Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi ei nukahda yksin, vaikka ennen onnistui

Vierailija
14.03.2014 |

Mikä lie vaihe meneillään? Ennen laulujen ja hyvän yön toivotuksen jälkeen jäi huoneeseen tyytyväisenä pötköttelemään, nyt alkaa armoton rääkynä heti, kun nousen sängystä. Pitäisi seisoa oven suussa näkösällä kunnes simahtaa. Eilen paloi hermot ja talutin sireeninä huutavan penikan kerta toisensa jälkeen sänkyyn, kunnes nukahti ulvonisesta väsähtäneenä. Mikään rutiini tms ei ole muuttunut, ei kipeä, ei hampaita tms.

Onko teillä muilla ollut tällaisia vaiheita? Kuinka nopeasti meni ohi? Mä oon ihan naatti, tää nukkuminen on aina ollut kamalan vaikeaa ja tehtiin pitkään töitä, että onnistuu nukutus (joka ei nyt enää onnistukaan)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää vaan jättää noin pieni lapsi nukahtamaan? Raukka tarvi turvaa, että uskaltaa nukahtaa. Mä itse en oo ees ajatellut, että pitäisi yksin noin pienen nukahtaa. Pötkötän vieressä, kunnes pikkuinen on nukahtanut. Ihana hetki! :)

Vierailija
2/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:19"]Miksi pitää vaan jättää noin pieni lapsi nukahtamaan? Raukka tarvi turvaa, että uskaltaa nukahtaa. Mä itse en oo ees ajatellut, että pitäisi yksin noin pienen nukahtaa. Pötkötän vieressä, kunnes pikkuinen on nukahtanut. Ihana hetki! :)

[/quote]

Siksi, että minä nukuttamassa kunnes nukkuu=vähintään tunnin rumba säheltämistä, päälle kiipeilyä jne. Meillä nukkuminen on ollut kamalaa, ei mitään "äiti tulee köllimään ja sinä nukut kuin karhu talviuntaan"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä tuollaista lapsen raahaamista sänkyyn ja siellä huudattamista ja yksinjättämistä. Ihan hirveetä lapselle!! Päivälläkö olet lapsen kanssa ja annat turvaa ja hoivaa, mutta illalla hylkäät hänet ja meinaat, että lapsi sitten kiltisti nukahtaa yksin????

Lapsi tarvitsee turvaa ihan koko ajan! Kyllä meillä mennään lapsen kanssa nukkumaan ja jos vanhemmat haluaa valvoa, niin makkarista lähdetään vasta sitten kun lapsi nukkuu sikeästi. Meidän lapsella ei ole koskaan ollut mitään nukahtamisvaikeuksia eikä yöllisiä itkukohtauksia, vaan nukkuu yönsä rauhallisesti.

Vanhemmatkin haluavat nukkua yhdessä ja vierekkäin, lapsellekin se on kaikkein luontevin ja turvallisin tapa nukkua. 

Vierailija
4/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 23:44"]En kyllä ymmärrä tuollaista lapsen raahaamista sänkyyn ja siellä huudattamista ja yksinjättämistä. Ihan hirveetä lapselle!! Päivälläkö olet lapsen kanssa ja annat turvaa ja hoivaa, mutta illalla hylkäät hänet ja meinaat, että lapsi sitten kiltisti nukahtaa yksin????

Lapsi tarvitsee turvaa ihan koko ajan! Kyllä meillä mennään lapsen kanssa nukkumaan ja jos vanhemmat haluaa valvoa, niin makkarista lähdetään vasta sitten kun lapsi nukkuu sikeästi. Meidän lapsella ei ole koskaan ollut mitään nukahtamisvaikeuksia eikä yöllisiä itkukohtauksia, vaan nukkuu yönsä rauhallisesti.

Vanhemmatkin haluavat nukkua yhdessä ja vierekkäin, lapsellekin se on kaikkein luontevin ja turvallisin tapa nukkua. 

[/quote]

Raahaamista ja huudattamista, mitähän mahdat lukea? Yksittäinen kerta ei tarkoita, että olisi meillä tapana toimia näin aina. Toisekseen lapsi nukkuu vieressäni yöt, nut on kyse iltaunille nukahtamisesta. Jos sinulta ei irtoa muuta, kuon typerää moraalisaarnaa tietämättä asian taustoja, niin ole ystäcällimen ja pidä mölyt mahassasi.

Tiesitkö, että lapsi säikähtää enemmän sitä, että yöllä herätessää äiti ei olekaan paikalla, jos olet hänen nukahtaessaan ollut? Kiva että teillä ei ole uniongelmia, meillä on.

Vierailija
5/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan nukahtamiseen menisi, jos odottaisit siinä oven suussa? Vartin voisin varmaan seistä ja odottaa.

Vierailija
6/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kohta ei oikeasti ole aikaa seisoa ovensuussa.

Mä ehdin jo muutaman kuukauden olla iloinen, kun vihdoin nukkuninen sujui ilman a) tunnin nukutusmaratonia ja b) tunnin välein heräilyä. Mikään unikoulu ei missään vaiheessa tepsinyt, vaan on sovellettu sitä mukaa kun lapsi on ollut kypsä ja useimmiten pieniä onnistumisia on tullutkin. Tää on vaan niin hirveän kuluttavaa, tiedän että olen hellä, johdonmukainen ja tarpeeksi tiukka, mutta nyt ottaa pattiin ja lujaa, miksi just nyt ja just nukkumisen kanssa tulee takapakkia. Vali vali vali.

Ap

Vierailija
7/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on siis kaksivuotias, ei mistään pikkuvauvasta ole kyse.

Vierailija
8/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin just kysynyt et varmaan 2v. Eli uhmaa. Riippuu nyt ihan miten annat periksi. Lapsi voi myös kehittää jotain pelkoa.

Vierailija
9/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt on niin idiootti olo, kiitos 5. Aion jatkaa samaan malliin, ohjaan takaisin sänkyyn, odotan että rauhoittuu hieman ja pönötän ovella, josta luikin pois. Ja palaan takaisin ovella. Ja luikin pois... vai onko käytännön vinkkejä?

Vierailija
10/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5jatkaa, itse tein tuota pistäytymistä lopuksi, meillä joskus nukutettiin niin että lueskelin jotain huoneessa sen aikaa että nukahtaa. luulin että se että lapsi nukahtaisi yksin auttaisi siihen et ei heräilisi öisin. Lopuksi lapsi oppi nukatamaan pienellä itkulla yksin, kävin huoneessa vain jos kuulosti pahalta. Silti meni yli vuosi noin 3,5v nukkuu ehkä läpi yön ja joskus yrittää ettei uni tule.

Vierailija
11/11 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5jatkaa, itse tein tuota pistäytymistä lopuksi, meillä joskus nukutettiin niin että lueskelin jotain huoneessa sen aikaa että nukahtaa. luulin että se että lapsi nukahtaisi yksin auttaisi siihen et ei heräilisi öisin. Lopuksi lapsi oppi nukatamaan pienellä itkulla yksin, kävin huoneessa vain jos kuulosti pahalta. Silti meni yli vuosi noin 3,5v nukkuu ehkä läpi yön ja joskus yrittää ettei uni tule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä