Jos asuinpaikka pitäisi valita pelkästään nimen perusteella, minne muuttaisit Suomessa?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskenkorvaan, pohojalaasiin maisemiin, Ilimajoen kulmille.
Po. ilama!
Ok, en ole niistä maisemista kotoisin, yritin kuitenkin tavoitella pohjalaista murretta hiukkasen.
Ihan hyvin se meni! Mun käsityksen mukaan esim. Savon murteessa, jossa myös on tuo välivokaali, se olisikin ilima, mutta Etelä-Pohjanmaalla ilama.
Niin, minä asunkin Savossa, vaikka en perussavolainen olekaan.
Kiitos oikaisusta, minua on aina kiinnostanut pohjalainen sekä eteläkarjalainen murre.
Tuo valitsemasi Koskenkorva on kaunista seutua. Kävin siellä kerran tekemässä tori.kaupat yhdestä kauniista lipastosta. Nyt se lipasto on myyty torissa edelleen, tällä kertaa Lapualle.
Vai niin, no eikös huonekalut olekin pohjalaisten ominta alaa, sieltähän niitä osaajia löytyy. Sehän on yleensäkin yrittäjämyönteistä seutua.
Olen käynyt Seinäjoella ja muistan sieltä Lakeuden Ristin kirkon.
IVALO se on Olavi . Kuningas Olavi . Pyhä Olavi. Ivalo . Palauttaako ortodoksikirkko kaiken varastamansa takaisin ?? Kai niille kuuluu parannuksen teko katumus . Uusi testamentti kehottaa syömään kotonaan eikä ahmia kirkossa hyi . Ahne ahmatti arabiasta laiskuri vatsa Kreetan mies peto ilkeä . Yäk .
Kiimankulma olis mun valintani. Jos vaikka kohottaisi edes hieman olematonta libidoani.
Sitäpaitsi siellä näyttäisi asuvan vansin räyhäkkään näköisiä pärinäjannujakin:
https://www.ilosaarirock.fi/2003/mopot/images/kiimankulma.jpg
Vierailija kirjoitti:
Kiimankulma olis mun valintani. Jos vaikka kohottaisi edes hieman olematonta libidoani.
Sitäpaitsi siellä näyttäisi asuvan vansin räyhäkkään näköisiä pärinäjannujakin:
https://www.ilosaarirock.fi/2003/mopot/images/kiimankulma.jpg
Oho! Lähdetään sinne ensi kesänä palstamammojen porukalla, jos koronarajoituksia ei enää ole! Näyttää hyvältä meiningiltä!
Himahuuha
Se on jossakin huitsin kuusessa itä-Suomessa. Kerran kartalta löysin tuommosen paikannimen.
Puutteessa elävälle varmaan jakomäki jossa ei jää koskaan ilman?
Enemmän kuitenkin kyllästyttää tän maan touhut joten voisi muuttaa vaikka sveitsiin (hyvinkää tjsp).
Joku ehtikin jo sanoa suosikkini Äkäslompolon. En nyt sitten tiedä.
Puuppola mainittu! Terveisiä täältä, ihan nasta mesta.
Keski-Suomessa on kaksikin Mörkökorpea, siinä voisi olla hyvä vaihtoehto, tosin oikeassa elämässä toisessa sijaitsee jäteasema.
Vierailija kirjoitti:
Onnela.
Siis Imatran Onnelaa ajattelin.
Äkäslompoloon.