Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älypuhelimilla tekstiviestien kirjoittaminen on hullun hommaa. Miten on voitu tehdä suunnittelussa sellainen moka? Vanhoilla

Vierailija
16.11.2020 |

puhelimilla kirjoitti nopeasti pitkiä viestejä. Ärsyttävää.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vaan vanha. Kyllähän nuo älypuhelimen kanssa kasvaneet, jotka eivät siis ole koskaan edes käyttäneet näppäinkännyköitä, kirjoittavat viestejä ihan hillitöntä tahtia.

Vierailija
2/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenniin, älypuhelimellahan on helppo ja nopea kirjoittaa viestejä, kun sen vaan oppii tekemään molemmilla peukaloilla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla puhelimilla pystyi käyttämään vain yhtä kättä kirjoittamiseen, älypuhelimilla pystyy käyttämään kumpaakin.

Joten, uusilla puhelimilla pystyy teorieettisesti kirjoittamaan nopeammin.

4/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos käyttää aina samoja sanoja samoilla taivutuksilla viesteissään, voi laittaa autocorrectin kirjuutteleen ne viestit, niin ei tartte näpytellä, kun se puhelin arvaa mitä oot kirjoittamassa.

Vierailija
5/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

??? En ymmärrä. Miten se olisi niin? Saahan älypuhelimessa säädettyä vaikka minkälaisia kirjoitisasetuksia.

Vierailija
6/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoilla puhelimilla pystyi käyttämään vain yhtä kättä kirjoittamiseen, älypuhelimilla pystyy käyttämään kumpaakin.

Mulla on iPhone SE jonka kanssa tarvitsee vain toisen peukalon (kaksi on tiellä). Kirjoitan silti nopeammin tällä kuin vanhoilla näppäinluureilla.

Vierailija
7/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et vaan osaa tai sulla on paska puhelin. Älypuhelimella voit myös puhua viestisi.

Vierailija
8/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytin kahta kättä. Ja samaa ihmetellyt kuin ap, vanhoilla näppäimillä oli paljon helpompi kirjoittaa nopeasti.

Vierailija
9/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytän peukaloa, niin tulee joku niistä viereisistä kirjaimista ja saan korjata koko tekstin.🤨

Vierailija
10/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tunnistaa onko nuori vai vanha, käyttääkö kirjoittamisessa etusormea vai peukaloa. Minä käytän etusormea ja on se paljo hitaampaa kuin näppäinpuhelimella peukalolla.

Vierailija
11/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä, minkälaiset väärinkirjoitusmuodot on hyväksynyt arvaavaan tekstinsyöttöön sanoiksi. teorieettinen lienee yksi niistä kukkasista.

Vierailija
12/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tässä.kokeilen kirjoittaa peukaloilla ja kyllä pitä monta kertaa korjata teksti kun tuli niinpalon virheitä🙈

Vierailija
13/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tunnistaa onko nuori vai vanha, käyttääkö kirjoittamisessa etusormea vai peukaloa. Minä käytän etusormea ja on se paljo hitaampaa kuin näppäinpuhelimella peukalolla.

Olenko mä sitten nuori vai vanha, kun käytän pääasiassa peukaloa älypuhelimella kirjoittaessa ja pidän älypuhelimella kirjoittamista huomattavasti helpompana kuin näppäinpuhelimella kirjoittamista? Muistaakseni käytin kyllä peukaloa näppäinpuhelimenkin kanssa.

Vierailija
14/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen vanha, jolle asia on hankalaa. Näen kyllä, miten ihmiset kirjoittavat kahdella peukalolla, mutta en saa taivutettua käsiä sellaiseen asentoon pitkäksi aikaa nivelrikon vuoksi.

Vierailija
15/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää nykyisten puhelimien valtava koko. Ja painaviakin ovat. Pieneen käsilaukkuun ei muuta mahdukaan.

Vierailija
16/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytän peukaloa, niin tulee joku niistä viereisistä kirjaimista ja saan korjata koko tekstin.🤨

Mulla käy noin usein myös etusormella.

Vierailija
17/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli vanhoissa puhelimissa oli se, että pystyi kirjoittamaan vaikka sokkona. Älypuhelimen kanssa on kyl pakko olla näppis koko ajan näkyvissä et osuu oikeisiin nappuloihin. Kirjoitan kyl tällä paljon nopeemmin kub mitä aikoinaan 3310:llä, vaikka kyllä silläkin ihan hyvää tahtia kirjoittamaan pystyi.

18/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kummankin kanssa (näppäin- ja älypuhelimen) kokenut, ja kykenen kirjoittamaan kummallakin periaatteessa yhtä nopeasti. Kyseessä on vain opeteltava asia. 

Shall I make you a cup of tea, wanderer?

Vierailija
19/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku näpyttää kirjaimia? Tämäkin viesti on tehty puhumalla.

Vierailija
20/26 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku näpyttää kirjaimia? Tämäkin viesti on tehty puhumalla.

Ei tietenkään, eikä lue. Siksi kouluista on päätettykin lopettaa kokonaan lukemisen ja kirjoittamisen opetus turhina taitoina.