esimiestaidoista!
Onko jollakin kokemusta esimiehestä, joka puuttuu aivan kaikkeen pinimpiä yksityiskohtia myöten? Olen aivan ihmeissäni kun hetken oltuani tässä työyhteisössä huomasin, että nämä korkeasti koulutetut ihmiset eivät pienissäkään asioissa toimi itsenäisesti vaan toteuttavat talon johtajan ideoita, eikä kyseessä ole mitkään suuret linjat vaan aivan pienen pienet yksityiskohdat. Johtaja puuttuu siis aivan kaikkeen, ja jos joku uskaltaa olla luova, niin se muutetaan niin, että johtaja tyrmää idean ja muokkaa sen omaksi ideakseen sitä vähän muunnellen, jolloin se toteutetaan hänen omana ideanaan. Olen niin helpottunut että määräaikainen työni on päättymässä, tässä paikassa ei anneta mitään arvoa ja mahdollisuuksia työntekijän osaamiselle...
Kommentit (2)
Juu. Mikromanageroija aiheutti sen, että etsin uuden duunin. Nykyinen duuni on muutenkin parempi, eli loppu hyvin.
Jaa siellä on kunnon mikromanageeraaja vauhdissa. On kyllä varsin rasittava esimiestyyppi, jollaisen alaisena olen joskus itsekin ollut.
Nykyinen on onneksi eri maata, täällä esimies luottaa meihin alaisiinsa, jotka olemme kaikki alamme huippuasiantuntijoita. Hän ei oikeastaan puutu ollenkkaan työmme sisältöön tai työn tekotapoihin, varmistaa vaan aikataulut, resurssit, hallinnolliset asiat jne.