Vauva 2kk ei nukahda päiväunille!
On ihan silminnähden väsynyt mutta ei nukahda. Heti kun lapsen laskee jonnekin niin alkaa kätinä ja sitten huuto. Tutti suussa rauhoittuu mutta heti kun se lentää suusta alkaa taas huuto. Aina ei edes tuttia huoli. Olen ihan loppu tähän hommaan!
Auttakaa, mitä en ole vielä hoksannut yrittää? Olen vaihdellut vauvan asentoa ja unihygienia on kunnossa, syötetty on ja röyhtäytetty, vaippa on kuiva ja kaikki näennäisesti mukavasti.
Kommentit (11)
Ihan normaalia, siis se, että 2kk vauva ei juuri muutoin viihdy kuin sylissä ja nukahtamiseenkin ja jopa unessa pysymiseen tarvitaan syliä. Vastasyntyneenä vauvalla ei ole vielä niin paljon energiaa vaatia syliä ja sitten taas myöhemmin vauvalle alkaa syntyä ymmärrystä ympäröivään maaulmaan. 2kk vauva elää omasta näkökulmasta aika haastavaa vaihetta. Hän elää hoivaajansa kosketuksesta ja huolenpidosta. Vauva ei kykene ymmärtämään, että yksinkin olisi turvassa. Pidä vain sylissä, tuo vaihe helpottaa kyllä.
Suosittelen vahvasti kapaloa tai unipussia.
Kapaloi, tutti suuhun, kehtoon ja levysoittimesta Panteraa.
Oletko kokeillut kapaloa?
Itse nukutin omani käärittynä peittoon tai äitiyspakkauksen makuupussiin. Kun vauva oli unessa, laskin käärön sängylle. Lämpimän peiton ansiosta vauva ei havahtunut lämpimän sylin katoamiseen.
2kk on niin pieni vielä, ettei tarvitsekkaan osata nukahtaa kuin syliin tai tissille.
Kapaloi ja laita taustalle youtubesta ns.valkoista kohinaa (White noise)
Tässä vielä linkki:
Muista itse pysyä rentona ja rauhallisena! Voimia.
Ota vauva sohvalle imetystyynyn päälle syliin nukkumaan. Siinä ainakin esikko nukkui ja itse pystyin ainakin katsomaan tv:tä tai selaamaan puhelinta rauhassa.
Rentoudu, vauva ei nyt vaan halua nukkua, haluaa olla mielummin sylissä. Oletko jo hankkinut kantoliinan? Se on kätevä tällaisissa tilanteissa.