Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ajatteletko pohjimmiltasi, että kotiäitiys on erään sortin velttoilua?

Vierailija
14.03.2014 |

Että ei ole oikeasti niin tärkeää nykyaikana harjata leivänmuruja rikkalapioon ja viikata vauvanvaatteita pinoihin, jos kerran muutakin voi tehdä? Ole rehellinen.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kodinhoitaminen ole velttoilua, mutta on se kevyempää kuin se että tekee töitä ja hoitaakotia.

Vierailija
2/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen itsekin kotona ja aikamoista lepoilua tämä on ansiotyöhön verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä muut mieltä. Onneksi olkoon.

Vierailija
4/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä muut mieltä. Onneksi olkoon.

Vierailija
5/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. t. seitsämättä vuotta kotiäitinä

Vierailija
6/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en

t. neljän pienen villin pojan äiti

Vierailija
7/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ajatellut noin, en itsestäni enkä muista. Jos joku muu tekisi tämän saman varhaiskasvatuksen, jota minä teen, niin häntä arvostettaisiin lapsen varhaisimpien vuosien kasvatustyöstä. Miksi minun panokseni lapsen hyvän loppuelämän pohjustamiseksi olisi jotenkin huonompi?

Vierailija
8/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei useamman pienen lapsen kotiäitiys kyllä ole velttoilua, ei sen enempää kuin perhepäivähoitajana toimiminenkaan. Riippuu tietysti miten sen tekee, mutta jos sen kunnolla hoitaa, niin ihan työstä käy.

Mutta tämä kotirouvailu on helppoa ja rentoa. En tätäkään velttoiluksi sano, on mulla hommaa ihan riittävästi. Se on tietysti eriasia, että onko kaikkea tätä pakko tehdä jonka teen, en varmasti esim. mankeloisi jos kävisin työssä.

Vierailija
9/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinänsä kyllä että niinhän ne työssäkäyvätkin äiditkin hoitaa kotia ja lapsiaan, sen työpäivän päälle. Että taitaa se olla rankempaa kuitenkin?

Toisaalta, itse meinaan ryhtyä kotirouvaksi, enkä kyllä siinä vaiheessa kuvittele olevani mitenkään tärkeä.

Vierailija
10/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt on vaan sellaista pikkunäpertelyä. Organisoimalla oikein päivän ainoat vellosuudet saattaa olla lasten pukemisessa auttaminen.

Vierailija
11/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin mä kotiäitinä velttoilin. jösses miten helppoa hommaa, ei stressaavia aikatauluja paitsi neuvolapäivinä eikä pomoa kyyläämässä. vauva ja vaikeastivammainen iso lapsi hoidettavana. ah niitä aikoja. nyt pitää kotityöt ängetä johonkin iltahommaan jos töitten jälkeen jaksaa :(

Vierailija
12/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes pohjimmiltani, olen oikeasti sitä mieltä, että kouluikäisen vanhemmat voi hyvin käydä edes osa-aikatyössä...

Vierailija
13/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele!

Jos oikeasti lasten kanssa haluaa tehdä juttuja, niin kyllä tässä "töitä" saa tehdä (ja riippuu montako lasta kotona), mutta ne jotka tätä velttoiluksi kutsuvat, niin ehkä lapset tuijottavat videoita päivät ja äiti istuu koneella. :D 

Minua ei toki haittaa, vaikka tätä jotkut velttoiluksi kutsuvatkin. Hoidan mieluusti lapsemme kotona, kuin veisin ne hoitoon.

Me keksimme niin paljon tekemistä, että lapsemme ja minä emme kyllästy kotona olemiseen. 

Vierailija
14/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ajattelen sen olevan monille hampaat irvessä suorittamista ja tapa saada itsensä syrjäytyneeksi.

Vierailija
15/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta ajattelen sen olevan monille hampaat irvessä suorittamista ja tapa saada itsensä syrjäytyneeksi.

Vierailija
16/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosien kokemus molemmista, ja kyllä ainakin yläkoulun open elämä on rennompaa henkisesti kuin kotiäidin.

Vierailija
17/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko äitiyslomalainen kotiäiti? Niitä vauvanvaatteita kun ei käytä kuin vauvat, joten ajatuksesi vastapoolina on kysymys, miksi vauvoja  ei voisi viedä jo 3 vrk ikäisinä hoitoon, jotta äidin ei tarvitse olla kotiäiti.

Vierailija
18/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän ole suoraa vastausta. Vauva-aikana kotona oleminen on välttämättömyys - oli se sitten isä tai äiti. Isompien lasten tapauksessa pystyy ehkä jo velttoilemaan, enemmän se kuitenkin on nähdäkseni arvokysymys. Mikesei voi hoitaa omia lapsia, jos siihen on mahdollisuus?

Vierailija
19/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on monta pientä lasta ja hoitaa kodin ja järkkää lapsille mielekästä tekemistä ja ulkoilua ja laittaa ruoat, niin ei se mitään lepäilyä ole.

Tunnustan kyllä ajattelevani (ainakin joidenkin kohdalla) niin, että pitkään kotona oleva ei oikeasti saa työtä tai ei ole oikein pärjännyt työelämässä ja on kotona siksi, että työtä ei ole. Siis menisi varmaan töihin, jos se olisi mahdollista, mutta uskottelee itselleen ja ympäristölle, että on ihanaa olla kotiäiti ja se on oma valinta, joka on tehty puhtaasti lasten parasta ajatellen.

Jotkut myös tuntuu tekevän sen kolmannen tai neljännen, jotta saisi perustellun syyn jatkaa kotona olemista - on jotenkin hienompaa olla kotona hoitamassa lapsia kuin työttömänä.

Ja tämä ei päde kaikkiin kotiäiteihin.

Vierailija
20/44 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lapsien kanssa en, mutta sitä on vähän vaikea ymmärtää, miten vaikeaa jo kotiäitiys ja kotitöiden hoito siinä ohessa joillekin on. Toiset käy töissä, hoitaa lasten kuljetusrumban, tekee ne kotityöt ja jotenkin niilläkin päivät riittää.