Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin lihan syönnin mitä laittaisin esim meksikonpataa tai italianpataan lisukkeeksi

Vierailija
16.11.2020 |

Voisiko joku antaa vinkkejä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa niin hyvää tulee. On luontoystävällisempääkin kuin joku ties missä - ja miten kasvatettu geenisoija.

Vierailija
22/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset lopettaa lihansyönnin ja yrittää sitten edelleen tehdä lihaan perustuvia ruokia?

Äärimmäisen harva lopettaa lihansyöntiä, koska ei pidä lihasta. Yleensä se lopeteaan joko eettisistä tai terveyssyistä. Esim. äitini on kasvissyöjä koska hänelle se helpottaa fibromyalgian oireita selvästi. Itse olen ilmasto- ja eläineettisistä syistä. Me molemmat kyllä rakastamme perinteisten liharuokien makua, mutta nuo muut asiat menee kyllä  makunautinnon halun edelle.

Ja, koska nykyään saa yllättävän hyviä "lihankorvikkeita", niin mielellään käytämme niitä, kun saa vielä vegenäkin syödä niitä tuttuja herkullisia ruokia aika samanmakuisina kuin lihansyöntiaikana. Itse laitan tänään unkarilaista makkarapataa, johon tulee Hälsans Kökin Soija-Chorizomakkaraa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "lihankorvikkeet" on kamalia, soijarouhe näistä ehkä karseinta. Pavut ja linssit taas on oikeasti hyvänmakuisia, kivoja koostumukseltaan eikä hintakaan huimaa päätä. Pavut kuuluu meksikolaiseen ruokaan!

Vierailija
24/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laittanut mifua.

Vierailija
25/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset lopettaa lihansyönnin ja yrittää sitten edelleen tehdä lihaan perustuvia ruokia?

Millä tavalla nämä pataruoat perustuvat lihaan? Minusta italianpata perustuu pastaan ja tomaattikastikkeeseen ja meksikonpata riisiin, mausteisiin ja papuihin. Niissä nimenomaan voi käyttää protskuna sitä mistä itse tykkää. 

Vierailija
26/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki "lihankorvikkeet" on kamalia, soijarouhe näistä ehkä karseinta.

Soijarouheen kanssa minusta ratkaisevaa, ettei laita liikaa rouhetta. Rouhe dominoi tosi helpolla kastiketta.

Vierailija
27/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki meksikonpata:

https://www.hellapoliisi.fi/jauheliharuoat/meksikonpata/

Tuossa jauhelihan tilalle valkoisia ja kidneypapuja sekä ehkä punaisia linssejä. Lisukkeeksi vielä chiliä.  Protskuissa papuversio jää jälkeen, mutta onko ero merkittävä? 

Vierailija
28/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki meksikonpata:

https://www.hellapoliisi.fi/jauheliharuoat/meksikonpata/

Tuossa jauhelihan tilalle valkoisia ja kidneypapuja sekä ehkä punaisia linssejä. Lisukkeeksi vielä chiliä.  Protskuissa papuversio jää jälkeen, mutta onko ero merkittävä? 

Jos protskut mietityttää niin riisin korvaaminen kvinoalla lik tuplaa lisukkeen protskusisällön.

Vierailija
29/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheen kanssa minusta ratkaisevaa, ettei laita liikaa rouhetta. Rouhe dominoi tosi helpolla kastiketta.

Ihan sama. En keksi yhtäkään syytä korvata herkullisia papuja ja linssejä tuolla. Minä en halua käyttää jauhelihaa koska siitä on niin kauhean vaikea saada hyvänmakuista, miksipä siis alkaisin pelleilemään ja tuhlaamaan aikaani soijarouheenkaan kanssa?

Vierailija
30/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. En keksi yhtäkään syytä korvata herkullisia papuja ja linssejä tuolla. Minä en halua käyttää jauhelihaa koska siitä on niin kauhean vaikea saada hyvänmakuista, miksipä siis alkaisin pelleilemään ja tuhlaamaan aikaani soijarouheenkaan kanssa?

Miksi pitää olla joko-tai? Käytän sekä että ongelmitta. Saa hieman lisää protskuja paikkaamaan jauhelihan puuttumisen jättämää aukkoa. Toisaalta soijarouhetta voi käyttää moneen sellaiseen ruokaan mihin pavut tai linssit ei sovi.

Vierailija
31/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki soijarouheet yms maistuu aivan kuvottavilta. Mieluummin puren pelkkää porkkanaa loppuelämän kun syön noita järkyttäviä pahvilisäkkeitä.

Vierailija
32/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papua kun vetää kilokaupalla niin on maha pallona ja peräaukko huutaa hoosiannaa. Ainakin pysyy turvavälit kunnossa kun löyhkä on kuin viikon vanhassa raadossa.

Vierailija
33/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea, älä tee tyhmiä päätöksiä.

Laita nyt vain lihaa noihin ruokiin. Älä edes kuuntele tuota soijarouhe-ym. jorinaa.

Vierailija
34/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etyleeni-oksidilla terästettyjä sesaminsiemeniä.

Vierailija
35/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe on todella hyvä hätävaratuote. Sitä voi säilöä kuivakaappiin mausteiden, pastan, riisin jne. kanssa kuten tomaattisäilykkeitä, papuja, linssejä, herneitä, tonnikalaa ja muita kuivassa säilyviä tuotteita. Tuohon ei tarvitse lisäksi muuta kuin mausteita, liemikuutioita, perunaa, porkkanaa, sipulia ja valkosipulia sekä esim. kaalia.

Soijarouheestakin tosin valitsen sen vaalean. Tummassa rouheessa se pahvisuus puskee niin helposti läpi. Vaaleasta rouheesta saa hyvin proteiinia ruokaan kuin ruokaan hätätapauksessa vaikkei sitä muuten söisi. Itse olen ainakin paljon varmempi kun kaapissa on hätävaraa vaikka viikoiksi.

Vierailija
36/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kasvissyönti ja ilmasto ja tuhat eri seksuaalisuutta on nykyajan mielisairasta muotia.

Vierailija
37/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käytä mitään korvikerouheita vaan paahdettua munakoisosilppua. Samoin kun teen kasvisbolognesea tai -lasagnea.

Vain aitoja aineksia

Kuulostaa hyvältä.

Vierailija
38/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papua kun vetää kilokaupalla niin on maha pallona ja peräaukko huutaa hoosiannaa. Ainakin pysyy turvavälit kunnossa kun löyhkä on kuin viikon vanhassa raadossa.

"Korona teki minusta vegaanin".

:)

Vierailija
39/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen laittanut mifua.

Nuo mifut on yllättävän hyviä!  En pitkään aikaan kokeillut kun jotkut väitti että ne maistuu lähinnä lämpimälle raejuustolle. No, ostin punalaputettuja chili-mifusuikaleita, ja hitsi vie, nehän oli wokissa parempia kuin kana. Koko perhe tykkäsi niistä tosi paljon.

Vierailija
40/47 |
16.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkokuivattua tomaattia öljyssä ja tuoreita herkkusieniä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän