Postin logistiikka naurettavan tehotonta Helsingissä
Kun katselee pakettien liikennettä Helsingissä. Jos tilaat jonkin paketin jostakin kaupasta Helsingissä ja asut Helsingissä, jonka posti toimittaa perille, niin ensin kauppa laittaa paketin postiautolle, joka vie sen Vantaalle lajiteltavaksi. Sitten paketti palaa taas takaisin Helsinkiin, johonkin paikalliseen postikonttoriin, jossa lähetys taas lajitellaan. Sitten ehkä jossakin vaiheessa paketti lähtee matkaan sinulle. Kaikissa näissä tapahtumissa menee se päivä aikaa, tai enemmän. Usein kaupat myös lähettävät kuljetukset milloin lystäävät, jolloin et todellakaan saa pakettia seuraavana päivänä, etkä useinkaan sitäkään seuraavana päivänä. Posti ei tee juuri mitään viikonloppuisin, joten siinäkin joutuu odottelemaan, jos ei tilaa pakettiautomaattiin.
Joo, tai maksa pari kymppiä kotiinkuljetuksesta, niin saat samana päivänä. Haistakaa paska sanon minä. Sillä summalla ajan vaikka taksilla johonkin liikkeeseen, ja haen tuotteen itse.
Miksi Postin logistiikkakeskus sijaitsee Vantaalla? Siinähän postiautot pörräävät edestakaisin, kun suurin osa väestöstä asuu kuitenkin Helsingissä eikä Vantaalla. Nyt kun Posti on myös lopettanut lähes kaikki sivukonttorinsa, niin mitä järkeä on tuoda posti erikseen johonkin sivukonttoriin, miksei suoraan logistiikkakeskuksesta?
Kommentit (2)
Kysytkö sä tuota tosissasi, miksi logitiikkakeskus on Vantaalla? Voi ristus sentään. Edes Suomen 5,5 miljoonasta asukkaasta ei suurin osa asu Helsingissä ja kotimaista pakettia postin kautta kulkee varmaan 10% kaikista lähetyksistä, loput tulee ulkomailta eli minne? No Vantaalle, lentokentälle.
Näinhän se menee. Mulla on nyt yksi paketti ollut 4 vrk Postin logistiikkakeskuksessa liikkumatta mihinkään. Arvasin kyllä tämän, kun juuri Posti mainosti, että on varautunut joulun ruuhkiin.