Lopetin lihan syönnin mitä laittaisin esim meksikonpataa tai italianpataan lisukkeeksi
Kommentit (47)
Niitä vegaanisia jauhelihan korvikkeitahan saa jo joka kaupasta, testaa niitä.
Härkis, erit. Tex mex maustettu toimii myös
Miksi ihmiset lopettaa lihansyönnin ja yrittää sitten edelleen tehdä lihaan perustuvia ruokia?
Voisin kuvitella, että nyhtökaura toimisi hyvin noissa ruoissa. Kannattaa ruskistaa pannulla jotta saa siihen paremman suutuntuman.
Soija-/härkisrouhe, papusekoitus tai linssit (valmiiksi keitetyt tetrassa tai keittele kuivat linssit extraveden kanssa pata-ainesten joukossa)
Ratkaisuja itseaiheutettuihin ongelmiin hakusessa.
Jatka samaan malliin!
Eikö lisukkeet ole normaalisti lihattomia (perunaa, riisiä, salaattia jne)?
Jos tarkoitit proteiinia, niin noihin sopii erilaiset pavut.
Mä en käytä mitään korvikerouheita vaan paahdettua munakoisosilppua. Samoin kun teen kasvisbolognesea tai -lasagnea.
Vain aitoja aineksia
Meksikonpata ja italianpata on niitä helpoimpia kasvisruokia, joihin sopii kaikki. Papuja käytän yleensä, usrin soijarouhetta ja näitä uusia lihankorvikkeita.
En käytä soijarouhetta koskaan, enkä tykkää noista muistakaan "lihankorvikkeista". Käytän härkäpapujakin mieluummin härkäpapuina kuin härkiksenä.
Itse teen meksikopadan sekalaisista pavuista ja linsseistä sekä niistä vihanneksista/juureksista, mitä sattuu olemaan, Esimerkiksi karkeaksi raastettu porkkana ja juuriselleri antavat sille kivasti rakennetta ja paksuutta.
Italianpadassa sama, mutta papujen sijasta linsseja ja kikherneita tai vihreitä herneitä ja oliiveja.
Ja oikeasti yllättävän monissa kasviksissa on proteiinia . muissakin kuin pavuissa ja herneissä.
Puhutko "jauhepussipadoista" vai itse tehdyistä?
Minä käytän noihin aina soijarouhetta, kun menee täydestä. Lihaa sitten muihin ruokiin. En osta jauhelihaa ollenkaan nykyisin.
Jotain makkaraa pilkkoisin sinne...
Yksinkertaisinta taitaa olla korvata jauheliha näillä ns. härkäpaputuotteilla, jotka imitoi lihaa. Tofukin varmaan menee, jos pitää siitä.
Mutta tietenkin sinne voi laittaa mitä tahansa, mikä suussa vaikuttaisi maistuvan yhteen, vaikka jauhettua (maa)pähkinää 😁
Meksikonpata kuulostaa niin siltä, että siihen proteiininlähteeksi sopisi pavut. Italianpataan laittaisin linssejä.
Osta vaikka lauantaimakkaraa tanko, kuutioi ja laita sekaan niin hyvä tulee. Nykyisin kyseinen "makkara" sisältää jauhoja, rasvaa, mausteita ym. Varoitus; voi sisältää jäämiä lihasta.
En suosittele soijaa. Ei ole terveellistä.
Miksi pitää tehdä liharuokaa ilman lihaa? Tee joku kasvisruoka. Netistä löytyy reseptejä.
Esim soijarouhe toimii hyvin. Paista turvotettuna soijarouheetta öljyssä, lisää pussin sisältö ja vettä ohjeen mukaan