Jos asuinpaikka pitäisi valita pelkästään nimen perusteella, minne muuttaisit Suomessa?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Lemuun
Kaarinan Ala-Lemu ois mun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vieremän Amerikkaan.
Nauroin tälle ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskenkorvaan, pohojalaasiin maisemiin, Ilimajoen kulmille.
Po. ilama!
Ok, en ole niistä maisemista kotoisin, yritin kuitenkin tavoitella pohjalaista murretta hiukkasen.
Ihan hyvin se meni! Mun käsityksen mukaan esim. Savon murteessa, jossa myös on tuo välivokaali, se olisikin ilima, mutta Etelä-Pohjanmaalla ilama.
Niin, minä asunkin Savossa, vaikka en perussavolainen olekaan.
Kiitos oikaisusta, minua on aina kiinnostanut pohjalainen sekä eteläkarjalainen murre.
Porvooseen tietty.
T: Aito AV-mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskenkorvaan, pohojalaasiin maisemiin, Ilimajoen kulmille.
Po. ilama!
Ok, en ole niistä maisemista kotoisin, yritin kuitenkin tavoitella pohjalaista murretta hiukkasen.
Ihan hyvin se meni! Mun käsityksen mukaan esim. Savon murteessa, jossa myös on tuo välivokaali, se olisikin ilima, mutta Etelä-Pohjanmaalla ilama.
Niin, minä asunkin Savossa, vaikka en perussavolainen olekaan.
Kiitos oikaisusta, minua on aina kiinnostanut pohjalainen sekä eteläkarjalainen murre.
Tuo valitsemasi Koskenkorva on kaunista seutua. Kävin siellä kerran tekemässä tori.kaupat yhdestä kauniista lipastosta. Nyt se lipasto on myyty torissa edelleen, tällä kertaa Lapualle.
Suomesta löytyy kuulemma sellainen paikka, jonka nimi on Isänmaa.
Matkailija-4456 kirjoitti:
Joutsenoon. Hätäpaskanmäelle.
Minä muutan sun naapuriin, paikan nimi on Pulp.
😄
Tai sitten sinne Murheistenrantaan.
😲
Mä menisin Hyvinkään Sveitsiin..ihan ku olisin ulkomailla👍
Varissuolle, Pallivahaan, Räntämäelle, Juhannuskukkulalle, Uittamolle tai vielä mieluummin Kakolaan Turussa!
M44 Malmilta
Kuopion torille. Se on Mualiman napa.
Sallaan muuttaisin.
On niin kaunis paikkakunnan nimi, ja kaunis on siellä luontokin tuntureineen.
Vierailija kirjoitti:
Varissuolle, Pallivahaan, Räntämäelle, Juhannuskukkulalle, Uittamolle tai vielä mieluummin Kakolaan Turussa!
M44 Malmilta
Kakolan vanhaan vankilaan on remontoitu hienoja asuntoja. Tervetuloa Turkuun! :D
Lapsuudenmaisemissa on Egyptinkorventie. Sinne voisin muuttaa.
Lemuun