Lopetin lihan syönnin mitä laittaisin esim meksikonpataa tai italianpataan lisukkeeksi
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en käytä mitään korvikerouheita vaan paahdettua munakoisosilppua. Samoin kun teen kasvisbolognesea tai -lasagnea.
Vain aitoja aineksia
Kuulostaa hyvältä.
Munakoisosta ei vaan saa proteiinia, mikä on kokonaan kasvissyöjälle tärkeää. Joskus ärsyrsyttää, kun ttää, kun jotkut lihansyöjät mainostavat miten nuo kaikki korvikkeet on tarpeettomia, ja miten hyvä on vaikka joku ihan pelkkä kasviksia oleva ruoka. Joo, jos proteiinia saa ylen määrin yleensä lihoista, kaloista, maidoista ja munista, niin toki se on ihan jees että välillä on erittäin vähäproteiinisia kasvisruokia. Mutta asia ei ole ollenkaan sama, jos syö vallan vegaaniruokaa. Silloin pitää kiinnittää siihen proteiinin saantiin paljon huomiota. Ja harva oikeasti jaksaa AINA, joka päivä, syödä niitä papuja ja linssejä. Kyllä alkaa ne korvikkeetkin kiinnostaa vaihteluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on todella hyvä hätävaratuote. Sitä voi säilöä kuivakaappiin mausteiden, pastan, riisin jne. kanssa kuten tomaattisäilykkeitä, papuja, linssejä, herneitä, tonnikalaa ja muita kuivassa säilyviä tuotteita. Tuohon ei tarvitse lisäksi muuta kuin mausteita, liemikuutioita, perunaa, porkkanaa, sipulia ja valkosipulia sekä esim. kaalia.
Soijarouheestakin tosin valitsen sen vaalean. Tummassa rouheessa se pahvisuus puskee niin helposti läpi. Vaaleasta rouheesta saa hyvin proteiinia ruokaan kuin ruokaan hätätapauksessa vaikkei sitä muuten söisi. Itse olen ainakin paljon varmempi kun kaapissa on hätävaraa vaikka viikoiksi.
Noista liemikuutioista tuli mieleen, että oletteko keksineet perusliemikuutioiden tilalle jotain, jpssa ei ole palmuöljyä?
Googlaamalla löysin jonkun tilattavan tuotteen, mutta löytyisiköhän kaupoista jotain?
Nopealla vilkaisulla ei ole juuri mitään ilman palmurasvaa joten joko teet itse tai tilaat.
Soijarouhe. Turvotetaan ensin vedessä
Kaurajauhis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhe on todella hyvä hätävaratuote. Sitä voi säilöä kuivakaappiin mausteiden, pastan, riisin jne. kanssa kuten tomaattisäilykkeitä, papuja, linssejä, herneitä, tonnikalaa ja muita kuivassa säilyviä tuotteita. Tuohon ei tarvitse lisäksi muuta kuin mausteita, liemikuutioita, perunaa, porkkanaa, sipulia ja valkosipulia sekä esim. kaalia.
Soijarouheestakin tosin valitsen sen vaalean. Tummassa rouheessa se pahvisuus puskee niin helposti läpi. Vaaleasta rouheesta saa hyvin proteiinia ruokaan kuin ruokaan hätätapauksessa vaikkei sitä muuten söisi. Itse olen ainakin paljon varmempi kun kaapissa on hätävaraa vaikka viikoiksi.
Noista liemikuutioista tuli mieleen, että oletteko keksineet perusliemikuutioiden tilalle jotain, jpssa ei ole palmuöljyä?
Googlaamalla löysin jonkun tilattavan tuotteen, mutta löytyisiköhän kaupoista jotain?
Nopealla vilkaisulla ei ole juuri mitään ilman palmurasvaa joten joko teet itse tai tilaat.
Jep.
Pitänee vielä vilkaista joidenkin terveyskauppojen valikoimia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep.
Pitänee vielä vilkaista joidenkin terveyskauppojen valikoimia.
Fondeossa voi löytyä, myös etnisistä kaupoista.