Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä "isoäitinimen" haluaisitte itsellenne, kun sen aika joskus voi koittaa?

Vierailija
30.01.2014 |

Mummo, mummu, mummi, mumma, fammu, granny, isoäiti vai joku muu? Tuli mieleen tosta yhestä ketjusta... :)

Minusta tulee mummu ;)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mumi, oman mumini mukaan

Vierailija
2/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli mummi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaankaan mitään. Onneksi sellaista aikaa ei koita.

Vierailija
4/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käytännössä tottunut vain mummuun, joten kaipa se sitten se olisi.

Vierailija
5/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin olla mummo, mutta se arvonimi kuuluu mun Mummolleni. Tuntuisi loukkaavalta häntä kohtaan käyttää samaa titteliä kuin sukuni suurnainen... mutta onneksi mulla on vielä n. 15 vuotta aikaa pohtia asiaa :)

Vierailija
6/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että jonain päivänä minusta tulee mummu.

Vierailija
7/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee mummi tai mumma :)

Vierailija
8/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni mummu olisi varmaan luontevin. Toisaalta voisin ihan hyvin olla myös fammu. Perheessämme puhutaan suomea ja ruotsia, joten saattaa olla että minusta tulee farmor tai mormor, mutta näin umpisuomalaisena olisin itse mieluummin mummu.

Vierailija
9/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä? Asia voi tulla ajankohtaiseksi milloin tahansa. Mikään ei kuitenkaan kuulosta kivalta.

Vierailija
10/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo

Vierailija
11/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummiksi haluaisin. Molempia mummejani kutsunut mummiksi ja muut tuntuu minun korvaani vähän oudolta. Tietenkin jos sitten muodostuu luonnollisesti joku muu, esimerkiksi muma tai mumi niin ok. Mummoksi en haluaisi, tulee niin vanha olo. Minulle henkilökohtaisesti mummo = vanha nainen puhekielessä, ei isoäiti.

Vierailija
12/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä kutsuvat, kuten meidän suvussa ollut aina tapana. 

Vierailija
13/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumi.

Vierailija
14/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummi.

Olen varannut nimen jo, mutta minua on kyllä varoitettu, että jos sillä lapseni puolisolla on sisaruksia, jotka saavat ennen lapsia kuin oman lapseni perhe, niin kutsuvat kyllä sitten sillä samalla nimellä kuin serkkunsa sitä toista isoäitiään. Jos se onkin mummi, niin mun on valittava joku muu

Vierailija
15/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu. Voin olla myös Mumi, Mami, Mama tai Maman, mutta en tahtoisi olla famu, mamma, mummo tai isoäiti.

Vierailija
16/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nana

Vierailija
17/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu. Itselläni on lämpimät muistot omasta mummustani. Haluan olla lapsenlapsilleni yhtä rakastava ja läsnä elämän touhuissa. Mummuni opetti minut leipoman, pitää jatkaa perinteitä, siinä minulle riittävästi haastetta tulevaisuuteen. :)

Vierailija
18/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 15:54"]

Mummi.

Olen varannut nimen jo, mutta minua on kyllä varoitettu, että jos sillä lapseni puolisolla on sisaruksia, jotka saavat ennen lapsia kuin oman lapseni perhe, niin kutsuvat kyllä sitten sillä samalla nimellä kuin serkkunsa sitä toista isoäitiään. Jos se onkin mummi, niin mun on valittava joku muu

[/quote]

Minun lapseni molemmat isoäidit halusivat olla mummoja. Asia ratkesi niin, että lapsi itse alkoi kutsua molempia mummiksi, omilla etuliitteillään (tyyliin mansikka/mustikka).

Vierailija
19/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että jonain päivänä saan olla mummi. Oma äitini ja mieheni äiti ovat mummuja ja heidät täytyy erottaa jotenkin. Niinpä se läheisempi on pelkkä mummu ja toinen sitten Eila-mummu. En halua olla kummankaan noiden mummujen kaltainen ja omia isoäitejä minulla ei ollut, olivat kuolleet ennen syntymääni. Lapsuuden unelmissani minulla oli ihana, kiltti mummi...sellainen haluan sitten itse aikanaan olla :)

Vierailija
20/31 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Big Mama! ;) No ei vaan ehkä mummi, myös mummat yms. luontevat lapsensuuhun sopivat nimet sopisi. Kunhan ei mielellään mummo, muuten ei niin väliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän