mitään etua että muut tietävät siitä.  Voi joutua marttyyrimaiseen asemaan ja joutua koko homman uhriksi. Homona nauttisin enemmän siitä mitä on enkä siitä miten pahaksi tilanne voisi kärjistyä, eli hiljaa olisin. 

Vierailija
32/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 00:25"]

Entä minä raukka sitten! Olen umpihetero mutta lapseni on lesbo! Miten minä kerron näistä asioista? Voi voi.

[/quote]

Kerrotko aina uusille tuttavuuksille lapsestasi puhuessasi, että hän on lesbo? Eli määrität hänet ensisijaisesti seksuaalisen suuntautumisen kautta ja vasta sitten tilitoimistossa työskentelevänä helsinkiläisenä tradenomina, jolla on pikkuinen terrieri.

Vierailija
33/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 22:24"]

Tarkoittikohan sitä, että on hienoa, että tuollaisen asian voi nykymaailmassa ylipäätänsä sanoa ylpeänä ääneen,ennen ei olisi voinut.

[/quote]

Samaan aikaan taas lapsi ei voi ylpeänä sanoa ääneen että "äitini on hetero". Toivola siis pitää hienona sitä, että lesboilla on heteroja paremmat oikeudet. Ja sitten sanoo naama pokkana kannattavansa tasa-arvoa.

Vierailija
34/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietenkin riippuu siitä missä elää ja minkälaista koulua käy. Jos pääkaupunkiseudun vapaamielisissä kaupunginosissa elää niin homo ei mitenkään erotu joukosta vaan voi jopa olla hienokin asia mutta kun suomi on niin iso ja heti kun mennään kehäkolmosen ulkopuolelle tilanne ja ihmiset on aivan erillaisia. Homot tietää sen entuudestaan koska ovat aina lähteneet kaupunkeihin missä voivat elää vapaasti. 

Vierailija
35/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsonut ohjelmaa mutta luin jutun lehdestä, siinä ohjelmassahan ilmeisesti ohjelmaan osallistuvan lesbopariskunnan lapset kertoi että kavereiden mielestä on siistiä että heillä on kaksi äitiä. Että se siitä kiusaamisella pelottelusta. Itse asun maalla ja kun kerroin omalle vanhemmalle lapselle miksi mainoksen pojalla on kaksi isää, hän oli ihan että ok ja se siitä. En pysty kuvittelemaan että hän kiusaisi ketään tuosta syystä. Lähtien jo siitä että kiusaaminen ylipäänsä on jyrkästi kiellettyjen asioiden listalla.

Vierailija
36/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on kuitenkin koulu ja roolit ovat rankkoja. Koulussa on niin rankka meno nykyään 

Vierailija
37/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lapsi myöntää vanhemmilleen että kiusaavat tai jopa että tulevat kiusatuksi 

Vierailija
38/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 10:10"]

En katsonut ohjelmaa mutta luin jutun lehdestä, siinä ohjelmassahan ilmeisesti ohjelmaan osallistuvan lesbopariskunnan lapset kertoi että kavereiden mielestä on siistiä että heillä on kaksi äitiä. Että se siitä kiusaamisella pelottelusta. Itse asun maalla ja kun kerroin omalle vanhemmalle lapselle miksi mainoksen pojalla on kaksi isää, hän oli ihan että ok ja se siitä. En pysty kuvittelemaan että hän kiusaisi ketään tuosta syystä. Lähtien jo siitä että kiusaaminen ylipäänsä on jyrkästi kiellettyjen asioiden listalla.

[/quote]

Se oli kyllä lesboäiti, joka kertoi lastensa kavereiden sanoneen, että teillä on siistii, rento meininki. Harva nuori menee sanomaan kaverilleen päin näklä, että sun lesboäiti inhottaa mua. Ei ne nuoret sano toisilleen sitäkään, että mä säälin sua, kun sulla on narkkari-isä tai alkoholistiäiti.

Vierailija
39/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivola piti myös epätasa-arvoisena sitä, että isä ei saa äitiyslomaa vaan ne sata ekaa päivää (1 kk ennen ja loput lapsen syntymän jälkeen) on korvamerkitty äidille. Toivola unohti sujuvasti, että se äiti käy lapsen synnyttämässä ja usein rintaruokkii vauvan. Ehei, hän halusi sateenkaariperheissä molemmille vanhemmille oikeuden tuohon äitiysvapaaseen miettimättä lainkaan, kuka sen kustantaa. Hän saa kansanedustajana täyden palkkion (ei siis palkan) koko lapsenhoitovapaansa ajalta ja myös täyden kansanedustajan eläkkeen tulevaisuudessa jopa silloin, jos hoitaa koko kauden lastaan. Kenelle muulle suodaan yhtä täydelliset edut?

Vierailija
40/85 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä Jani Toivola lapsensa biologinen isä? Olisi mielenkiintoista tietää kun tämmöisilläkin asioilla pääsee julkisuuden henkilöksi. Niitä turhia julkkiksia on tämäkin maa pullollaan. Nämähän antavat koko elämänsä julkisuudelle ja elävät sillä, niin nyt aaveen tarttee tämäkin tietää... moni tietää varmaan jo ennestään... minä en...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä