Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työvoimakoulutuksella lähihoitajaksi, kokemuksia?

Vierailija
16.11.2020 |

Oliko opinnoista hyötyä, työllistyitkö? Vai onko se ihan huuhaa koulutus? Riittääkö perheellisellä rahat opiskella? Jne.. Kerro kaikki plussat ja miinukset.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä roikkuu.

Vierailija
2/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on se ihan täysi huuhaakoulutus. Vain avoimen haun amiksista valmistuu oikeita lähihoitajia, työvoimakoulutuksena koulutettujen lähihoitajien papereilla ei tee mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän arvelinkin että työnhaussa ei ehkä ihan niin arvokas toi työvoimakoulutuksella saatu koulutus..

Vierailija
4/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Down

Vierailija
6/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö. Ihan on sama koulutus, kuin muita reittejä opiskelleilla. Ehkä vielä tiukempi, koska nuorisoasteella oli pidemmät lomat.

Samat näytöt joudut antamaan, kuin kaikki muutkin.

Töitä tosiaan riittää, itse opiskelin 5-kymppisenä. Nyt eläkkeellä, mutta vieläkin pyydetään töihin.

Opiskelin, koska "vanhana" pantiin konttorista pihalle. Vakkaritöistä jäin eläkkeelle, ehdin jopa vaihtaa vakkarista toiseen, keikkailla...

Jos työtä haluaa, niin menoks...

Vierailija
7/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla positiivistakin kommenttia :)

Vierailija
8/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tutkinto se on. Ei oo väliä onko työkkärin kautta haettu.

Vierailija
9/21 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Ihan on sama koulutus, kuin muita reittejä opiskelleilla. Ehkä vielä tiukempi, koska nuorisoasteella oli pidemmät lomat.

Samat näytöt joudut antamaan, kuin kaikki muutkin.

Töitä tosiaan riittää, itse opiskelin 5-kymppisenä. Nyt eläkkeellä, mutta vieläkin pyydetään töihin.

Opiskelin, koska "vanhana" pantiin konttorista pihalle. Vakkaritöistä jäin eläkkeelle, ehdin jopa vaihtaa vakkarista toiseen, keikkailla...

Jos työtä haluaa, niin menoks...

Mikäli olet täysipäinen, fyysisesti ja psyykkisesti terve ja hyväkuntoinen sekä valmis tekemään töitä niin niitä riittää ainakin pääkaupunkiseudulla.

Vierailija
10/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä kävi tämän koulutuksen ja häntä harmitti kun ei löytynytkään hänelle sopivaa työtä. Jatkoi sitten vanhassa ammatissaan.

Vierailija
11/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole eroa mitä kautta kouluttautuu. Lähihoitajan tutkinto erittäin hyvä, koska sillä voi työllistyä niin moneen ammattiin. Voi tehdä myös fyysisesti kevyttä työtä kuten minä. Uuden osaamisalan saa vuoden opiskelulla. Jatko- opiskelumahdollisuuksia on paljon.

Vierailija
12/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystävä kävi tämän koulutuksen ja häntä harmitti kun ei löytynytkään hänelle sopivaa työtä. Jatkoi sitten vanhassa ammatissaan.

Mutta oliko hän siis työtön kun opiskeli? Kun kuitenkin jatkoi vanhassa ammatissa?

Vierailija
13/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut miten paljon ylipaino vaikuttaa lähärin työhön. Just sitä fyysisyyttä siis vähän pelkään. Muuten koen olevani sopiva tyyppi työskentelemään erilaisten ihmisten parissa ja toisten auttaminen on minulle luontaista.

Vierailija
14/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta oliko hän siis työtön kun opiskeli? Kun kuitenkin jatkoi vanhassa ammatissa?

Juu oli jäänyt määräaikaisuuden jälkeen työttömäksi edellisestä ammatistaan. Jatkoi siinä myöhemmin eri työnantajalla.

Vierailija
15/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä huvittaisi vaihdella vanhusten vaippoja... 🤮

Vierailija
16/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on varmasti monenlaisia, kuten muitakin koulutuksia. Yksi sukulainen kävi, hän oli laitoshuoltaja ennestään. Ei hänen ole tarvinnut työttömänä olla ja hän on kuulemani mukaan tosi pidetty vanhustenhoitaja. Kuulin tuosta että on pidetty ihan ulkopuoliselta, joka ei edes tiennyt tuon henkilön olevan minulle sukua. 

Vierailija
17/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut miten paljon ylipaino vaikuttaa lähärin työhön. Just sitä fyysisyyttä siis vähän pelkään. Muuten koen olevani sopiva tyyppi työskentelemään erilaisten ihmisten parissa ja toisten auttaminen on minulle luontaista.

Hoitoalalla työkavereina oli useitakin ylipainoisia ja sanoisin näin että kyllä he pärjäsivät mutta tuntui olevan fyysisesti rankempaa olla jaloillaan ja kävellä kokopäivä. Mutta esimerkiksi asukkaiden siirroissa yms. oli hyvin voimaa isommilla naisilla. Eli ei mielestäni ole mikään este, hanki vähän lihaskuntoa/voimaa ja jos sulla on aito auttamisen halu - se on kaikista tärkeintä :)

Vierailija
19/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla työkavereina oli useitakin ylipainoisia ja sanoisin näin että kyllä he pärjäsivät mutta tuntui olevan fyysisesti rankempaa olla jaloillaan ja kävellä kokopäivä. Mutta esimerkiksi asukkaiden siirroissa yms. oli hyvin voimaa isommilla naisilla. Eli ei mielestäni ole mikään este, hanki vähän lihaskuntoa/voimaa ja jos sulla on aito auttamisen halu - se on kaikista tärkeintä :)

Kiitos asiallisesta vastauksesta :) jalkojen päällä olen tottunut työskentelemään, joten se ei oo ongelma. Ja ei oo poissuljettua sekään että alottais pienen kuntokuurin. Ehkä voisin rohkaistua hakemaan alan opintoihin, eiköhän ne valitsijat näe sen soveltumisen kuitenkin parhaiten siellä koulutuksen päässä.

Vierailija
20/21 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukisi tänäpäivänä enää lähihoitajaksi, paskaa duunia paskalla palkalla.

T. Töissä käyvä kuntoutuksen ja lasten ja nuorten osaamisalan lähihoitaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi