Olen nuori nainen ja minulla on saksanpaimenkoira!
Saku on ihana lenkkeilykaveri ja karkottaa kaikki epämääräiset tyypit.
Kommentit (34)
Tuttavalla on saksanpaimenkoira. Toinen koira hyökkäsi sen kimppuun ja siinä rytäkässä sai kunnon puremat myös tuttavani (kun yritti suojata koiraansa.)
Ihan kadulla tapahtui Turussa. Vetäntovieras koira kävi yllättäen rauhallisen saksanpaimenkoiran kimppuun. Tapahtui tänä kesänä.
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se erottaa epämääräiset tyypit tavallisista ihmisistä?
Saksanpaimenkoira vaistoaa ihmiset joilla on pahat aikeet ja puolustaa omistajaa. Ei niitä muuten käytettäisi poliisin ja armeijan koirina...
Höpsistä. Koira haistaa jos ihminen pelkää ja koska pelossa erittyy samoja hormoneja (drenaliini) kuin hyökkäysaikeissa, koira voi erehtyä että pelokas ihminen aikoo hyökätä.
Jos koira "vaistoaisi" ihmisen pahat aikeet, niin miten selität että kokenut ja koulutettu koira kävi hiljattain erehdyksessä kiinni poliisiin ja koiraa jouduttiin ampumaan?
Ehkä koira vaistosi nimenomaan pahat aikeet...
Leila Koo kirjoitti:
Mä olin eilen koirien suojeluharjoituksissa. Mukana oli 5 koiraa, joista 2 on saksanpaimenkoiria.
Jos koiran haluaa tositilanteessa suojelevan itseään, se kannattaa kouluttaa asiallisesti. Kouluttamaton koira tappaa, koulutettu vain puree tarpeeksi kovaa.
Eipä se nyt tositilanteessa niin iso murhe ole jos koira tappaa hyökkääjän. Yksi hyökkääjä vähemmän sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksanpaimenkoira vaistoaa ihmiset joilla on pahat aikeet ja puolustaa omistajaa. Ei niitä muuten käytettäisi poliisin ja armeijan koirina...
Höpsistä. Koira haistaa jos ihminen pelkää ja koska pelossa erittyy samoja hormoneja (drenaliini) kuin hyökkäysaikeissa, koira voi erehtyä että pelokas ihminen aikoo hyökätä.
Jos koira "vaistoaisi" ihmisen pahat aikeet, niin miten selität että kokenut ja koulutettu koira kävi hiljattain erehdyksessä kiinni poliisiin ja koiraa jouduttiin ampumaan?
Ehkä koira vaistosi nimenomaan pahat aikeet...
No koiralle se hajumaailma ja eleet kertovat kaiken mistä se ymmärtää. Kommentoimasi viesti pitää paikkansa eli pelkäävästä ihmisestä erittyvä adrenaliini ja hätäinen elehtiminen, pinnallinen hengitys antavat koiralle viestin, että tuossa tyypissä on jotain, mitä kannattaa pitää silmällä.
Saksanpaimenkoiran pitää rotumääritelmänkin mukaan puolustaa ohjaajaa ja tämän omaisuutta eli se on jalostettu tuota toimintaa varten. Suojelukoulutus tosin tapahtuu saalisvietin avulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VMP ja eläinten inhimillistämistä! :D
Mullapa oli nuorena suursnautseri. Eivät tulleet ihmiset noin vaan tekemään tuttavuutta.
Mulla on ollut sakemanni ja se oli mun elämäni koira. Kiltti ja kultainen, vieläkin on ikävä.
Täältäkin löytyy poliisikoiratyylinen belgianpaimenkoira. Suojelee perheenjäseniä juuri niinkuin pitää. :)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut sakemanni ja se oli mun elämäni koira. Kiltti ja kultainen, vieläkin on ikävä.
Saksanpaimenkoira on vain paras, ei mikään muu rotu vedä sille vertoja. Jo kuudes menossa.
Vierailija kirjoitti:
Onpa outoja saksanpaimenkoiria. Yleensä ne näyttävät viihtyvän tuolla kaduilla nimenomaan epämääräisten tyyppien seurassa ja räyhäävän kaikille muille.
Vai niin. Minullapa on ollut saksanpaimenkoiria vuosikymmenten ajan ja pelkkiä kehuja on tullut hienosta koirasta, kun olen niiden kanssa liikkunut maailmalla.
Vierailija kirjoitti:
Täältäkin löytyy poliisikoiratyylinen belgianpaimenkoira. Suojelee perheenjäseniä juuri niinkuin pitää. :)
Mihin tarvitsette suojelua, liikutteko rikollispiireissä?
No kyllä tuo jätti karkottaa tehokkaammin. Ja oma pienuuteni kompensoi ton jätin kokoa lisää. Sakemannia harkitsin, mutta en kestä sitä piippaamista.
Ite mietin saksanpaimenkoiran hankkimista sillon pari vuotta sitte, mut päädyin lopulta lapinkoiraan. :) Saksanpaimenkoira on kyl melko komee koira, sellane ylväs! M25