perintö
No sanon suoraan ei ole mikään provo.. olen hyväpalkkaisessa työssä ja minulla menee yrityksessäni hyvin. Minulla on autot talot yms. Kaikkk mitä elämältä tarvitsee. En tarvitse oikeastaan mitään..
sain tietää että minulle olisi tulossa perintöä n. 220 000 e. Ajattelin laittaa näistä osan lastensairaalaan rakentamista varten.. kunnes sain ajatuksesta kuulla että ole idiootti ja vähän tyyliin anna mulle rahaa jos on muka ylimäärästä... onko ihmiset noin itsekkäitä? Kun kerranki haluan saada jtn hyvää...
Kommentit (6)
Entä jos antaisit sen rahan vaikka Turkuun lastensairaalalle? Siellä on ihan yhtä kurjat tilat kuin Helsingissä, mutta vähemmän porua asiasta.
Teet kuten itse parhaaksi näet. Ei tuollaisia kannata lähteä julkisesti kertomaan, saat vain p***kaa niskaasi, kuten jo huomasit.
Tekisin samoin, jos olisin tilanteessasi.
Jos haluat laittaa hyväntekeväisyyteen, mieti onko Lastensairaala OIKEASTI sellainen kohde, johon annat rahat. En ole itse seurannut uutisointia kovin tarkasti, mutta julkisuudessa on annettu ymmärtää, että hankkeeseen liittyy suhmurointia. Lisäksi on esitetty kysymys siitä, että mikä tekee Hensingin Lastensairaalasta tärkeämmän (jossa hoidetaan muistaakseni 95% helsinkiläisiä lapsia ja vain 5 % muita) kuin esim. Turun lasten sairaala (tjsp, en ole turkulainen). Sekin on kuulemma todella kipeästi rakentamisen tarpeessa ja nyt kun valtion osuudet menevät Helsinkiin, niin muut sairaanhoitopiirit ja niiden lapsipotilaat taitavat kärsiä.
Jos olisin sinä, niin hajauttaisin rahaa useampaan eri kohteeseen. Jos haluat, että kohde on Suomessa, niitähän löytyy (esim. Pelastusarmeija, Ylen hyvä, seurakunnan diakoniatyö). Jos haluat, että kohteena ovat lapset, niin eiköhän niitäkin kohteita löydy (esim. Unicef, Suomen syöpälasten järjestö yms).
On hienoa, että kaltaisiasi ihmisä on olemassa. Uskon, että hyvä palaa luoksesi. Mutta siltikään en ehkä laittaisi kaikkia munia samaan koriin.
Aha